JA TAKO MISLIM
Kako provesti zimske praznike?
Vrijeme praznika predviđeno je za predah od neprestanih borbi, uspona i padova. Nama učiteljima s novim naraštajima, a učenicima vrijeme predaha od napornih školskih obveza.
To bi trebalo biti vrijeme za obnovu, rad na sebi, opremanje novim izvorima energije i motivacije koja će pomoći da se što bolje nosimo s novim izazovima koji su pred nama.
Neminovno je da škola svojim zahtjevima koje postavlja pred učenike ima visoki potencijal za uzrokovanje stresa. Razina otpora na stres mogla bi se pripisati okolini, kako školskoj tako i obiteljskoj, koja će svjesno ili nesvjesno biti potpora u stresnim situacijama i tako stres ublažiti ili ga potencirati.
Piše Zorana MIJULKOV, pedagoginja u OŠ Pavleka Miškine, Zagreb
......................
Za djecu s poticajnijom obiteljskom i širom okolinom praznici će biti vrijeme kvalitetno provedeno u aktivnostima u skladu s identitetom, aktivnostima u kojima dijete uživa.
Osvrnemo li se na stvarnost, brzo ćemo shvatiti da je za neku djecu škola jedini izvor kvalitetnog sadržaja i interakcije primjerene djetetu.
Da bi razvoj djeteta tekao kvalitetno, nužno je nametanje strukture vremena i pravila od odraslih.
U školi je struktura vremena i pravila razmjerno jasna, no pod praznicima su djeca prepuštena odgojnom djelovanju njihovih obitelji. S obzirom na razne egzistencijalne i druge probleme s kojima su suočeni roditelji djece, ne možemo računati na to da će svako dijete zimske praznike provesti bezbrižno.
Edukacijski programi roditeljstva, nažalost, relativno su rijetki i roditelji još ne prepoznaju važnost edukacije za ulogu roditelja. Moramo se stoga osloniti na odgojno djelovanje koje provodimo svakodnevno u sklopu institucije, inzistirajući na strukturi i poštivanju odgojnih pravila unutar škole.
Današnja su glavna razonoda djeci videoigrice i društvene mreže – aktivnosti kojima se prekomjernim korištenjem stres i tjeskoba potenciraju dok stvarni kontakt s drugom djecom i razvijanje kvalitetnih socijalnih odnosa pada u drugi plan.
Poznato nam je da djeca uče po modelu. Ako u nama postoji strast za sadržajima i aktivnostima koje nas zabavljaju i čine sretnima, učenici bi se mogli „zaraziti”.
U danima uoči praznika mogli bismo djecu poticati da svoje slobodno vrijeme utroše na sadržaje za koje znamo da su kvalitetan izvor zabave i razonode, a koje možda nisu navikli koristiti.
U svakodnevnoj komunikaciji s djecom na nastavi, putem međupredmetnih korelacija i u slobodnom vremenu pod školskim odmorima, svi možemo prenositi svoje interese i izvore zabave i zadovoljstva na učenike.
Odgoj za slobodno vrijeme dio je odgoja.
Zabava je jedna od osnovnih ljudski psiholoških potreba. Želimo li školu koja djecu priprema za život, budimo učitelji koji djecu uče i o tome kako kvalitetno provesti slobodno vrijeme. [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine ]

Upoznajmo alternativni svijet fotografije
Uz različite motive učenici istražuju fotografsku tehniku i na osnovi…

Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih
Nedavno smo svoga trogodišnjeg sina upisali u predškolu. Nakon loših…