ZAŠTO NIKAD NE SMIJETE POMIJEŠATI ZABAVU I NAPORAN RAD, ALI…
Zabava mora biti dio svake učionice, i to svaki dan
Svi mi autori ovoga bloga smatramo da zabava mora biti dio svake učionice, i to svaki dan. Vjerujemo u smijeh, luckaste plesove i smiješne naglaske. Vjerujemo u zabavne priče, zanimljive aktivnosti i u uživanje s našim učenicima.
Zabava je jednostavan način za izgradnju prisnih odnosa s učenicima i pomaže vam da lakše pridobijete njihovu naklonost i zanimanje.
Zabava razbuđuje um i umiruje dušu. Ona motivira i inspirira. Zbog nje se učenici raduju vašem satu. Međutim, zabava je samo alat koji otvara vrata učenju. Zabava nije učenje – odnosno barem ne bi smjela biti većinu vremena.
Ako pokušavate svaku lekciju učiniti zabavnom, zapravo šaljete poruku da ono što nije zabavno nema nikakvu vrijednost i nije vrijedno truda i napora.
To je poruka koju svijet ionako svakodnevno šalje našim učenicima.
Akademska strogost podrazumijeva duboko promišljanje, učenje i osvrt. S obzirom na pretjerano gledanje televizije, igranje videoigara, društvene medije i druge stvari koje smanjuju dječji raspon pažnje, moramo ponuditi neku protutežu.
Zabava i humor te dinamično poučavanje omogućuju nam da pokrenemo stvari i razbudimo učenike, a nakon što smo to uspjeli vrijeme je za ozbiljno učenje.
Vaš je posao da svojim učenicima omogućite odlično poučavanje, probudite emocije, oponašate, dramatizirate, oživite kurikulum za vas i vaše učenike… a zatim da prebacite odgovornost na njih.
Odradite svoj dio, i to pošteno. Zatim se maknite i dopustite učenicima da rade svoj posao. Pustite ih da razmišljaju, raspravljaju i izgrađuju dobre odnose. Pustite ih da se suoče s problemima i prevladaju ih.
Pustite ih da dožive neuspjeh jednako kao i uspjeh. Pustite ih da se muče s izazovima koje stavljate pred njih, a vi im budite samo podrška.
Povećajte samostalno i grupno vrijeme za učenje da biste izgradili izdržljivost i produbili učenje. Dopustite im da razviju ustrajnost, upornost i borbenost.
Pripremite ih ne samo za školu već i za život nakon završetka škole.
Štetimo svojim učenicima kad pokušavamo konkurirati današnjem užurbanom svijetu, kad skraćujemo lekcije i smanjujemo samostalno vrijeme za rad.
Učenici ne mogu mirno sjediti i slušati. Oni se ne mogu koncentrirati više od dvije minute. Ne mogu razmišljati kritički ili ostati usredotočeni na zadatak pred njima.
To ih također sprječava da uživaju u mnogim užitcima u životu – neometanom razgovoru s kolegom, maštovitoj igri ili popodnevu provedenom uz knjigu.
Iako učenici dolaze k nama s različitim sposobnostima usmjeravanja i koncentracije, oni se mogu poboljšati. Teorija da je ta sposobnost fiksna i da možemo vrlo malo napraviti što se toga tiče čista je glupost.
Doduše, to znači da moramo uložiti dodatan trud, vježbati svoje mentalne mišiće, poučiti učenike da budu zanimljivi, gledaju ljude u oči, vode smislene rasprave.
To zahtijeva razmišljanje, pisanje, učenje i razgovor u dužim razdobljima. To zahtijeva naporan rad.
To također stavlja dodatan teret na vas kao učitelje kako biste svojim učenicima mogli predstaviti uvjerljive i zanimljive lekcije, i sami bili zanimljivi te u svoju uveli dovoljno zabave i strasti da biste ih potaknuli na učenje.
Ali zauzvrat ćete imati produktivne, pristojne učenike, koji svakog dana jedva čekaju doći u školu i koji devet mjeseci kasnije iz vaše učionice odlaze promijenjeni, preobraženi, posve drukčiji nego što su bili kad su u nju prvi put ušli.
…………………
NAPOMENA
- Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih temi upravljanja učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
- Izvor: smartclassroommanagement.com
Geni i motivacija: Zašto dijete ne mari za svoje ocjene?
…umjesto domaćom zadaćom. I više nego ikad, postavljaju si isto…
Treba znati razviti dublju motiviranost kod učenika
Često iskustva iz djetinjstva na nekim učenicima mogu ostaviti trag,…