
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Jesen
Današnja će kolumna biti prikaz toga kako sam jednom temom (jesen) povezala više nastavnih predmeta. Nadalje, pisat ću o interaktivnim sadržajima koje sam smislila za svoj razred i, na kraju, kako smo ponavljali usvojene sadržaje igrajući se.
S tom se temom učenici susreću svake nastavne godine, stoga se od njih očekuje povezivanje usvojenih činjenica s iskustvom te apstraktno povezivanje, odnosno da znaju objasniti koje se promjene događaju u prirodi u određeno godišnje doba.
Temu sam podijelila na nekoliko sadržaja koji su mi bili bitni u izradi tema i jedinica kojima produbljujem znanje učenika koje su stekli prethodnih godina:
a) Jesen u zavičaju – kretanje, uočavanje, bilježenje…
b) Jesen kao godišnje doba koje se dijeli na ranu i kasnu jesen – plodovi, blagdani, biljke i životinje.
c) Jesen kao početak nastave / kraj ljeta i zabave – obaveze, pomoć starijim osobama (baka/djed), priprema za zimu…
Tema je toliko poticajna da se oduljila na skoro 4 tjedna i bila je praćena u svim segmentima nastavnih predmeta.
✿ HRVATSKI JEZIK
Opisivali smo jesen, odnosno sastavljali rečenice vezane za jesen. Učenici su pisali prve pjesme o jeseni. Otkrivali smo značenje njihovih „zbrkanih“ rečenica.
Primjer materijala: https://adobe.ly/2ygmmVl i https://adobe.ly/2xQbs8v.
✿ MATEMATIKA
Za temu brojenja u brojevnom nizu do 100 upotrebljavala sam različite jesenske „simbole“"potrebljavalajesen.jna,eženje….ethodnih godinagodišnje dobae.h predmeta jednom temom te koje sam interaktivne sadržaje smislila. Sakupljali smo jesensko lišće i brojili ga (količinu koju smo skupili). Nadalje, učenici su trebali od 100 listova napraviti neki oblik.
✿ PRIRODA I DRUŠTVO
Satnicom su predviđena 3 nastavna sata vezana za spomenutu temu. Naravno, za sve ono što sam planirala bilo mi je potrebno puno više sati, pa sam tematski povezala likovnu i glazbenu kulturu, svaki sat razrednika, TZK koji smo imali u lokalnom parku i jedan sat izvannastavne aktivnosti.
Izradila sam pregršt materijala:
- umna mapa: https://adobe.ly/2OdhgD6
- ponavljanje sadržaja u slikama: https://adobe.ly/2xFm5LY
- biljke i životinje ujesen: https://adobe.ly/2zGc826.
Izradila sam i interaktivni materijal za ponavljanje usvojenih ili učenje novih sadržaja.
Možete ga vidjeti na razrednim stranicama.
Interaktivna enciklopedija ptica selica i stanarica našeg zavičaja
Posebno ističem odlazak u prirodu gdje smo najbolje vidjeli i doživjeli jesen.
Berba dunja i jabuka u školskom vrtu
...........
Jesenski motivi uvukli su se i u naš sat likovne kulture. Naše radove te tematike možete pogledati na poveznici https://www.skolskiportal.hr/clanci/ucitelji-stvaraju/.
Temu smo obrađivali i tijekom dodatne nastave za koju sam smislila igru sličnu igri Čovječe, ne ljuti se.
Igru može igrati 6 igrača. Igrači moraju prijeći cijeli krug (100 polja) tako da bacaju kocku i prelaze onoliko polja koliko „dobiju“ bacajući kocku. Ako figuricom stanu na polje s upitnikom, trebaju reći činjenicu o godišnjem dobu pazeći da ne ponavljaju ono što je već rečeno. Rečenicu trebaju reći u roku od 10 sekundi.
Igra je bila jako dobro prihvaćena, stoga sam ih izradila još nekoliko i nastavili smo je igrati i tijekom sata razrednika.
Na satu glazbene kulture naučili smo pjevati pjesmu Čvorak, čvorak. Međutim, to nije sve. Naučili smo i plesne korake koje smo s pomoću videokonferencije pokazali učeniku koji više ne ide u naš razred.
Jesen je neiscrpna tema u našem razredu i svakim danom sve više uživamo u njoj.
Sandra VUK, OŠ Sveta Nedjelja | https://sites.google.com/view/2-b-sveta-nedelja/ | osobne stranice [s interaktivnim materijalom] goo.gl/tXVqPa
- Svi su radovi nastali pod mentorstvom Sandre Vuk.