
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Web učionica [2. dio]
Kad su moji učenici bili prvi razred, za njih sam izrađivala digitalne obrazovne sadržaje. U drugome sam razredu digitalnu pismenost odlučila proširiti pravom, informatičkom pismenošću i podukom samih učenika.
Koja je razlika između digitalnih obrazovnih sadržaja i digitalnih sadržaja koji su namijenjeni za učenje?
a) Digitalni obrazovni sadržaji – smišljeni su da bi učenici uvježbali i/ili usustavili određenu temu s pomoću igre (učenik je konzument).
b) Digitalni sadržaji namijenjeni za učenje – učitelj stvara određeni sadržaj s točno određenom svrhom. Sadržaj postaje interaktivan i učenici ga upotrebljavaju za svladavanje određene digitalne pismenosti i ponavljaju neki sadržaj. Materijal zatim upotrebljavaju drugi učenici kao vježbu.
WEB UČIONICA u 2. razredu: https://sites.google.com/view/2-b-sveta-nedelja/vjezbenica/webucionica
Svrha web učionice
Izrada edukativnih materijala kojima će se produbiti sadržaj nastavnih tema i predmeta u 2. razredu osnovne škole (izrađen plan rada te implementiran u razredni kurikul).
Ciljana skupina web učionice: učenici 2. b razreda OŠ Sveta Nedelja, ali se katkad pridružuju i ostali učenici (s područja RH) koje su izrađeni nastavni sadržaji potaknuli na sudjelovanje.
Kako je nastala naša web učionica?
Učenike sam prvo upoznala sa sučeljem i online učenjem (što je to digitalni obrazovni sadržaj). Zatim sam napravila obrnutu učionicu (flipped classroom) u kojoj učenici izrađuju nastavne materijale, produbljuju znanje, odnosno proširuju i dopunjuju osnovne ključne pojmove sadržajima koji su važni za cijelu razrednu zajednicu.
• Okvirni program izradila sam na temelju sadržaja iz Hrvatskog jezika, Matematike i Prirode i društva.
• Javna prezentacija učeničkih radova odrađena je na satima razrednika i na mrežnim stranicama razreda i škole.
NAŠI PRIMJERI:
a) Hrvatski jezik − Snjegović (opis lika): https://docs.google.com/presentation/d/14v4RL1CtCzQ0fpvGR8ae6Xay4Q9TSpQX0UAY5hO2cJ8/copy
DIGITALNA PISMENOST:
- kopiraj, zalijepi, upiši tekst
- oblikuj tako da ima sve elemente (da bude vizualno prihvatljiv).
b) Hrvatski jezik – 100 imenica: https://docs.google.com/drawings/d/1-UIsOsMFeW_5i88TboRaGJQvrlRYAnSLJCVZchox3tA/copy
DIGITALNA PISMENOST− upiši, podijeli (share) sadržaj, kopiraj, zalijepi
c) Hrvatski jezik i Sat razrednika – Čajanka u 2. b: https://read.bookcreator.com/ADp17qxtm9emP6cZ56KGYX0fUhE3/jFxrVra3Tum_cx1m1bC_zA
DIGITALNA PISMENOST
- prepiši kratak tekst, kopiraj, uredi ga
- podijeli i objavi sadržaj
- vizualno oblikuj tekst u e-knjigu
d) Priroda i društvo, održivi razvoj − „Uberi proljetnicu fotkom“ https://dotstorming.com/b/5c72c58ce2444ee72e2eb69d
DIGITALNA PISMENOST – fotografija, smanjenje fotografija, dijeljenje fotografija, upotreba alata za obradu fotografije, upotreba pametnih telefona
HRVATSKI JEZIK − medijska pismenost, fotografija
PRIRODA I DRUŠTVO − proljetnice, ekološke teme (fotografije, slike proljeća), uspomena na proljetnice, tj. na branje i skupljanje
e) Glazbena kultura − Skladam skladbu: https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/5298370293792768
DIGITALNA PISMENOST – alat za skladanje skladbe, rad na pametnoj ploči, pospremanje i objavljivanje sadržaja, objavljivanje sadržaja na mrežnoj stranici
- GK − ritam, melodija, slušna percepcija
- GOO – rad u skupini
f) Hrvatski jezik − Pričamo priču: https://docs.google.com/presentation/d/1w5co-pd6moQFbWVWNgBZ_v_Z3Q10Kmjzmjt9xou4c_0/copy
DIGITALNA PISMENOST
- odabrati lik (zaštita autorskih prava)
- kopirati, urediti tekst, upotrebljavati alat za pisanje
Hrvatski jezik:
- zamišljamo / vođena priča
- pisano i usmeno pričanje
- mašta, razvoj pismenosti
Potrebno je puno istraživanja i učenja, ali moji učenici to jedva čekaju i svakog me dana pitaju što će naučiti raditi na računalu (bez informatike u satnici