
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA [ #200 ]
Reci mi, tko si?
Jednom mi je, dok sam radila u nekoj drugoj školi, savjetnik na kraju oglednoga sata rekao: „Previše svaštarite, odlučite se za ono u čemu ste dobri!“ I danas me, kad me zovu da održim predavanje na nekom županijskom vijeću, pitaju u čemu sam najbolja.
Više sam puta napravila introspekciju i pokušala se opredijeliti za samo jedno područje, ali nisam uspjela. Zbog toga na pitanje u čemu sam najbolja odgovorim: „Učiteljica sam, moje su kompetencije jednake u svih sedam područja.“
Predavanja koja traže na županijskim skupovima učitelja vezana su za četiri područja: likovna kultura (Programiranje u nastavi likovne kulture), informacijsko- komunikacijska tehnologija (Od prvih koraka), projektni pristup radu i sadržaji vezani za GOO.
Sve to nije ni djelić onoga što me zanima i što istražujem. Po mojem fizičkom izgledu čovjek bi rekao da mi TZK nije omiljeni sadržaj, a zapravo nije tako.
a) Naš nastup na fašniku – plesne strukture
Tjelesni je nešto što učenici i ja ne propuštamo. Ostvarujemo sve teme za koje imamo uvjete. Ako je sve dobro i pravilno organizirano, zajedno funkcioniramo kao zajednica. Možda ne mogu preskočiti kozlić (do prije nekoliko godina sam mogla), ali zato vježbu pokaže netko od učenika koji se bave gimnastikom. Naravno, ja im prije toga sve dobro usmeno objasnim. Isto tako, treba i dobro poznavati kako asistirati učenicima, odnosno kako ih poticati jer je tako zajamčena uspješnost sata.
Svoju sadašnju generacija odmah na prvu osvojila sam pjevanjem. Pjevam im u stankama između pisanja i čitanja, zajedno pišemo i uglazbljujemo rime, završavamo neke pjesme svojim rimama. U našem razredu glazbeni nije samo jednom tjedno nego svaki dan. O tjeloglazbi bih mogla napisati cijelu posebnu kolumnu.
c) Hrvatski jezik
Možda je nastavni predmet koji me najviše zanima ipak hrvatski jezik: lektira, medijska kultura, jezične igre, izražavanje i stvaranje. Nedavno me jedan lijep komentar/kompliment na društvenim mrežama dodatno motivirao: „Biramo nova lektirna djela i, budući da sam paralelka s kolegicom Vuk, znam da ću i svaku novu lektiru zanimljivo interpretirati uz njezinu pomoć.“ Tema mojega diplomskog rada bio je Mato Lovrak i Družba Pere Kvržice. Treba li više objašnjavati?
d) Matematika
Učenje i građenje kuće od temelja do krova za mene je matematika. Taj trenutak spoznavanja (aha-trenutak) je nešto zbog čega volim matematiku. Prateći napredak učenika tijekom četiri godine, gledam kako se razvija njihovo apstraktno mišljenje, kako se vesele svakoj novoj matematičkoj igri.
Matematički cvijet i matematička gatalica (poveznica)
- Tko sam, na kraju, ja? „Samo“ učiteljica!
Ovo je 200. kolumna i nekako je zatvorila krug od četiri godine pisanja. Oprostite mi na subjektivnosti u ovoj kolumni − nakon mnoštva napisanih priča, rečenica i slika iz razreda, došlo je vrijeme da se predstavim.
…………………….
Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | 2. razred | https://sites.google.com/view/2-b-sveta-nedelja/
...........
Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige