UVID U NASTAVU

Od pomoći razvoju vaših učiteljskih kompetencija

srijeda, 13. svibnja 2015.

Mnogima je uvid u nastavu veliki izvor tjeskobe. Potiče osjećaj mučnine, snažne i često ljutite debate o njegovoj učinkovitosti te mišljenje da ga treba izbjegavati po svaku cijenu.

Od pomoći razvoju vaših učiteljskih kompetencija

S druge strane, taj strah od praćenja nastave ima neke vrlo stvarne i legitimne izvore.

Nitko ne želi izgubiti svoj posao. U tom kontekstu ovladavanje procesom praćenja nastave postalo je vrlo važno za učitelja, a jedan od koraka do uspjeha, uz planiranje odličnih lekcija, pozitivan je stav prema uvidu u nastavu.

Evo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da uvid u nastavu bude prilika za osobni rast.

Zašto se učitelji ne bi trebali bojati praćenja nastave:

1.        Imat ćete mnogo prilika pokazati svoje prednosti.

 

 Prije one „prave“, imate mnogo prilika za vježbu. Praćenje pedagoške službe i ravnatelja, ali i kolegijalno opažanje nastave može vam pomoći pri oblikovanju onoga što čini predmet vašeg poučavanja, te u kojem bi smjeru trebalo ići u budućnosti i pripremiti vas za „pravu“ opservaciju.

Ako čekate do „pravog“ uvida u nastavu da biste primili povratne informacije, odbacujete prilike za poboljšanjem svog poučavanja.

 2.       Želite li poboljšati svoj način rada, potrebna vam je povratna informacija.

Vjerojatno nikada niste sreli učitelja koji nije htio poboljšati svoj rad. Da biste i vi to učinili, možete oplemeniti svoj rad osobnim zalaganjem ili možete ići linijom manjeg otpora i uključiti nekog drugog u taj proces. Ponekad je riječ o sitnicama koje druga osoba može vidjeti puno brže od nas samih, a koje mogu uvelike poboljšati vaš rad.

 3.       Praćenje nastave može vam pomoći da budete ponizniji, a poniznost potiče osobni rast.

Praćenje nastave može biti važan proces za vas kao učitelja. Vrlo malo učitelja će tvrditi da je svladalo umijeće tog posla, a s druge strane – svi ambiciozni učitelji složili bi se da je učenje vezano uz povratnu informaciju vrlo važno.

Kao moderan učitelj, vi ne možete raditi svoj posao ako ne učite iz svog okruženja, prilagođavajući se potrebama učenika. Traženje savjeta od drugih i saznanje da drugi mogu puno ponuditi očuvat će vas poniznim. Stoga progutajte svoj ponos i budite učenik što češće.

 4.      Ako netko prati vaš rad, to znači da je ono što radite važno. Ako vas ljudi promatraju, ono što radite je značajno.

Praćenje može biti odlična prilika za profesionalni razvoj – sretni ste što imate priliku postati bolji, ohrabrivani mentorom i vodećim ljudima u toj struci. Kad imate takvu potporu, možete očekivati brz napredak.

 5.       Praćenje je dio našeg profesionalnog rasta.

Praćenje nastave je zajedničko cijelom nastavničkom osoblju, stoga iskoristite podršku svojih kolega. Svaki učitelj u vašoj školi doživljava istu stvar, dakle – dobro je surađivati i raspraviti o tome što ćete učiniti prije uvida u nastavu. Nitko vas neće osuđivati jer i drugi prolaze isti put.

6.      S vremenom praćenje postaje lakše.

 

Praćenje nastave trebalo bi postati lakše što vam se češće događa. Što više puta se podvrgnete procesu praćenja, to ćete se više naviknuti na to i postat će dijelom vaše rutine. Nemojte čekati formalno praćenje. Zamolite svog nadzornika ili kolegu da vas češće nadgleda. Koristite tehnologiju na satu kako biste se mogli osvrnuti na vlastite satove, a podijelite ih s drugima koji žele poboljšati svoj rad.

 7.       Praćenje nastave je prilika.

 

Praćenja nastave su prilika da pokažete svoje vještine, ideje, sklonosti i rast u struci. Demonstrirati vlastite sposobnosti drugima znači preuzeti nadzor nad svojim sposobnostima, te biti ponosan na svoj rast i uvid u ono što radite. Naravno, postojat će mnogo prepreka na putu do uspjeha, ali na kraju svi mi volimo pokazivati drugima da smo dobri u onome što radimo, bez čega ne bismo ni radili ovaj posao.

Izolacija ne vodi osobnom rastu

Samo predavanje može se činiti jednostavnijom opcijom usporedimo li ga s uvidom u nastavu, ali to nije učinkovit način da poboljšamo svoj rad. Potrebno je na pravi način prihvatiti uvid u nastavu, kao saveznika, a ne kao neprijatelja, a to je već prvi korak u procesu koji vodi osobnom rastu.

Izvor:

http://www.teachthought.com/teaching/how-your-teacher-observation-can-help-you-grow/

Vezani članci
Školski portal: Očaravajuće čarolije u kemiji

Očaravajuće čarolije u kemiji

Učenici trećih i četvrtih razreda OŠ Ivana Gundulića iz Zagreba…

Školski portal: Zašto mozak voli vježbu

Zašto mozak voli vježbu

Isto vrijedi i za ljudski mozak. Pažljivo ponavljanje u našem…

Školski portal: Obrazovanje - izvor ponosa

Obrazovanje - izvor ponosa

... koji su sustavno ispitivali učenje na svim razinama izobrazbe…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…