JA TAKO MISLIM
Povećati satnicu tjelesnoga
U vrijeme digitalizacije i općenito razvoja tehnologije koja „olakšava” život, važno je istaknuti da to istodobno znatno umanjuje tjelesnu aktivnost čovjeka od najranije dobi.
Zato valja poslušati kineziološku znanost, iznimno važno područje za skladan razvoj antropoloških, motoričkih, funkcionalnih, pa i kognitivnih obilježja djece i mladeži. Iz ovoga proizlazi usmjerenost nastave TZK-a prema optimalnom razvoju i usavršavanju znanja, sposobnosti i osobina primjerenima za učenike u pojedinim razvojnim razdobljima.
Napisao Davor ŠIJANOVIĆ, prof. tjelesne i zdravstvene kulture | Gimnazija Vukovar
………………
Međutim, činjenice i brojna istraživanja upućuju na to kako je sve više djece, od osnovne škole pa do visokih učilišta, manje tjelesno aktivno nego ikad prije.
S obzirom na realnost današnjega modernog društva u kojem djeca sve više vremena provode u zatvorenom prostoru i virtualnom okruženju, potrebno je osvijestiti činjenicu kako su jedan od najvećih problema suvremene medicine bolesti uzrokovane sjedilačkim načinom života (hipokinezijom).
Pod osvijestiti mislim na apeliranje roditeljima u pružanju podrške nama nastavnicima i ustrajnosti u ostvarenju zajedničkih ciljeva, a sve za dobrobit učenika.
Najistaknutiji znanstvenici u području kineziologije Republike Hrvatske već se godinama bore s našim tromim sustavom, koji nije prepoznao važnost tjelesnog vježbanja te omogućio povećanje satnice TZK-a na minimalno tri sata tjedno kako imaju učenici od 1. do 3. razreda osnovne škole.
Imao sam tu sreću i stekao iskustvo radeći u osnovnoj školi u SAD-u, gdje učenici od 1. do 8. razreda osnovne škole imaju nastavu tjelesnoga svaki dan po 30 minuta, dok se u srednjim školama opredjeljuju za određene sportove prema talentu i sklonostima te svoju školu predstavljaju u tom sportu koji su odabrali.
U Republici Hrvatskoj svjedoci smo niza čimbenika koji nemaju zdravstveno uporište, a u određenoj mjeri odlučuju hoće li učenik biti tjelesno aktivan na satu TZK-a.
To su okruženje, odnosi učenik – roditelj, roditelj – nastavnik, nastavnik – učenik, genetske predispozicije, subjektivni čimbenici poput straha od neuspjeha i nesposobnosti, strah od reakcije vršnjaka, ozljeda i svakako strah od loše ocjene. Uključenost roditelja, medija, zdravstvenih ustanova, zapravo šire javnosti vrlo je važna, jer sinergijom svih ovih instanci možemo brže, više i jače promicati zdravstvene i odgojne vrijednosti sporta i općenito tjelesne aktivnosti, koje uz razvojnu imaju nadasve preventivnu i odgojnu funkciju naše djece.
Samo suradnjom i naporima možemo poboljšati degradirani smisao i važnost nastave TZK-a, a time, vjerujem, i utjecati na broj učenika koji će pametne telefone, tablete i slično u većoj mjeri zamijeniti aktivnostima u stvarnome, a ne virtualnom svijetu! [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Napisao Davor ŠIJANOVIĆ, prof. tjelesne i zdravstvene kulture | Gimnazija Vukovar ]
Upoznajmo alternativni svijet fotografije
Uz različite motive učenici istražuju fotografsku tehniku i na osnovi…
Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir dječaci stavljaju na glavu…