4. SVIBNJA ■ SVJETSKI DAN VATROGASACA ■

Vatra – dobar sluga, ali loš gospodar

petak, 3. svibnja 2019.

Dan sv. Florijana, zaštitnika vatrogasaca, 4. svibnja obilježava se kao Svjetski dan vatrogasaca. Smatra se da je sv. Florijan bio rimski časnik koji se poput vatrogasaca zalagao za svoje bližnje.

Kip sv. Florijana prisutan je u vatrogasnim domovima, najčešće u odori rimskog časnika, koji u lijevoj ruci drži zastavu, a u desnoj posudu s vodom kojom gasi požar kuće.

Tradicija obilježavana ovog svetca na današnji dan trajeod sredine 19. stoljeća u svim vatrogasnim društvima na području srednje i istočne Europe. Na Florijanovo vatrogasci odlaze u crkvu gdje odaju počast sv. Florijanu, a organiziraju se i razne svečanosti i javne vježbe na kojima vatrogasci pokazuju svoju spremnost da gase požar i spašavaju ljude i imovinu.
Danas počinje i mjesec zaštite od požara, u kojem vatrogasci dodatnim aktivnostima nastoje utjecati na svijest o važnosti vatrogastva u zaštiti ljudi i imovine. [ Izvor: magazin.hrt.hr ]

OPIS POSLOVA

Vatrogasci štite ljude i imovinu ugrožene požarom. Da bi ta zaštita bila što djelotvornija, organiziraju se profesionalne vatrogasne postrojbe. Te postrojbe, kakve postoje po gradovima, većim mjestima i nekim industrijskim poduzećima, raspolažu stručno osposobljenim vatrogascima, imaju organizirano stalno dežurstvo i spremne su pomoći u svakom trenutku. Na znak dojave požara vatrogasci žurno kreću na mjesto požara i nastoje ga što prije lokalizirati i ugasiti. Budući da je riječ o zahtjevnim i složenim poslovima, u postrojbama je prijeko potrebna organiziranost i timski rad. Zbog toga svaka postrojba ima svoga zapovjednika koji organizira i usklađuje rad svih njezinih pripadnika. Radne zadaće vatrogasaca vrlo su raznolike. Prilikom samo jedne akcije mogu imati više zadataka, kao što su rukovanje vatrogasnim aparatima i gašenje požara, spašavanje ljudi i pružanje prve pomoći, prozračivanje prostorija zahvaćenih dimom, iznošenje stvari iz prostorija zahvaćenih požarom i niz drugih poslova koji se pokažu potrebnima. Uz profesionalne vatrogasne postrojbe, postoji čitava mreža dobrovoljnih vatrogasnih postrojba i udruga, koje se uključuje u akcije prema potrebama.

Osim što spašavaju ljude i imovinu, vatrogasci pomažu i u drugim opasnostima, kao što su poplave, olujno nevrijeme, prometne nesreće te ekološke i druge katastrofe. U tim slučajevima usmjeravaju vodu, raščišćuju objekte, pretražuju i označuju teren, čiste i neutraliziraju kemikalije. Većina vatrogasaca radi i na sprečavanju požara. U nekim vatrogasnim postrojbama organizacija posla takva je da se pojedini njihovi odjeli bave isključivo preventivom. Oni su dodatno osposobljeni da mogu kontrolirati pojedine objekte i štititi ih od požara. Njihova je zadaća i upoznavanje građanstva s opasnostima od požara, upozoravanje na njih te davanje savjeta o načinu zaštite. Kad nemaju operativnih akcija (gašenja požara i dr.), vatrogasci se informiraju o novostima u vatrogastvu, uključuju se u teoretsku nastavu te izvode praktične i kondicijske vježbe kako bi bili što spremniji za obavljanje radnih zadataka. [ Izvor: mrav.ffzg.hr

Što nam vatrogasci savjetuju pogledajte OVDJE. 

AKTIVNOSTI

Kako je škola, po svojoj osnovnoj vokaciji, ponajprije odgojna pa onda i obrazovna ustanova, nastojim u svojim učenicima, osim obrazovnih sadržaja, posijati što više odgojnog sjemenja, u nadi da ću tako pomoći roditeljima u razvijanju općeljudskih vrijednosti njihove djece (osim znanja, radimo i na usvajanju vještina i stavova – kompetencije).

Jedna je od takvih prigoda i obilježavanje Svjetskog dana vatrogasaca, u kojem sintetiziramo sadržaje koje radimo po NPIP-u PID-a (1. r.: Odgovorno ponašanje u domu; 2. r.: Kućanski uređaji, Zaštita od požara, Zanimanja ljudi) i razvijamo svijest o zaštiti od požara i odgovornom ponašanju, kako u svome domu, tako i izvan njega: u mjestu u kojem živimo i u prirodi.

Najčešće je pitanje koje se čuje: „Kako obilježiti mnogo dana tijekom školske godine kad smo opterećeni planom i programom?” Ovom je izazovu jako lako doskočiti ako:

  • imamo kvalitetan popis važnih datuma
  • najprije sami odlučimo koje ćemo dane obilježiti u kojem razredu tijekom četverogodišnjeg ciklusa s istim učenicima
  • samostalno planiramo pa integriramo sve dane koje obilježavamo u program razreda u kojem jesmo.

Da bismo ovako radili, moramo najprije suvereno vladati strukom i NPIP-om, a prijedlozi planova trebaju nam poslužiti samo kao orijentir u radu, a ne kao nešto čega se slijepo trebamo držati.

Dugogodišnje mi iskustvo govori da je ovakav način rada mnogo smisleniji i učinkovitiji, jer se koristimo dječjim životnim iskustvima i povezujemo izvornu stvarnost i školu kao neodvojive pa učenici uviđaju smislenost i uporabnost sadržaja te povezanost škole sa svakodnevnim životom.

Tako u prvom ili/i drugom razredu povodom Svjetskog dana vatrogasaca organiziramo posjet Javnoj vatrogasnoj postrojbi Šibenik, čime realiziramo sat Prirode i društva te Sat razrednika. Nakon povratka u školu, nastavimo sa satom Hrvatskog jezika (teme iz nastavnog područja Jezično izražavanje) i Likovne kulture u kojem nam je motiv vatra / vatrogasno vozilo / vatrogasac ili neki drugi, ovisno o likovnom problemu koji smo planirali i ishodu koji trebamo ostvariti.

Tijekom posjeta Vodicama svakako odemo do spomenika vatrogascima tragično stradalima u Kornatskoj tragediji koja se dogodila 30. kolovoza 2007. godine.

Svaki posjet našim hrabrim vatrogascima i u Javnoj postrojbi i u DVD-u zaključimo razgovorom: „Što mislite, je li bolje da naši vatrogasci imaju više ili manje posla?” Učenici uglas poviču: „Ma neka nemaju posla uopće, jer to znači da nema ni požara ni drugih ružnih stvari pri kojima je potrebna njihova pomoć!”

 .....................

Piše Melita POLIĆ, učiteljica savjetnica | OŠ Jurja Dalmatinca, Šibenik

Ima 30 godina radnog iskustva; voditeljica Županijskoga stručnog vijeća učitelja razredne nastave Šibensko-kninske županije od 2006.; autorica županijske slikovnice Korak kroz Šibensko-kninsku županiju | Misli vodilje u radu: život nije podijeljen na predmete [integrirana nastava]; cijeli je svijet učionica [cjeloživotno formalno, neformalno i informalno učenje] te prije svega odgajati, a onda i obrazovati [generičke kompetencije]. 

Vezani članci
Školski portal: Život nije podijeljen na predmete

Život nije podijeljen na predmete

Mi koji radimo u razrednoj nastavi mnogo smo očekivali od…

Školski portal: Dragi Lastane, ne zabrinjavaju me promjene, je li sve u redu sa mnom?

Dragi Lastane, ne zabrinjavaju me promjene, je li sve u redu sa mnom?

… koliko se toga u našem radu doista promijenilo? U…

Školski portal:  Vrt - opuštanje, razonoda i učenje

Vrt - opuštanje, razonoda i učenje

Dokazano je da rad u vrtu ima blagotvoran učinak na…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…