OBRTNIČKA ŠKOLA POŽEGA

Na praksi u Italiji naučili mnogo toga što će moći primijeniti u životu

srijeda, 18. travnja 2018.

U okviru programa Erasmus+ Agencija za mobilnost i programe EU odobrila je Obrtničkoj školi projekt mobilnosti za učenike pod nazivom „Učenje na radnome mjestu za učenike strukovne škole”.

Na praksi u Italiji naučili mnogo toga što će moći primijeniti u životu

Agencija za mobilnost i programe EU financirala je taj projekt s ukupnim iznosom od 43 160 eura. Razgovarali smo s koordinatoricom projekta mobilnosti Sanjom Špehar, koja je s četvero učenika provela dva tjedna u Italiji na stručnoj praksi.

– Ovo je treći puta da vodimo učenike tekstilnih i ugostiteljskih zanimanja u Italiju. Ovoga je puta s nama išlo četvero učenika – dvoje turističko-hotelijerskih komercijalista Marina Hegediš i Mateo Rašić koji idu u treći razred , zatim učenica koja se obrazuje u četvrtom razredu za modnog tehničara Jelena Stanivuk i iz razreda kuhara učenica trećeg razreda Petra Drabik – rekla je koordinatorica Špehar, dodajući kako je na temelju prijava učenika te unaprijed dogovorenih i objavljenih kriterija za sudjelovanje u projektu odabrano osam modnih tehničara, četiri kuhara i osam turističko-hotelijerskih komercijalista.

Projekt se realizira u suradnji s dva partnera iz Italije. Škola Istituto Ruzza u svojim programima obrazuje učenike za tekstilna zanimanja, a Tecna scarl ustanova je za obrazovanje odraslih, partner za ugostiteljska zanimanja.

– Učenici su stručnu praksu proveli u različitim poslovnim subjektima, tvrtkama, modnim atelijerima, restoranima i hotelima, kako bi usvojili što više različitih znanja i vještina – dodaje Sanja Špehar, naglašavajući da je svrha projekta unapređenje strukovnih znanja i vještina te osobni i profesionalni razvoj koji će omogućiti lakše uključivanje na tržište rada te veću konkurentnost naših učenika na tržištu rada.

Svoje zadovoljstvo istaknula je i ravnateljica Obrtničke škole Požega Iva Šnajder, koju raduje da učenici dio prakse odrađuju u inozemstvu.

– Dobra suradnja s partnerima u Italiji na ovaj se način uspješno nastavlja, a rezultat suradnje su pozitivni ishodi i kompetencije koje učenici steknu boravkom u inozemstvu. Projekti mobilnosti otvaraju mogućnosti za stjecanje i usavršavanje kompetencija, za usporedbu s učenicima i školama u drugim državama EU te za ugradnju primjera dobre prakse u programe učenja u školi. Stoga se svake godine prijavljujemo na projekte mobilnosti za učenike graditeljske i drvne struke u kojima se praksa planira s partnerima u Njemačkoj te za učenike tekstilne i ugostiteljske struke u Italiji – istaknula je ravnateljica Šnajder.

Učenica hotelijersko-turističkog smjera Marina Hegediš ističe kako je odrađivala praksu u Padovi, u hotelu M 14 te da je mnogo naučila.

– Radila sam u sali za doručak, večeru te na recepciji i mnogo sam toga naučila. Velika je razlika ići ovdje na praksu i u Italiju, gdje je drukčiji način rada, jer ipak je Padova veliko turističko mjesto – rekla je učenica Marina.

Jelena Stanivuk, učenica četvrtog razreda za modnog tehničara, bila je na praksi u krojačkom salonu u kojem se izrađuju muška odijela i to isključivo na bazi ručnog rada, što je kao takav tradicionalan za taj salon koji ima tradiciju dulju od 50 godina.

– Imala sam priliku vidjeti određene specifičnosti u krojačkom salonu i mnogo sam toga naučila. Mnogo je i različitosti u radu, jer ovdje sam radila sve strojno, a u Padovi ručno. S nekim sam se stvarima prvi put susretala. Oni rade na tradicionalan način i uvjerena sam da ću neke stvari moći i ovdje primijeniti. Taj salon šiva skupocjena odijela koja se prodaju i izvan Padove, odnosno Italije – prepričala je svoje dojmove Jelena.

Učenica trećeg razreda za kuhara Petra Drabik imala je jako lijepo iskustvo te također mnogo naučila.

– U Italiji se u kuhinji radi drukčije. Radila sam u restoranu u središtu Padove i to na pripremi hrane. Nisam radila neke sporedne stvari. Posebno me veseli što sam naučila kako se čisti i sprema riba, školjke i rakovi, što ovdje nisam imala priliku naučiti – rekla je Petra.

Mateo Rašić, učenik trećeg razreda hotelijerko-turističkog smjera, ističe kako su stekli golemo iskustvo u hotelu M 14 u kojem su bili na praksi.

– Sporazumijevali smo se većinom na engleskom jeziku. Rado bih se vratio i odrađivao praksu u Italiji, jer se tamo može mnogo naučiti, a kasnije i ovdje primijeniti. Prihvatili su nas u Padovi kao da smo njihovi – dodao je Mateo.

Što se tiče troškova, učenicima je praksa u Italiji bila besplatna, smještaj i prehrana financirani su iz sredstava EU iz kojih su učenici dobili i džeparac.

Sva će stečena iskustva učenici koji su bili na praksi predstaviti profesorima i kolegama, što im je jedan od daljnjih zadataka. [ IZ DRUGIH IZVORA | pozega.eu ]

Vezani članci
Školski portal: Trnsko – škola izlazećeg sunca

Trnsko – škola izlazećeg sunca

Projekt Vrata škole otvorena prema svijetu ovog je puta ravnatelja…

Školski portal: Slovensko iskustvo od velike koristi

Slovensko iskustvo od velike koristi

U pratnji nastavnika ISŠ-a Mate SABOLA počeli su i uspješno…

Školski portal: Malteško Erasmusovo iskustvo zagrebačkih srednjoškolaca

Malteško Erasmusovo iskustvo zagrebačkih srednjoškolaca

… COmpetitive VET for learners and teachers II, COVET II…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…