OD UČITELJA SE OČEKUJE DA BUDU ANGAŽIRANI
Što je važno za vođenje nastave?
Podučavanje je zahtjevna profesija. Učitelji su odgovorni za razvijanje vještina i znanja svojih učenika, za pomaganje učenicima da svladaju društvene i emocionalne prepreke te za održavanje ravnopravnih, kohezivnih i produktivnih razrednih okružja.
Povrh svega toga i uz njihove edukativne odgovornosti, od učitelja se očekuje da budu angažirani oko kontinuiranog profesionalnog razvoja u tijeku karijere. Zahtjevi te profesije mnogi su i raznoliki, a učitelji su podložni nekima od najviših razina stresa od bilo koje druge profesije. To pridonosi gubitku mnogih talentiranih i motiviranih pojedinaca u nastavničkoj profesiji.
Učitelji, pogotovo oni s najmanje iskustva, obično izvješćuju da su nezainteresiranost učenika i bihevioralni problemi neki od najvećih čimbenika koji pridonose stresu. Zapravo, izrazi poput „stvarnost mi je udarila u glavu“ ili „razbijeni snovi“ katkad se upotrebljavaju da bi se opisalo što se zapravo događa kada se učitelji prvi puta nađu pred punim razredom.
Stoga, što se može učiniti u vezi s tim?
Postoji mnogo načina na koje možemo ublažiti katkad snažan kontrast između njihovih očekivanja i onoga što se doista događa u učionici.
Specijalizirana obuka i praksa u tijeku usavršavanja učitelja mogu pomoći pripremiti nove učitelje za realnost podučavanja, a „zaštitni faktori“, poput učiteljske učinkovitosti ili samopouzdanja glede svojih vještina također mogu mnogo značiti. Kada su učitelji sposobni i samopouzdani glede svog vođenja nastave, oni se lakše mogu pobrinuti da lekcije glatko teku u organiziranome razrednom okružju te da učenje učenika i pozitivni društveni i emocionalni ishodi budu pojačani.
Kako možemo odrediti imaju li učitelji taj „zaštitni faktor“ te imaju li samopouzdanja u svoje vještine? Studija pod naslovom Inovativno podučavanje za učinkovito učenje nudi jedinstvenu priliku da bolje razumijemo profesionalnu kompetenciju učitelja i način na koji se ona razvija.
Ta ogledna studija procjenjuje pedagoško znanje učitelja (tj. ono što učitelji znaju o podučavanju i učenju), njihove prilike za učenje i druge profesionalne kompetencije, poput učinkovitosti. Učiteljevo znanje o vođenju nastave dio je njihova alata kojim se koriste u procesu podučavanja, što također uključuje elemente poput podučavanja o metodama i planiranju lekcija.
Rezultati ove studije sugeriraju da učitelji s iskustvom i učitelji bez iskustva imaju relativno dobro poznavanje vođenja nastave, pogotovo u usporedbi s drugim područjima pedagoškog znanja.
Učitelji koji kažu da imaju samopouzdanja u svoje vještine vođenja nastave također kažu da imaju i mnogo prilika za učenje vođenja nastave i obično je tu riječ o iskusnijim učiteljima.
Budući da postoji veza između samopouzdanja učitelja i zadržavanja učitelja u nastavničkoj profesiji, odnos otkriven u ovoj studiji – između prilika za učenje i učinkovitosti – obećava! Štoviše, budući da iskusniji učitelji obično pokazuju više učinkovitosti od svojih kolega bez iskustva, moglo bi biti korisno ugraditi više iskustvenog rada u edukaciju učitelja.
Mnoge zemlje diljem OECD-a, poput Estonije, Mađarske i Izraela, već čine upravo to. Također, dulje „indukcijske sesije“ prije ulaska u podučavanje također bi mogle smanjiti jaz između očekivanja i stvarnosti – taj pristup treba dodatno istražiti, pogotovo zbog toga što učitelji smatraju da su ometanja u razredu jedan od čimbenika koji najviše pridonose stresu na poslu te mogu dovesti do „izgaranja na poslu“.
Taj projekt predstavljao je inicijalno istraživanje u znanje i kompetencije učitelja te je položio temelje za budući rad šireg opsega. Njegova je svrha bila pružiti dokaze koji mogu pomoći oblikovati politike da bi se poboljšala priprema i edukacija učitelja, ali i da bi se privuklo (i zadržalo) visokokvalitetne pojedince u profesiji.
Snažni edukacijski sustavi ovise o učinkovitoj učiteljskoj radnoj snazi. Stoga je prijeko potrebno da ih opremimo znanjem i vještinama koje će im pomoći da budu učinkoviti i samopouzdani u nastavi.
Da bi ih ondje zadržala, svaka se zemlja moraju usredotočiti na ponovno sastavljanje „razbijenih snova“ svojih učitelja i na pružanje potpore u svakome mogućem obliku.
……………...
NAPOMENA
- Blog OECD Education & Skills Today raspravlja o postojećim i novim problemima u obrazovanju, koji uključuju uspješnost učenika na međunarodnim testovima (PISA), vještine 21. stoljeću, kretanja u visokom obrazovanju, učenje u ranom djetinjstvu i dr.
- Izvor: oecdeducationtoday.blogspot.hr

Zabava mora biti dio svake učionice, i to svaki dan
Zabava je jednostavan način za izgradnju prisnih odnosa s učenicima…

Geni i motivacija: Zašto dijete ne mari za svoje ocjene?
…umjesto domaćom zadaćom. I više nego ikad, postavljaju si isto…

Izgubljeno se mora nadoknaditi: kraći zimski praznici, proljetnih neće ni biti?
…niti su do sada nadoknađivale nastavu subotom ili nenastavnim danima, trebati…