22. OŽUJKA ■ SVJETSKI DAN VODA ■

Dragocjena kap života na Zemlji

petak, 22. ožujka 2019.

Glavni zadatci Svjetskog dana voda, koji se obilježava 22. ožujka na prijedlog UN-ove konferencije o okolišu i razvoju [engl. United Nations Conference on Environment and Development –UNCED], koja je održana 1992. godine...

… u Rio de Janeiru [Brazil], nazvana još i Zemaljski sastanak na vrhu [engl. Earth Summit], jesu skretanje pozornosti na važnost pitke vode te promicanje održivog upravljanja vodnim resursima. Otad svake godine UN-Water, tijelo koje koordinira UN-ov rad na području vodoopskrbe i odvodnje, određuje temu Svjetskog dana voda kao odgovor na aktualni ili budući izazov.

Svjetski dan voda, koji se obilježava na međunarodnoj razini, prilika je da naučimo više o pitanjima koja se tiču vode, da nas potakne da o tome pričamo s drugima i nešto poduzmemo.

Izbor dosadašnjih različitih tema dokaz je da nema privrednog i ekonomskog razvoja niti jednog društva ili pak neke zajednice ako nema djelovanja na području voda, posebice kad je riječ o osiguranju i dostupnosti pitke vode te voda za razvoj društva.

Voda i čovjek – činjenice i zanimljivosti pročitajte na ovom LINKU.

Više informacija o Svjetskom danu voda pročitajte OVDJE.

AKTIVNOSTI

Tijekom četverogodišnjeg ciklusa u razrednoj nastavi imamo dovoljno vremena učenike upoznati sa svim oblicima vode u izvornoj stvarnosti. S obzirom na zemljopisni položaj moje škole, u prvom se razredu bavimo morem, u drugome obalom i otocima [Krapanj – spužve; Zlarin – koralji, Vesna Parun; Prvić – Memorijalni centar Faust Vrančić; flora i fauna], u trećemu rijekom [Krka od izvora do ušća, vodocrpilište i hidroelektrana, Visovac, Skradinski buk, Skradin], a u četvrtome vodama kontinentalne Hrvatske [Plitvička jezera, Đulin ponor, Rastoke, Mura, Drava...].

Naravno da sadržaje radimo integrirano, u skladu s nastavnim planom i programom i potrebnim ishodima određenog razreda, uz mnogo izvanučioničke nastave pa iz

Hrvatskog jezika obrađujemo prozu i/ili poeziju čija je tema voda, usmeno se i pisano izražavamo; iz

Likovne kulture uz motiv vode obradimo likovni problem [često koreliram sadržaje Prirode i društva pa ono što je „izbačeno” iz Prirode, a smatram djeci zanimljivim i učinkovitim za usvajanje napravim na Likovnome]; u

Glazbenoj kulturi pjevamo, slušamo i stvaramo na temu vode; u

Matematici učenici stvaraju računske priče s temom vode, radimo mjerenje tekućina; u

Prirodi i društvu vodu nalazimo na više mjesta pa ako kvalitetno i učinkovito isplaniramo, više sadržaja možemo ostvariti istovremeno [voda, značenje vode, zaštita vode i okoliša, voda i zdravlje, voda i gospodarstvo, flora i fauna, prirodne, povijesne, kulturne zanimljivosti i značajni ljudi zavičaja...]; na

Satu razrednika proširujemo i produbljujemo spoznaje o vodi, a budući da u gradu imamo i akvarij, posjetimo i njega uz stručno vodstvo.

Ova je tema vrlo zahvalna za suradnju s roditeljima pa tako izrađujemo jednostavne pročišćivače vode i prikazujemo kako voda dolazi od vodocrpilišta do doma [roditelji zaposleni u Vodovodu i sanitarni inženjeri], bliže upoznajemo zanimanja i razlike [ribar, pomorac, koraljar, spužvar...].

  • Zanimljiva ideja na koju sam nedavno naišla i koju ću svakako provesti je OVDJE.

 ....................

 Piše Melita POLIĆ, učiteljica savjetnica | OŠ Jurja Dalmatinca, Šibenik

Ima 30 godina radnog iskustva; voditeljica Županijskoga stručnog vijeća učitelja razredne nastave Šibensko-kninske županije od 2006.; autorica županijske slikovnice Korak kroz Šibensko-kninsku županiju | Misli vodilje u radu: život nije podijeljen na predmete [integrirana nastava]; cijeli je svijet učionica [cjeloživotno formalno, neformalno učenje i informalno učenje] te prije svega odgajati, a onda i obrazovati [generičke kompetencije]. 

Vezani članci
Školski portal: Život nije podijeljen na predmete

Život nije podijeljen na predmete

Mi koji radimo u razrednoj nastavi mnogo smo očekivali od…

Školski portal: Dragi Lastane, ne zabrinjavaju me promjene, je li sve u redu sa mnom?

Dragi Lastane, ne zabrinjavaju me promjene, je li sve u redu sa mnom?

… koliko se toga u našem radu doista promijenilo? U…

Školski portal:  Vrt - opuštanje, razonoda i učenje

Vrt - opuštanje, razonoda i učenje

Dokazano je da rad u vrtu ima blagotvoran učinak na…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…