MEĐIMURSKA ŽUPANIJA

Razvijaju sustav podrške darovitim učenicima

četvrtak, 1. veljače 2018.

Među samo 12 odabranih projekata iz cijele Hrvatske i ovog se puta našao jedan međimurski, kojim se razvija sustav podrške (potencijalno) darovitim učenicima osnovnih škola.

Razvijaju sustav podrške darovitim učenicima

U 17 osnovnih i pet srednjih škola u Međimurju tako je započela provedba projekta „1, 2, 3…PALIM LAMPICU!”, koji vodi Međimurska županija, uz partnera na projektu Regionalnu razvojnu agenciju Međimurje REDEA. Shodno tome, prvo stručno usavršavanje stručnih suradnika osnovnih i srednjih škola o temi Procjena osobina i identifikacija darovitih učenika održana je u Tehnološko-inovacijskom centru „Međimurje”. Svojim dolaskom projekt su podržali, ispred nositelja, međimurski župan Matija Posavec i pročelnik Upravnog odjela za društvene djelatnosti Međimurske županije Branko Sušec te ispred REDEA-e viša stručna suradnica Sandra Majsan uz predavače na ovom prvom stručnom usavršavanju Jasnu Cvetković-Lay, dipl. psih. ECHA obrazovnu specijalisticu za darovite, te Mihaelu Kozinu, prof. psih. geštalt-psihoterapeutkinju. To je prvo od četiri stručna usavršavanja kojima će biti obuhvaćeno ukupno 118 nastavnika i stručnih suradnika osnovnih i srednjih škola Međimurske županije.

  • Stvaraju se centri izvrsnosti i centri kompetencija u krugu bivše vojarne

Prvom projektnom aktivnošću na terenu, a izvan administrativnih okvira, okupili su 25 stručnih suradnika (psihologa i pedagoga) iz osnovnih i srednjih škola. Kako je naglašeno, isti će se baviti tematikom procjene osobina i identifikacije darovite djece te razvojem metoda i oblika rada s potencijalno darovitim učenicima.

„Ciljne su skupine ovog projekta potencijalno daroviti učenici osnovnih škola, nastavnici i stručni suradnici OŠ i SŠ kojima je osnivač Međimurska županija te odgojno-obrazovni stručnjaci javnih institucija. Projekt ujedno rješava problem nedostatka sustavne institucionalne potpore potencijalno darovitim učenicima, nastavnicima, mentorima i stručnim suradnicima u osnovnim i srednjim školama”, rekla je Majsan.

„Ovo je projekt koji se koncentrira na djecu, iznimno sam sretan što će se provoditi upravo u Međimurju, jer smo odavno prepoznali da je ulaganje u djecu naša sigurna budućnost. Danas će Jasnu Cvetković-Lay kao eminentna stručnjakinja u ovom području svoje znanje prenijeti u naše škole”, naglasio je Sušec. Projekt uključuje i izradu minimalno 25 individualiziranih programa rada prema kojima će 30 mentora iz srednjih škola raditi s 80 potencijalno darovitih učenika uključenih u projekt. Ciljna skupina su učenici koji će u školskoj godini 2018./2019. pohađati 7. i 8. razrede te će se njihov razvoj pratiti ne samo tijekom osnovnoškolskog obrazovanja, već i srednjoškolskog.

„Zadovoljstvo mi je sve pozdraviti i još se jednom uvjeriti da i na ovom projektu usmjerenom prema našim mladima radimo kao velika obitelj. Ovo je važan projekt i segment rada za cijelu županiju, jer je upravo rad s darovitim učenicima korak više za obrazovanje u Međimurju. Mlade treba nagrađivati, potencirati njihovu darovitost i jedinstvenost, a mi smo našli način da pritom educiramo i stručni kadar koji će s implementacijom znanja nastaviti i dalje, iskoristivši pritom sredstva iz europskih fondova”, istaknuo je međimurski župan, koji je ujedno izrazio želju da se u skoroj budućnosti u Međimurskoj županiji otvore centri kompetencije i centri izvrsnosti iz područja za koje će biti najviše kvalificirani, a takav je projekt već u pripremi kod Ministarstva znanosti i obrazovanja u segmentu informatike. Ovo je ujedno prvi konceptualni projekt s velikim očekivanjima za mentore i profesore te će isti kroz određenu edukaciju imati veće iskustvo u provedbi budućih aktivnosti. [ IZ DRUGIH MEDIJA | medjimurska-zupanija.hr ]

Vezani članci
Školski portal: Mitovi o darovitim učenicima

Mitovi o darovitim učenicima

NAGC je načinio popis najčešćih mitova u obrazovanju darovite djece…

Školski portal: Kreativnošću i radom od iskrica mogu stvoriti plamen

Kreativnošću i radom od iskrica mogu stvoriti plamen

Neki od njih uspiju i bez neke posebne potpore razvijaju…

Školski portal: Više od 50% darovite djece podbaci u obrazovnom sustavu

Više od 50% darovite djece podbaci u obrazovnom sustavu

…Ksenija BENAKOVIĆ, psihologinja u Dječjem vrtiću 'Mali princ', Dubravko ČOP, predsjednik…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…