PITAM SE, PITAM ODVRAĆAM LI SVOJIM METODAMA UČENIKE OD USVAJANJA GRADIVA
Aktivno učenje koje ometa učenje
S obzirom na to da često gledam u more rastresenih i nemotiviranih lica, a znam da je motiviranost veliki dio učenja, odlučila sam se poslužiti „aktivnim metodama učenja“ da bih ne samo motivirala učenike već i unaprijedila njihovo učenje.
Da budem iskrena, privlačnost aktivnog učenja sastoji se i u razbijanju monotonije slušanja učiteljeva glasa. Ipak, u posljednjih nekoliko godina počela sam se pitati jesmo li otišli predaleko. Koristim li se aktivnim učenjem da bih učenike koji se uvijek dosađuju držala budnima?
Nedavno sam iskušala skup taktilnih aktivnosti aktivnog učenja koje su osmišljene da bi doprle do kinestetičkog tipa učenika. Te se aktivnosti kreću od uporabe balona do igranja plastičnim cijevima.
Sa svojim taktilnim pomagalima veselo ulazim u učionicu uvjerena da ću motivirati učenike i unaprijediti njihovo znanje. Međutim, umjesto toga, primijetila sam jedan zabrinjavajući trend. Pošto provedem svoje kinestetičke aktivnosti, dobijem više učenika koji pogrešno odgovaraju na ispitna pitanja. Na primjer, na pitanje o veličini stanice, nakon aktivnosti s balonima, umjesto više točnih odgovora, rezultat je bio 15 posto manje točnih odgovora.
To me navelo da se zapitam odvraćam li učenike od učenja u nastojanjima da ih što više motiviram? Vjerujem da se ispravno koristim metodama aktivnog učenja s jasno određenim ciljevima i ispitivanjem koje je u skladu s idealima kritičkog propitivanja. Vjerovala sam da uključujem nemotivirane učenike držeći ih uposlenima. Ali sad se pitam odvraćam li svojim metodama učenike od usvajanja gradiva.
Uočavanje ovog trenda otvorilo mi je oči. Sad se čuvam aktivnosti koje negativno utječu na rezultate učenika. Kad primijetim da aktivnost odvlači učenike od učenja, vratim se korak unatrag i počinjem s pridobivanjem usredotočenosti na učenje gradiva.
Neprestano se podsjećam da angažiranje učenika za određenu aktivnost ne znači uvijek da je ono korisno za usvajanje sadržaja. U mom pokušaju da uživam u ugodnoj, možda čak i zabavnoj učionici, možda žrtvujem koncentraciju i učenje učenika.
..................
NAPOMENA
- SAD: Faculty Focus – prati učinkovite strategije poučavanja
- Izvor: facultyfocus.com
Ključne riječi

Učenje počinju kod kuće, a produbljuju ga u učionici
Zatim postavlja pitanje i radi stanku prije nego što odabere…

Kultura učenja: kako nastava zaista unaprjeđuje učenje
… pod nazivom „Auf die Lehrer kommt es an” („Sve…

Diferencijacija: na kraju se sve svodi na učitelja
Naša blogerica, učiteljica Elizaveta KAPUSTINA objašnjava što uzrokuje probleme u…

Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u…

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete
...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?
Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima
Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…
Uredništva Školske knjige
„Nikad nećete dobiti želju, a da pritom niste dobili i moć da je ispunite.“
Richard Bach

Dobri rezultati i zadovoljstvo počivaju na upornosti i vjeri u ono što radimo.

„The limits of your language are the limits of your world.“
Ludwig Wittgenstein

„Osim tišinom, ono čime se još jedino može izreći neizrecivo jest glazba.“
Aldous Huxley

Glazbena umjetnost
Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo, stvorena.Tin Ujević

Svaki je trenutak zanosa duboko ukorijenjen u prošlosti i ne rađa se na jalovoj zemlji ni pukom slučajnošću, već je plod duboke brižnosti, razvoja i truda. -Anaïs Nin

„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu – bila bi vedrina. Kristalna kocka vedrine.“
Tin Ujević

Docendo discimus. (Poučavajući (druge) učimo (i sami)).

Tek kad osjetiš da ti stopala više ne mogu dodirnuti tlo, na pravome si mjestu da napraviš nešto uzbudljivo.
David Bowie

Osmijeh i lijepa riječ otvaraju sva vrata.

Najljepše što možete doživjeti je zagonetnost. Ona je izvor svake istine, umjetnosti i znanosti.
Albert Einstein

„Sine ira et studio (Bez mržnje i pristranosti).“
Publije Kornelije Tacit

Prava radost ozbiljna je stvar.
Seneka Mlađi

Teci! Budi voda, a ne stijena!

Hrvatski jezik
Život je kratak, prekrši pravila. Oprosti brzo, ljubi polako. Voli istinski. Smij se nekontrolirano i nikada nemoj žaliti ni za čime što te nasmijavalo.
Mark Twain

Ako voliš ono što radiš, samo ti uspjeh može stati na put.

Politika i gospodarstvo,
Pravo,
Trgovina,
Turizam i ugostiteljstvo
„Carpe diem (Iskoristi dan).“
Horacije

Razredna nastava
Ako nešto ne možete objasniti jednostavno, onda to ne razumijete dovoljno dobro.
Albert Einstein

Sutra je novi dan.

Svi naši snovi mogu se ostvariti, ako ih imamo hrabrosti slijediti.
W.Disney

Bog je u detaljima.
Mies van der Rohe

Likovna umjetnost
Ujedinjena snaga je jača.

Glazbena umjetnost,
Priroda i društvo
„Usuditi se – to je cijena napretka.“
V. Hugo

Priroda
Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.
Mahatma Gandi

„Ničega se u životu ne trebamo bojati. Samo trebamo razumjeti.“
Marie Skłodowska Curie

Uvijek činiti dobro ‒ sebi, drugima i prirodi!

Medicina,
Stomatologija
Samo za korisnike portala
Za dodavanje članaka u „Moje članke” morate biti prijavljeni na Školski portal.