OŠ KRALJICE JELENE, SOLIN U ERASMUS+ KA2 PROJEKTU
Let's play and learn u Saloni
Mali istraživači povijesti: učenici prvog, drugog i četvrtog razreda PŠ Kučine, prvašići iz PŠ Mravince te učenici 1. c i 2. d razreda središnje Osnovne škole kraljice Jelene posjetili su naš najznačajniji arheološki lokalitet, Salonu.
Aktivnost učenja kroz igru [ projektna aktivnost Let's play and learn ] polučila je izvrsne rezultate te potvrdila da je to najbolji, najučinkovitiji i najzanimljiviji oblik učenja. Isto je potvrdila i evaluacija provedena među učenicima prije i poslije same aktivnosti.
Mjesecima su se učiteljice pripremale za ovaj dan. Educirale su se čitajući i proučavajući povijesnu literaturu, nekoliko puta obilazile su teren samostalno i uz stručno vodstvo, osmišljavale su načine prilagodbe ne baš laganih povijesnih sadržaja kako bi posjet velikom antičkom središtu bio što sadržajniji i zanimljiviji. Veliku podršku pružili su i roditelji koji su se rado odazvali i uključili u izradu odjeće i potrebnog pribora.
Spektakularan je bio ulazak 79 mališana i njihovih učiteljica u Salonu. Odjeveni u toge, s lovorikama na glavama te mačevima i štitovima u rukama vratili su vrijeme stoljećima unazad. I veliki i mali, i znani i neznani, i slučajni šetači i radoznali turisti – svi su opčinjeno gledali u njih. Djelatnici Arheološkog muzeja pokazali su se izvrsnim domaćinima i suradnicima.
Razne zabavne edukativne aktivnosti ispunile su ovo sunčano zimsko jutro.
Obilazak sobe i sarkofaga don Frane Bulića te razgledavanje Manastirina odvijalo se izmjenama brojnih aktivnosti. Vodio se dinamičan razgovor s učenicima, igrale su se igre asocijacija, pripovijedale zanimljive priče i legende te se na zanimljiv način iznosile crtice iz života osebujnog don Frane Bulića.
Učenici su sudjelovali i u aktivnosti u kojoj se primjenjivala suvremena tehnologija. Tražili su detalje koji bi se prikazali na zaslonu mobilnih uređaja nakon očitavanja QR kodova koje su pripremile njihove učiteljice. Spoj suvremenog i starog bio je dobitna kombinacija za pridobivanje pažnje učenika.
Sunčano jutro omogućilo je provođenje još nekih radionica na otvorenom kao što su:
- ukrašavanje mačeva i štitova
- crtanje detalja iz Salone
- pisanje i rezbarenje zanimljivih motiva na pločama od voska
- rješavanje križaljki o Saloni
- borbe s mačevima i štitovima
- gađanje lopticama u cilj
- igranje franjama
- igranje igre križić-kružić
- igranje igre križić-kružić očitavanjem QR kodova
- mame frizerke vodile su radionicu pletenja pletenica
- radionica izrade lovorovih vijenaca
- intervju s gostom – arheologom Ninom Švonjom
- razgovor s višom kustosicom Arheološkog muzeja Split Emom Višić Ljubić i restauratoricom Ivankom Vukšić.
Projektne aktivnosti Choose the news, The 21st century kid, Let the art take part i Think and blink isprepletale su se i učenicima i učiteljicama učinile ovaj dan danom za pamćenje.
Povratkom u školu provodit će se, između ostalih aktivnosti, i aktivnost School is cool, čijom će provedbom učenici naučeno ponoviti i uvježbati rješavajući i izrađujući edukativne materijale primjenom digitalne tehnologije, likovno i literarno će se izražavati, bogatit će znanje engleskog jezika usvajajući nove riječi tematski vezane za sadržaje. Zasigurno će im i rad u školi postati zanimljiviji, njihova će aktivnost i motivacija, bez sumnje, porasti, a rezultati njihova rada vrlo će brzo ugledati svjetlo dana i vjerujemo, poslužiti i drugim mališanima da se zainteresiraju i nešto nauče o našoj bogatoj povijesti.
………………….
Nives BOGDAN, učiteljica mentorica | OŠ kraljice Jelene, PŠ Kučine, Solin
Solinski učenik Luka Radovanović dobio nagradu Luka Ritz
Posebna priznanja uručena su učenici šestog razreda Osnovne škole Krune…