
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Kad se na kraju sve zbroji
Kad sam na početku školske godine pisala nastavni program za svoj razred, nisam očekivala da ćemo ostvariti toliko toga. Proveli smo više od 13 projekata.
Neke sam sama smislila i pripremila (Dvadeset dana dobrote), u provođenje nekih smo se uključili, a u nekima smo samo istraživali i stidljivo se predstavili.
Proveli smo i razredne projekte: Čitamo lektiru u razredu, Majčin dan, Dan jabuka…
Kad se na kraju sve zbroji, usuđujem se reći da smo uspjeli.
Kao predsjednica Udruge hrvatskih učitelja razredne nastave Zvono ponosna sam jer ostvarujemo svoj davno zacrtan cilj – pokrećemo učitelje, potičemo ih, podupiremo i dajemo im mogućnost da iskažu svoju maštovitost.
Sve smo projekte ostvarili na platformi eTwinning. Bez pretjerivanja držim da je naš trud prepoznat jer smo aktivirali više od 300 učitelja koji su se registrirali na tu platformu.
Zašto ta platforma?
Pružila nam je veliku mogućnost umrežavanja. Povezali smo se s učiteljima koji su na taj način mogli pronaći projekt koji odgovara njihovu razredu, zavičaju ili vlastitim sklonostima.
Ove je godine platforma eTwinning vizualno i tehnički prilagođena i poboljšana, pa je sada suvremenija, brža i kvalitetnija. Tijekom godine smo, prije početka Cjelovite kurikularne reforme, naučili učitelje kako da naprave i osmisle webinar, što je vrlo važno za njihovo individualno stručno usavršavanje. Educirali smo ih o novim web 2.0 alatima. Bile su to kvalitetne edukacije u kojima su trebali primijeniti određeni alat u obradi nastavnih sadržaja.
Isto tako, Udruga je prije svih uočila da bi informacije trebale biti dostupnije učiteljima, pa smo aktivni na društvenim mrežama – osnivamo grupe, raspravljamo, prenosimo i upućujemo. Ako je potrebno, dajemo i vlastiti komentar ili mišljenje o određenom pitanju.
Što su projekti omogućili učenicima 2.b razreda?
Ponajprije da razviju samostalnost – učenici su samostalno istraživali i rješavali određene zadatke. Također, samostalno su prosuđivali i mijenjali svoje mišljenje kad su tijekom provedbe projekta uočili da nisu u pravu. Naposljetku, najvažniji je motiv gotovo svakog projekta i učenja bila igra s pomoću koje su množili, stvarali, natjecali se, mijenjali svoju okolinu itd.
Meni su projekti omogućili bolju suradnju sa svima koji su povezani s mojim radom:
a) s roditeljima koji su često sudjelovali u izradi osnove nekog projekta, bili tehnička podrška te nenametljivo pratili sve etape provođenja projekta i naša nastojanja
b) s kolegicama i kolegama iz Hrvatske i cijele regije s kojima sam izmjenjivala ideje i nove sadržaje kojima sam obogatila svoj rad
c) s mojom pripravnicom koja se prvi put susrela sa stvaranjem projekta, njegovim planiranjem, provedbom i vrednovanjem.
Sve je to stvorilo dobre temelje za planiranje nastavnog programa za sljedeću školsku godinu i projekata koje ćemo nastaviti provoditi, smišljati ili možda samo pokušati provesti.
...........
Sandra VUK | Osnovna škola Augusta Šenoe, Zagreb | UHURN Zvono
............
Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.