DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Mi – vi – oni (ja)
Već sam pisala o tome da školovanje učenika čini trokut učenik – učitelj – roditelji. Tom je trokutu, da bi bio uspješan, potrebna i potpora ustanove u kojoj se učenik školuje.
U ovoj ću kolumni pisati o roditeljima.
Roditelji učenika 4.b razreda mogu uspoređivati moj rad s radom druge učiteljice jer su nakon dva mjeseca uočili koliko smo u radu slične, a koliko različite.
Najčešća je rečenica koju čujem od roditelja: „Vi ste jako strogi!”
U početku nisam previše razmišljala o tome, ali sam nakon određenog vremena shvatila da je to obilježje mojeg stila poučavanja.
Što u današnje vrijeme znači biti strog i zašto to roditelji odmah primijete u mojem načinu rada?
Svoj posao smatram iznimno odgovornim.
Trudim se biti upućena u sve segmente rada i načine pristupa učenicima. Redovito se usavršavam, čitam stručnu literaturu. Za potrebe svojeg razreda izrađujem nastavne materijale, smišljam projekte, sastavljam provjere znanja, tražim zanimljive filmove, e-knjige i sve što po mojemu mišljenju oplemenjuje rad u razredu.
Sve spomenuto samo su pomoćna sredstva u nastavnom procesu jer držim da je najvažnije sredstvo i dalje živa riječ nastavnika i moj način rada u razredu.
IMAM NEKOLIKO PRAVILA.
- U razred uvijek ulazim vedro te s pomoću neke zanimljive rečenice, osmijeha ili pitanja uljepšam taj trenutak.
- Želim da učenici poštuju razredna pravila i kućni red i na tome poprilično inzistiram. Svakog dana odvojim 15 minuta za SR (sat razrednika) jer neke događaje treba odmah prokomentirati, objasniti i pokazati interes za njih.
- Držim da domaća zadaća služi sustavnom učenju, istraživanju i dopunjavanju gradiva. Stoga je redovito zadajem učenicima tijekom radnog tjedna. Zadaće su vikendom rijetke, najčešće ih zadajem ako je potrebno ponoviti neko gradivo prije provjere znanja.
- Za projektne zadatke istraživačke prirode uvijek ostavim dovoljno vremena kako bi učenici pronašli odgovore. Sama pripremim dosta materijala i očekujem od učenika da to naprave na jednak način.
- U razredu postoji hijerarhija – na vrhu sam ja, razrednica tog razreda. Donosim odluke važne za razred i planiram što ćemo raditi. Učenik nije taj koji odlučuje, traži ili „bojkotira” nešto.
- Ne volim „odgojne ispade” koji pripadaju slobodnom odgoju jer osnove bontona nemaju veze sa slobodnim odgojem – starije treba pozdraviti, ustupiti im prolaz, a ne srušiti ih, nepristojno je prekidati ih u govoru, treba saslušati i drugo mišljenje.
Ako su navedena pravila obilježja strogoće, onda jesam stroga. Nisam spominjala ocjenjivanje jer to roditelji i ne spominju u razgovorima.
Moram istaknuti da nakon rečenice: „Vi ste jako strogi!” najčešće slijedi dodatak da to učenici iznimno cijene i smatraju me pravednom.
Sa svojim načinom i načelima rada upoznala sam roditelje na roditeljskom sastanku, ali ću morati to još nekoliko puta ponoviti kako bi me svi razumjeli i shvatili ozbiljno.
Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/4bsvetanedelja/home | UHURN Zvono
..................
Rođena je i školovana u Zagrebu, studij za učitelje završila je na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Svih je godina (točnije 23) bila zaposlena u zagrebačkoj Osnovnoj školi Augusta Šenoe. Mentorica je na metodičkim vježbama za studente UFZG-a. Trenerica je i e-mentorica mnogim učiteljima u području korištenja IKT-a u nastavi. Sudjelovala je kao „kritički prijatelj” u izradi Nacionalnoga kurikuluma. Promovirana je u učiteljicu mentoricu.
Objavljuje stručne radove i članke, izlaže na međunarodnim i državnim stručno-znanstvenim skupovima te stalno sudjeluje u profesionalnom usavršavanju svojih kolegica i kolega u Hrvatskoj, a i izvan nje. Profesionalni rad nastavlja od rujna 2016. u Osnovnoj školi Sveta Nedelja, a daljnju edukaciju i usavršavanje usmjerava prema svim učiteljima koji su spremni za izazov poučavanja učenika 21. stoljeća. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
............
Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.