DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Prijateljstvo
Radionica za poticanje čitanja i razvijanja osviještenosti prema odnosu prijateljstva te otkrivanje najvažnijih sastavnica prijateljstva – sve to trebalo bi oblikovati u projekt i provesti ga u 2. razredu.
U drugom razredu iznimno je važno poticati čitanje naglas i razvijati dobre odnose među učenicima te ih poticati na prihvaćanje različitosti i obzirnost prema drugima.
Sa svojim sam razredom sve te ciljeve uspješno ostvarila dvjema radionicama tijekom jednog tjedna u rujnu.
Te su radionice tematski i sadržajno bile vezane za dječji tjedan te prava i dužnosti učenika – teme prirode i društva.
Projektni način pristupa postignut je čitanjem Juhe od bundeve, slikovnice Helen Cooper koju je izdala Mozaik knjiga 2009.
✿ PRVI SAT ✿ IZVANNASTAVNA AKTIVNOST BAJKOLJUPCI
Pročitali smo knjigu u razredu, i to nekoliko puta.
Nakon prvog čitanja učenici su bili oduševljeni ilustracijama i bojama. Zatim su čitači odlučili pročitati knjigu još nekoliko puta u razredu.
Tematski analizirajući sadržaj i likove, učenici su prvi put uočili simbolizam i preneseno značenje.
✿ DRUGI SAT ✿ IZVANNASTAVNA AKTIVNOST
Kad nam je sadržaj već bio dobro poznat, počeli smo pomnije analizirati slikovnicu služeći se nastavnim listićem.
Taj nastavni listić možete preuzeti na stranici https://adobe.ly/2OuNHKc.
Potom se razvila rasprava o tome što je prijateljstvo i koja su obilježja prijateljstva te o tome treba li prijatelj biti savršen, treba li druge prihvaćati s njihovim nedostatcima ili ih treba pokušati promijeniti.
✿ TREĆI SAT ✿ SAT RAZREDNIKA
Razgovor o prijateljstvu potaknuo ih je na izradu „juhe“ prijateljstva na radionici koja je dio projekta „Memento prijateljstva“ i zove se Recept za prijateljstvo. Možete je preuzeti ovdje: http://mementoprijateljstva.weebly.com/radionice.html
Učenici su istaknuli su da je za dobro prijateljstvo potrebno prihvatiti prijatelja takav kakav jest, poslušati prijateljske savjete, pružati podršku, provoditi vrijeme s prijateljem i upoznati ga. Bila sam iskreno dirnuta njihovim načinom razmišljanja i sadržajima koje su spominjali kao glavne sastojke „juhe“ prijateljstva jer su pokazali koliko su razmišljali o toj temi.
✿ ČETVRTI SAT ✿ PRIRODA I DRUŠTVO PONAŠANJE U ŠKOLI PRIHVATLJIVO I NEPRIHVATLJIVO PONAŠANJE
Nakon što smo odabrali predsjednika i potpredsjednika razreda te donijeli razredna pravila, izradili smo suncokrete prijateljstva (na temelju dojmova o pročitanoj slikovnici).
Suncokreti prijateljstva
Svaki je učenik napravio obrise svoja dva dlana na listu papira. Jedan dlan predstavljao je najboljeg prijatelja u razredu, a drugi je predstavljao prijatelja kojeg želi bolje upoznati tijekom 2. razreda. Na taj smo način spontano u razredu proveli sociometrijsko istraživanje jer su se neka imena više puta ponovila (omiljeni), a neka prvi put (učenici su bili sretni jer se i njihovo ime napokon pojavilo na panou).
Učenici su odabrali i kakvu će vazu izraditi te su samostalno uređivali pano.
Takav tematski pristup temi prijateljstva s pomoću niza kratkih aktivnosti doveo je do toga da nam je predsjednica razreda djevojčica koju svi prihvaćaju, koju svi vole i svi je smatraju svojom prijateljicom.
Prijateljstvo je neiscrpna i životna tema, a ja se nadam da će vam opisani način rada i aktivnosti pomoći da smislite slične sadržaje za svoj razred.
………………..
Sandra VUK, OŠ Sveta Nedjelja | https://sites.google.com/view/2-b-sveta-nedelja/ | osobne stranice [s interaktivnim materijalom] goo.gl/tXVqPa
- Svi su radovi nastali pod mentorstvom Sandre Vuk.