![Dnevnik jednog odrastanja](/media/kolumne/dnevnik-jednog-odrastanja.jpg)
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Razredni kurikulum 4.b
U mom je razredu 25 učenika i u izradi razrednog kurikuluma krenula sam od saznavanja osnovnih činjenica o njima. Tko i kako uči, koga što zanima, koje aktivnosti su najprisutnije, koji interesi prevladavaju.
Sljedeći korak je bio propisani Nastavni plan za sadržaje Prirode i društva za 4. razred. Tu sam prošla sve nastavne teme pokušavajući naći dodirne točke i interese koji bi učenike zanimali.
Na kraju izlistali su se mogući ovi projekti:
Svakom projektu posvetit ću poseban članak.
Nakon što sam okvirno cijelu godinu zaokružila projektima i razrednim projektima (što nije isto, jer neki od ovih projekata obuhvaćaju veliku populaciju učenika diljem Hrvatske), krenula sam u sljedeću domenu razrednog kurikuluma.
Dopunska i dodatna nastava.
Dopunska nastava se organizira za učenike koji ne uspiju usvojiti neki sadržaj tijekom nastavnog procesa. Kod mene je dopunska nastava fleksibilna u više segmenata.
Fleksibilan je broj učenika, što znači da učenik, kad ne uspijeva neke sadržaje usvojiti i uvježbati, uvijek može ostati/doći na taj sat i vrata su mu otvorena, za individualan pristup, za uvježbavanje, a ponekad dolaze samo zato da budu u poznatom razredu i da se osjećaju sigurno.
Fleksibilan je i sadržaj, na dopunskoj nastavi uvježbavamo, izrađujemo, razgovaramo i međusobno se ispitujemo i za područje Prirode i društva, Matematike i Hrvatskog jezika. Učenici jako vole takav način rada i ponekad dopunska nastava postane sastavni dio njihovog rasporeda.
Dodatna nastava je za učenike koji pokazuju interes i žele produbiti postojeće gradivo/spoznaje iz nekog predmeta. U četvrtom razredu imam dodatnu nastavnu iz matematike jer je njihovo logičko mišljenje razvijeno i mogu vrlo lijepo surađivati, kombinirati i istraživati načine dolaženja do nekog rezultata.
Izvannastavna aktivnost. Godinama sam vodila likovnu grupu. Prije toga recitatorsku, a kad sam počela s radom dočekala me plesna grupa (danas veliki Dino P. mogao bi pričati o našim plesnim trenucima u razredu).
Na novom radnom mjestu odlučila sam se za kreativnu radionicu. Ona će pokrivati sve sadržaje koje sam već prije navela – znanstvene dane i izvođenje pokusa, projekte Građanskog odgoja, sadržaje likovnih natječaja na koja ćemo slati radove, radionice tradicionalnog nakita i igračaka, ekološke radionice. Budući da se prvi put susrećem s ovom IUN, morala sam dobro osmisliti sadržaje i mjesece u kojima ćemo te sadržaje realizirati.
Na kraju su za razredni kurikulum važne još dvije stavke:
a) posjet kulturnim ustanovama: kazalište, muzeji i kino
b) izvanučionička nastava, izleti i terenske nastave.
Sadržaje tih dviju tema u dogovoru sam prepustila kolegici iz paralelnog razreda. Naravno, sve smo se dogovorile pazeći da nam se sadržaji povezuju s nastavnim temama Prirode i društva i Hrvatskog jezika.
Tako dobro struktuirani dijelovi razrednog kurikuluma olakšavaju mi daljnje pripremanje i provođenje Nastavnog plana i programa.
.....................
Piše: Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/4bsvetanedelja/home | UHURN Zvono
Rođena je i školovana u Zagrebu, studij za učitelje završila je na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Sve godine (točnije 23) zaposlena je bila u zagrebačkoj školi Augusta Šenoe. Mentorica je na metodičkim vježbama za studente UFZG-a. Trenerica i e-mentorica mnogim učiteljima u području korištenja IKT-a u nastavi. Sudjelovala je u radu kao „kritički prijatelj“ na izradi Kurikuluma. Promovirana je u učiteljicu mentoricu.
Objavljuje stručne radove i članke, izlaže na međunarodnim i državnim stručno-znanstvenim skupovima te stalno sudjeluje u profesionalnom usavršavanju svojih kolegica i kolega u Hrvatskoj, a i šire. Profesionalni rad nastavlja od rujna 2016. u Osnovnoj školi Sveta Nedelja, a daljnju edukaciju i usavršavanje usmjerava na sve učitelje koji su spremni na izazov poučavanja učenika 21. stoljeća. Kolumnistica Školskog portala od siječnja 2015. godine.
...........
Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.