
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Završiti započeto
Prije odlaska na odmor potrebno je napraviti nekakav oblik samovrednovanja. Kad bi bilo po mojem, sad bi učitelji, odnosno članovi svakog aktiva, trebali sjesti jedni nasuprot drugima i napraviti osvrt na proteklu školsku godinu.
Što bi trebali raditi?
- Trebali bi razgovarati o onome što su radili, koje su nastavne sadržaje u svojim razredima lakše, a koje teže ostvarili, na što ubuduće treba posebno pripaziti, koje gradivo više vježbati…
- Korisno bi bilo dati učiteljima pripravnicima svoje planove i programe da ih tijekom ljeta pogledaju, usporede sa svojima – možda bi našli nešto što bi primijenili iduće školske godine. Naime, nakon iduće školske godine ionako ćemo birati nove udžbenike, stoga nije potrebno raditi uzaludne poslove. Mislim da su planovi i programi koje smo sami napisali i ostvarili u protekle tri godine bolji i korisniji nego oni koji su nastali za nekakav zamišljen razred.
- Mogli bi razgovarati o izvanučioničkoj nastavi – koja je bila uspješna, a koja nije, planirati onu koju treba ponoviti…
- Jednako tako mogli bi napraviti popis ostvarenih projekata i projekata koje treba nastaviti te onih koje treba prestati provoditi.
- Trebali bi pregledati plan i program GOO-a i samo dodati ono što se želi promijeniti ili drukčije učiniti, prepričati primjere dobre prakse.
Takav oblik suradnje među razrednim aktivima korisniji je i kvalitetniji nego sjedenje u velikim dvoranama i slušanje predavanja s katedre nekog vanjskog stručnjaka koji u tom trenutku nema uvid u naše razrede.
Nama, budućim učiteljima prvog razreda, slijedi aktivno ljeto. Stalno tražimo nove ideje – kako da prvi tjedan nastave bude aktivan i zanimljiv prvašićima, a i ne znamo / ne poznajemo te male glave.
Izrađujemo kartice s imenima, stalno se međusobno ispitujemo što ćemo i kako raditi. Pomalo strahujemo od tih velikih očiju koje nas očekuju u rujnu.
Mnogi će ljeto provesti odmarajući se i čitajući, neki će nešto i pisati – punit ćemo baterije na različite načine.
Svi koji su neke od projekata Udruge Zvono vodili na e-Twinning platformi trebali bi urediti stranice, objaviti materijale i slikovne prikaze te projekt, ako ga drže kvalitetnim, prijaviti za oznaku kvalitete.
Naša će udruga također vrednovati sve projekte – ovisno o korisnicima koji su se uključili u provedbu, ostvarenju ciljeva i načinima vođenja. Očekuje nas zanimljiva jesen.
Dotad uzmite šešir, ručnik, dobru knjigu i odmorite učitelja/učiteljicu u sebi.
Čitamo se potkraj kolovoza.
Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/4bsvetanedelja/home | UHURN Zvono
.................
Rođena je i školovana u Zagrebu, studij za učitelje završila je na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Svih je godina (točnije 23) bila zaposlena u zagrebačkoj Osnovnoj školi Augusta Šenoe. Mentorica je na metodičkim vježbama za studente UFZG-a. Trenerica je i e-mentorica mnogim učiteljima u području korištenja IKT-a u nastavi. Sudjelovala je kao „kritički prijatelj” u izradi Nacionalnoga kurikuluma. Promovirana je u učiteljicu mentoricu.
Objavljuje stručne radove i članke, izlaže na međunarodnim i državnim stručno-znanstvenim skupovima te stalno sudjeluje u profesionalnom usavršavanju svojih kolegica i kolega u Hrvatskoj i izvan nje. Profesionalni rad nastavlja od rujna 2016. u Osnovnoj školi Sveta Nedelja, a daljnju edukaciju i usavršavanje usmjerava prema svim učiteljima koji su spremni za izazov poučavanja učenika 21. stoljeća. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
...........
Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.