ANDREAS SCHLEICHER, KOORDINATOR PISA-e PRI ORGANIZACIJI ZA EKONOMSKU SURADNJU I RAZVOJ (OECD)
Učitelji će morati postati mentori, a ne prenositelji znanja
Andreas SCHLEICHER kaže da će četvrta industrijska revolucija od učitelja zahtijevati da svakodnevno nadograđuju svoje vještine
Tehnologija će učitelje natjerati da prestanu prenositi sadržaj već da uspostavljaju društvene odnose s učenicima, kaže ravnatelj Programa za međunarodno ocjenjivanje znanja i vještina petnaestogodišnjih učenika (PISA).
Andreas Schleicher je upozorio: to znači da će poučavanje postati „mnogo teže nego što je dosad bilo”.
Schleicher je, na pitanje kako će se uloga učitelja promijeniti u budućnosti, budući da tehnologija mijenja društvo i poslove, odgovorio da „funkciju prenošenja znanja koju učitelji imaju vjerojatno možemo uvelike digitalizirati”.
„To znači da će učitelji mnogo više dijagnosticirati, odnosno pokušavati otkriti kako različiti učenici uče i na koji način uče najbolje. Bit će im više poput trenera ili mentora.
Mislim da će se društvena uloga učitelja povećati, a to je nešto što primjerice istočna Azija, Estonija i Finska rade posebno dobro. Imaju okruženje u kojem se učitelji osjećaju odgovornima za učenike i ulažu sve što je potrebno da bi bili uspješni, umjesto da samo prenose znanje.
Nekad su učitelji nakon svog obrazovanja bili spremni za cjeloživotno poučavanje. U budućnosti, učitelji će trebati nadograđivati svoje vještine svakog dana. Ako žele da njihovi učenici budu cjeloživotni učenici, tad i oni sami trebaju biti cjeloživotni učenici.”
Schleicher smatra da prenošenje znanja više ne bi trebala biti središnja uloga učitelja: „Danas učenici imaju pristup istom znanju kao i učitelji.
Uloga je učitelja pobrinuti se da učenici razviju znatiželju i zanimanje za određeni predmet kako bi mogli sami učiti.
To je drukčija i mnogo teža uloga od ove tradicionalne. Čini se lakše stajati pred razredom i poučavati o onome što znate.
Mnogo je teže učenike potaknuti na aktivnost, ali to će ubuduće biti razlika između dobrog i osrednjeg učitelja.”
Schleicher je rekao da će jedna od ključnih vještina koja će u budućnosti razlikovati ljude od umjetne inteligencije biti sposobnost procjene između različitih perspektiva te dodao: „Najbolje učimo kad je naše učenje tematsko, temeljeno na problemu, temeljeno na projektu, a da bismo to postigli moramo poraditi na našem školskom okruženju.
Želite li da učenici uče povezivanjem različitih disciplina, tad i učitelji moraju na taj način poučavati.”
Schleicher je također dodao: „Dok su promjene kurikuluma u Engleskoj na neki način radile protiv toga, autonomija škola podrazumijeva da bi mogle poučavati na vrlo inovativne načine.”
Međutim, dodao je da nije siguran koliko se takva autonomija provodi u praksi.
………………
NAPOMENA
- Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati učitelje širom svijeta.
- Izvor: tes.com
Kako pripremiti učenike za Četvrtu industrijsku revoluciju
Važno je da učenike opskrbimo digitalnim vještinama koje su potrebne…
Talent bez rada nije jamstvo uspjeha
...za postignute uspjehe na državnim i međunarodnim natjecanjima iz matematike,…
Za vrhunske uspjehe nužno je ulagati u obrazovanje i škole
… Treće gimnazije iz Splita Domagoj PERKOVIĆ, koji je ove…