22. OŽUJKA ■ SVJETSKI DAN VODA ■
Dragocjena kap života na Zemlji
Glavni zadatci Svjetskog dana voda, koji se obilježava 22. ožujka na prijedlog UN-ove konferencije o okolišu i razvoju [engl. United Nations Conference on Environment and Development –UNCED], koja je održana 1992. godine...
… u Rio de Janeiru [Brazil], nazvana još i Zemaljski sastanak na vrhu [engl. Earth Summit], jesu skretanje pozornosti na važnost pitke vode te promicanje održivog upravljanja vodnim resursima. Otad svake godine UN-Water, tijelo koje koordinira UN-ov rad na području vodoopskrbe i odvodnje, određuje temu Svjetskog dana voda kao odgovor na aktualni ili budući izazov.
Svjetski dan voda, koji se obilježava na međunarodnoj razini, prilika je da naučimo više o pitanjima koja se tiču vode, da nas potakne da o tome pričamo s drugima i nešto poduzmemo.
Izbor dosadašnjih različitih tema dokaz je da nema privrednog i ekonomskog razvoja niti jednog društva ili pak neke zajednice ako nema djelovanja na području voda, posebice kad je riječ o osiguranju i dostupnosti pitke vode te voda za razvoj društva.
Voda i čovjek – činjenice i zanimljivosti pročitajte na ovom LINKU.
Više informacija o Svjetskom danu voda pročitajte OVDJE.
AKTIVNOSTI
Tijekom četverogodišnjeg ciklusa u razrednoj nastavi imamo dovoljno vremena učenike upoznati sa svim oblicima vode u izvornoj stvarnosti. S obzirom na zemljopisni položaj moje škole, u prvom se razredu bavimo morem, u drugome obalom i otocima [Krapanj – spužve; Zlarin – koralji, Vesna Parun; Prvić – Memorijalni centar Faust Vrančić; flora i fauna], u trećemu rijekom [Krka od izvora do ušća, vodocrpilište i hidroelektrana, Visovac, Skradinski buk, Skradin], a u četvrtome vodama kontinentalne Hrvatske [Plitvička jezera, Đulin ponor, Rastoke, Mura, Drava...].
Naravno da sadržaje radimo integrirano, u skladu s nastavnim planom i programom i potrebnim ishodima određenog razreda, uz mnogo izvanučioničke nastave pa iz
Hrvatskog jezika obrađujemo prozu i/ili poeziju čija je tema voda, usmeno se i pisano izražavamo; iz
Likovne kulture uz motiv vode obradimo likovni problem [često koreliram sadržaje Prirode i društva pa ono što je „izbačeno” iz Prirode, a smatram djeci zanimljivim i učinkovitim za usvajanje napravim na Likovnome]; u
Glazbenoj kulturi pjevamo, slušamo i stvaramo na temu vode; u
Matematici učenici stvaraju računske priče s temom vode, radimo mjerenje tekućina; u
Prirodi i društvu vodu nalazimo na više mjesta pa ako kvalitetno i učinkovito isplaniramo, više sadržaja možemo ostvariti istovremeno [voda, značenje vode, zaštita vode i okoliša, voda i zdravlje, voda i gospodarstvo, flora i fauna, prirodne, povijesne, kulturne zanimljivosti i značajni ljudi zavičaja...]; na
Satu razrednika proširujemo i produbljujemo spoznaje o vodi, a budući da u gradu imamo i akvarij, posjetimo i njega uz stručno vodstvo.
Ova je tema vrlo zahvalna za suradnju s roditeljima pa tako izrađujemo jednostavne pročišćivače vode i prikazujemo kako voda dolazi od vodocrpilišta do doma [roditelji zaposleni u Vodovodu i sanitarni inženjeri], bliže upoznajemo zanimanja i razlike [ribar, pomorac, koraljar, spužvar...].
- Zanimljiva ideja na koju sam nedavno naišla i koju ću svakako provesti je OVDJE.
....................
Piše Melita POLIĆ, učiteljica savjetnica | OŠ Jurja Dalmatinca, Šibenik
…
Ima 30 godina radnog iskustva; voditeljica Županijskoga stručnog vijeća učitelja razredne nastave Šibensko-kninske županije od 2006.; autorica županijske slikovnice Korak kroz Šibensko-kninsku županiju | Misli vodilje u radu: život nije podijeljen na predmete [integrirana nastava]; cijeli je svijet učionica [cjeloživotno formalno, neformalno učenje i informalno učenje] te prije svega odgajati, a onda i obrazovati [generičke kompetencije].

Dragi Lastane, ne zabrinjavaju me promjene, je li sve u redu sa mnom?
… koliko se toga u našem radu doista promijenilo? U…