LEKCIJE IZ BRAZILA
Animirane dječje priče stavljaju učenike u središte učenja
Današnje se obrazovanje više ne svodi samo na poučavanje konkretnih stvari već na pomaganje učenicima da steknu pouzdan kompas kako bi se mogli samopouzdano kretati iznimno složenim, nestalnim i nesigurnim svijetom.
[PIŠE: Andreas SCHLEICHER, direktor OECD-a za obrazovanje i vještine ] Uspjeh u obrazovanju svodi se na identitet, djelovanje i svrhu, na izgradnju znatiželje i suosjećanja – na otvaranje umova i srca, na hrabrost – ali i na mobilizaciju naših spoznajnih, društvenih i emocionalnih resursa.
To je također naše najbolje oružje protiv najvećih prijetnji našeg doba: neznanja [zatvorenog uma], mržnje [zatvorenog srca] i straha [neprijatelja djelovanja].
To je lako reći, ali kako ove ideje pretvoriti u praksu? Danas se mnogo priča o učenju koje je usmjereno na učenika te o pedagogijama kojima učitelji mogu pomoći učenicima da uče iz prve ruke, da uče razmišljati i surađivali s drugima. Međutim, i dalje rijetko možemo vidjeti učenike kako sudjeluju u osmišljavanju okruženja za učenje, pogotovo u ranoj dobi. Jedna je organizacija u Brazilu napravila upravo to.
Tijekom svoga posljednjeg posjeta Brazilu upoznao sam Vitora AZAMBUJU iz organizacije Od djece djeci.
VITOR MI JE POKAZAO kako njegova organizacija stavlja učenike u središte osmišljavanja okruženja za učenje, koristeći se pristup koji je toliko jednostavan i intuitivan da je teško razumjeti zašto ga se nitko nije ranije sjetio.
SVE POČINJE OD ISKUSTVA DJECE. U učionici ili drugim okruženjima, uz prisutnost odraslih, djeca pričaju i razvijaju priče – koje im pomažu da shvate svijet oko sebe iz vlastite perspektive te potiču njihovu strast i znatiželju. Katkad je potrebna samo jedna lekcija, a katkad to potraje tjedan dana.
U nekim je slučajevima njihova priča motivirana ili usmjerena nekom temom ili situacijom. Ali uvijek su djeca ta koja osmišljavaju likove u svojoj priči i bilo koje druge elemente potrebne za razvoj priče.
Djeca zatim crtaju priču na temelju doživljenoga te objašnjavaju što su nacrtali. Snimaju ovaj način pripovijedanja priče svojim mobitelima i fotografiraju svoje crteže. Sve se to potom učitava na mrežnu platformu organizacije Od djece djeci, koja na temelju dječjih priča razvija nevjerojatne animirane filmove. [Na gornjoj poveznici možete pogledati takav primjer].
Ovo je odličan alat koji bi djeci mogao pomoći na razne načine. Može im pomoći da raspravljaju o važnim ili teškim temama, da razviju samopouzdanje, razmišljaju o svom ponašanju i surađuju u rješavanju sukoba. Ili to školu jednostavno može učiniti autentičnim i zabavnim iskustvom.
……………..
NAPOMENA
- Blog OECD Education & Skills Today raspravlja o postojećim i novim problemima u obrazovanju, koji uključuju uspješnost učenika na međunarodnim ispitima (PISA), vještine 21. stoljeća, kretanja u višem obrazovanju, rani i predškolski odgoj i obrazovanje i dr.
- Izvor: oecdeducationtoday.blogspot.hr
Učenje počinju kod kuće, a produbljuju ga u učionici
Zatim postavlja pitanje i radi stanku prije nego što odabere…
Kultura učenja: kako nastava zaista unaprjeđuje učenje
… pod nazivom „Auf die Lehrer kommt es an” („Sve…
Diferencijacija: na kraju se sve svodi na učitelja
Naša blogerica, učiteljica Elizaveta KAPUSTINA objašnjava što uzrokuje probleme u…