
NEMOJ ME ŠOPATI RIBOM, NAUČI ME PECATI!
Igra, strast i svrha
Naši učenici ne žive u mjehurićima sapunice: jasno im je u kakvo ih sutra vodi odrastanje. Vide mlade ljude koji unatoč odličnim ocjenama i diplomama ostaju nezaposleni ili rade na potplaćenim i nesigurnim poslovima.
Vide i one koji su se zahvaljujući uglavnom svojim vještinama laktašenja, jamanja i namagarčivanja sjajno uhljebili. I sasvim se opravdano pitaju: pa za što to mene škola zapravo priprema?
Jedan od najčešće spominjanih popisa kompetencija potrebnih mladim ljudima u 21. stoljeću financirali su Cisco, Intel i Microsoft 2008. godine. Gledajući taj popis bode oči ono čega na popisu nema: nema pamćenja podataka i reproduktivnoga znanja. A to je, na žalost, upravo ono što je najlakše ocijeniti, ono što se ispituje, čime se zaslužuju ocjene... i zbog čega učenici uopće uče, idu u školu... I tu cijela priča zapne. Obrazovni sustavi danas prepuni su dokumenata o promjenama i kompetencijama, ali ocjenjuje se uglavnom isto ono što se ocjenjivalo i prije. Obrazovni sustav, dakle, ima ono što bi programeri nazvali ugrađenom sistemskom pogreškom.
Tony Wagner, vodeći harvardski stručnjak za edukaciju budućih inovatora i poduzetnika, u svojoj kultnoj knjizi The Global Achievement Gap iz 2008. izdvaja sedam vještina bez kojih mlade ljude zapravo uopće ne bismo smjeli gurnuti u život:
Wagner u svojoj najnovijoj knjizi (Creating Innovators: The Making of Young People Who Will Change The World.) piše: Ono što znam, gotovo je nevažno u usporedbi s važnošću onoga što mogu učiniti time što znam. Budućnost svijeta i svih nas ne leži na akademskim sadržajima koje je netko naštrebao, nego u vještinama da primjeni ono što treba u novim situacijama kako bi riješio nove probleme.
I za kraj, četiri globalne kompetencije za 21. stoljeće kako ih vide Asia Society i U.S. Council of Chief State School Officers:
Što reći na kraju? Sve se zna. Učenici znaju što im treba za sutra. Stručnjaci znaju što učenicima treba za sutra. Ali obrazovni sustav ima ugrađenu sistemsku pogrešku. Da obrazovanjem upravljaju računala, sustav s takvom pogreškom urušio bi se i blokirao. Srećom, obrazovanjem i odgajanjem naše djece ne bave se računala, nego ljudi. Učitelji. A njih ni ugrađene sistemske pogreške ne mogu zaustaviti da učine ono što treba.
Piše: Dinka JURIČIĆ

Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u…

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete
...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?
Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima
Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…
Uredništva Školske knjige
Ujedinjena snaga je jača.

Glazbena umjetnost,
Priroda i društvo
„Ničega se u životu ne trebamo bojati. Samo trebamo razumjeti.“
Marie Skłodowska Curie

Bog je u detaljima.
Mies van der Rohe

Likovna umjetnost
Svi naši snovi mogu se ostvariti, ako ih imamo hrabrosti slijediti.
W.Disney

„Usuditi se – to je cijena napretka.“
V. Hugo

Priroda
Uvijek činiti dobro ‒ sebi, drugima i prirodi!

Medicina,
Stomatologija
„Sine ira et studio (Bez mržnje i pristranosti).“
Publije Kornelije Tacit

Osmijeh i lijepa riječ otvaraju sva vrata.

„The limits of your language are the limits of your world.“
Ludwig Wittgenstein

Najljepše što možete doživjeti je zagonetnost. Ona je izvor svake istine, umjetnosti i znanosti.
Albert Einstein

Ako voliš ono što radiš, samo ti uspjeh može stati na put.

Politika i gospodarstvo,
Pravo,
Trgovina,
Turizam i ugostiteljstvo
Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo, stvorena.Tin Ujević

„Osim tišinom, ono čime se još jedino može izreći neizrecivo jest glazba.“
Aldous Huxley

Glazbena umjetnost
Tek kad osjetiš da ti stopala više ne mogu dodirnuti tlo, na pravome si mjestu da napraviš nešto uzbudljivo.
David Bowie

Ako nešto ne možete objasniti jednostavno, onda to ne razumijete dovoljno dobro.
Albert Einstein

„Nikad nećete dobiti želju, a da pritom niste dobili i moć da je ispunite.“
Richard Bach

Život je kratak, prekrši pravila. Oprosti brzo, ljubi polako. Voli istinski. Smij se nekontrolirano i nikada nemoj žaliti ni za čime što te nasmijavalo.
Mark Twain

Sutra je novi dan.

Svaki je trenutak zanosa duboko ukorijenjen u prošlosti i ne rađa se na jalovoj zemlji ni pukom slučajnošću, već je plod duboke brižnosti, razvoja i truda. -Anaïs Nin

Teci! Budi voda, a ne stijena!

Hrvatski jezik
Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.
Mahatma Gandi

„Carpe diem (Iskoristi dan).“
Horacije

Razredna nastava
„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu – bila bi vedrina. Kristalna kocka vedrine.“
Tin Ujević

Dobri rezultati i zadovoljstvo počivaju na upornosti i vjeri u ono što radimo.

Prava radost ozbiljna je stvar.
Seneka Mlađi

Docendo discimus. (Poučavajući (druge) učimo (i sami)).

Samo za korisnike portala
Za dodavanje članaka u „Moje članke” morate biti prijavljeni na Školski portal.