KOME SLUŽI NARUŠAVANJE AUTORITETA NASTAVNIKA

Roditelji, prestanite nas potkopavati pred svojom djecom!

utorak, 23. kolovoza 2016.

Mi želimo da vaša djeca uspiju jednako kao i vi. Kada narušavate naš autoritet pred njima, to ne samo da nas uznemirava, nego moramo raditi još više kako bismo stekli njihovo poštovanje.

Roditelji, prestanite nas potkopavati pred svojom djecom!

Nedavno sam izišla iz škole plačući nakon roditeljskog sastanka. Ali, nije me učenik doveo do suza, nego njegova majka.

Upravo sam završila svoj govor o tome kako postati ono što želiš, kada sam pogledala mamu svoje učenice u nadi da ću dobiti podršku. Sve što sam dobila od nje bilo je: „Moja kći ne može raditi zbog toga što je vaša učionica preglasna“.

Rekla mi je kako ne mogu očekivati da će se njezina kći više posvetiti svom školskom radu ako ne poboljšam upravljanje učionicom. „Vi biste trebali kontrolirati svoj razred“, rekla je. „Kako možete očekivati dobre ocjene ako se vaši učenici ponašaju kako im se prohtije?“

Znači, prema njezinim riječima, slabiji uspjeh njezine kćeri nije zato što ignorira moje upute? Ili zato što mi se smije u lice kada podijelim zadatke? I to nema nikakve veze sa svim lekcijama koje je propustila? Jednom je pljunula na pod pri ulasku u učionicu. Nakon što sam je zamolila da obriše slinu za sobom, počela je vikati na mene.

Uvjeravala sam majku da mi je atmosfera u učionici prioritet i da slijedim školsku politiku i pravila ponašanja. „Nije riječ o pravilima ponašanja, nego o kontroliranju ponašanja“, uzvratila je ona. Dragi roditelju, to je jedna te ista stvar – mene obavezuje ta politika.

„Vi trebate prisutnost“, nastavila je.

„Slobodno dođite vidjeti moje lekcije, dragi roditelju“, odgovorila sam. „Sigurna sam da će vas to razriješiti brige. Vi i svi drugi dobrodošli ste u bilo koje vrijeme.“

„Nije moj posao vas provjeravati“, rekla je. „Osim toga, vi očito imate problem s mojom kćeri i ja nisam sigurno da biste je vi uopće trebali poučavati.“

U toj točki moje opcije su da plačem, okrećem očima ili pripremim plan za promjenu. Ovo posljednje je pobijedilo.

ORGANIZIRALA SAM:

  • promjenu rasporeda sjedenja
  • instrukcije s drugim učiteljem
  • postavila sam specifične ciljeve učenja za ovu učenicu i
  • zadala dodatni rad kod kuće koji će joj omogućiti da nadoknadi propušteno.

Nakon još jednog nesporazuma i pitanja zašto njezina kći mora raditi sav taj dodatni posao, ja sam joj pružila ruku i otišla.

Iako smo se uljudno razišle, bila sam tjeskobna i ometena. Svjesna sam odgovornosti prema učenicima, ali kada radite tako naporno i kada vam ipak kažu da niste dovoljno dobri, nepotrebna sumnja može se uvući u vaš um.

Činjenica je da većina moći koju učitelj ima dolazi od roditelja, stoga kada roditelji pričaju tako s učiteljem, to potpuno narušava njegov autoritet. Ne mogu s djetetom ništa bez blagoslova njegovih roditelja, a ako mame i tate imaju neki problem s nama učiteljima, čelnici škole će napraviti gotovo bilo što da bi udovoljili roditeljima. Jedan od problema je i to što sam relativno mlada, a tinejdžeri dijele sve ljude na 20-godišnjake ili 60-godišnjake, pa onima koji traže razlog za nedolično ponašanje ja spadam u kategoriju „šuti, samo si pet minuta starija od mene“.

MOJ JE PRIORITET DA UČENICI UČE. Ponekad to znači da moram zadržati učenike koji su bili bezobrazni prema meni da bih mogla porazgovarati s njima nakon lekcije, kako ne bih ometala cijeli razred.

NADAM SE DA OVO POKAZUJE KOLIKO SAM SPREMNA OPROSTITI TE DA JE MOJ CILJ JEDNOSTAVNO POMOĆI U UČENJU. Nisam tašta ili prkosna i ne odustajem od odnosa koji sam uspostavila s učenicima. Možda je nekim roditeljima (i učenicima) to znak slabosti. Voljela bih kada bi shvatili da je riječ o nečem sasvim suprotnom – i pomogli bi svom djetetu da i ono shvati.

Uzmimo kao primjer incident koji se dogodio prošle godine. Nazvala sam roditelja čija je kći verbalno zlostavljala učitelja, oštetila školsku imovinu i uništila radnu bilježnicu drugog učenika. Ta je učenica već bila pod povećalom neko vrijeme jer je bila pred isključenjem pa je naša politika da obavijestimo roditelje i ravnatelja o takvim problemima.

Opisala sam incidente i navela učitelje koji su im svjedočili, ali roditelj je odgovorio: „To se nije moglo dogoditi. Moje dijete nije takvo.“

Unatoč brojnim obećanjima roditelja, učenica se sljedeći dan vratila u školu te je, nakon što sam je zamolila da skine svoj kaput, počela vikati kako je njezin otac rekao da je cijela škola protiv nje.

Tog popodneva nazvala sam njezinog oca kako bismo porazgovarali o tom incidentu i njezin otac me uvjerio da će se njezino ponašanje promijeniti. Ne začuđuje me da se njezino ponašanje zapravo nije poboljšalo.

Roditelji, kada nas potkopavate pred svojim djetetom, oni misle da smo mi loši učitelji zbog toga što vam vjeruju.

Nevoljko mi je kontaktirati vas zbog toga što se ne želim opet naći na tapeti – napravit ću to, jer je to moj posao, ali će me to užasavati. Bit ću manje uspješna taj dan zato što sam ljudsko biće i što se brinem. To je ono što me i čini prikladnim za ovaj posao.

Ako želite popričati sa mnom u školi, olakšat ću vam brige jer želim pomoći.

Ni jedan učitelj ne misli da je savršen u svom poslu, nego se neprestano pokušavamo poboljšati.

Provodimo sate promatrajući druge učitelje da bismo učili od njih.

Čitamo knjige u potrazi za novim idejama, osmišljavamo web stranice s resursima za učenike i razmišljamo o tome kako se poboljšati čak i kad legnemo u krevet.

Što god mislili o nama i našem radu, ništa dobro ne može proizići iz toga što nas omalovažavate i rušite nam ugled pred svojom djecom.

To im daje priliku da izbjegnu i izvuku se iz svojih odgovornosti, a to znači da ja moram raditi još napornije kako bih stekla njihovo poštovanje. To vrijeme bilo bi bolje provedeno na planiranje lekcija, raspravu o sadržaju lekcije, osmišljavanje resursa ili suradnju s vama da bismo pomogli vašoj djeci.

Učitelji zapravo vole djecu. Kao i vi, mi želimo da ona uspiju. Naša međusobna suradnja je jedini način da ostvarimo te rezultate. Mi smo na istoj strani. [ IZ STRANIH IZVORA | theguardian.com ]

 

 

Vezani članci
Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir dječaci stavljaju na glavu…

Školski portal: Brz način da smirite svoj razred

Brz način da smirite svoj razred

Također ćete primijetiti veću zahvalnost, povjerenje te želju učenika da…

Školski portal: YouTube kanali za učitelje matematike i učenike

YouTube kanali za učitelje matematike i učenike

… obrazovnog videosadržaja koji će vam pomoći pri poučavanju matematike…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…