JA TAKO MISLIM
Oprezno s digitalnom tehnologijom u školstvu
Školstvo je podvrgnuto promjenama koje su posljedica tehnološke revolucije, ne znam više koje po redu. U školama su se pojavile sofisticirane sprave, računala, projektori, računalne mreže, tableti, pametni telefoni.
I naravno, pojavile su se ideje o „osuvremenjivanju” nastavnog procesa rabeći novu tehnologiju. Diljem svijeta resorna ministarstva pokušavala su ili pokušavaju iznaći rješenje revolucionarnog poticaja u učenju i poučavanju. Blještava je tehnologija mnogima zamaglila oči, misleći naivno kako se uvođenjem tehnike pod svaku cijenu mijenja bit učenika ili studenta. Krivo!
Napisao Danijel VRBANC, nastavnik elektrotehničke grupe predmeta | Željeznička tehnička škola Moravice
…………………
Kako su ljudi u svojoj biti konstanta, tako su i učenici. Svi s jednakim očekivanjima, strahovima, optimizmom ili pesimizmom, a u prosjeku svi jednaki (bez obzira na rasu, spol, podneblje ili društveno uređenje u kojem žive).
Razni kurikuli koji uvode moderno tehnološko okruženje u školama, informacijsko-komunikacijsku tehnologiju („slavni” IKT) u nastavni proces pokazuju se dvojbenima u svojoj provedbi.
Rabeći intenzivno tehnologiju u cijelom svojem radnom vijeku, a posljednjih devet godina u školstvu, došao sam do zanimljivih zaključaka.
Naime, što? Dio smo svijeta koji stalno napreduje i ne možemo ostati u školstvu po strani gledajući taj napredak i ne rabeći ga. S druge strane, srljanje u IKT, mijenjajući prirodan način poučavanja s eksperimentima, veliki je promašaj.
Škola i nastavni proces nisu zabavište u kojem ćemo uveseljavati učenike da im bude lijepo i samo zabavno, već da im bude izazovno i donekle naporno (u svojim granicama), kako bismo učenike pripremili za prilično grubi svijet tržišta rada, kao i samoga odraslog življenja u zajednici.
Blještavilo IKT-a, virtualne, proširene i mješovite stvarnosti mogu biti samo opuštajući trenutci koje možemo tek povremeno rabiti u nastavnom procesu.
Ostatak nastavnog procesa trebao bi se temeljiti na provjerenim metodama frontalne, projektne, istraživačke nastave.
Gdje je tu onda mjesto IKT-u? Rabeći tehnologiju u nastavnom procesu kao i sudjelujući na mnogim konferencijama gdje je predstavljen IKT u nastavnom procesu te uspoređujući rezultate vodećih zemalja u rabljenju novih alata (npr. Singapura), došao sam do zaključka da su najvažnije pedagoške i stručne kompetencije nastavnika, a IKT je samo snažna podrška tom načinu poučavanja.
Naravno, ako nam je dostupan.
Nastavni proces stoga mora ostati onakav kakav se pokazao dosad najboljim, a sav IKT dio (bio softverski ili hardverski) mora biti samo nastavno pomagalo koje se treba rabiti isključivo kao neometajući dio nastavnog procesa. Jedino tako. [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Napisao Danijel VRBANC, nastavnik elektrotehničke grupe predmeta | Željeznička tehnička škola Moravice ]
Upoznajmo alternativni svijet fotografije
Uz različite motive učenici istražuju fotografsku tehniku i na osnovi…
Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u utorak će učenici razredne…