IRSKA I NOVE TEHNOLOGIJE U ŠKOLI
Eksperiment uvođenja iPada u školu dobio neprolaznu ocjenu
Iznimno kritično izvješće o obvezatnoj upotrebi iPada u školama otkrilo je kako uređaj stalno odvlači pažnju učenicima koji se njime koriste za igranje igrica, online kupnju i pristup društvenim mrežama umjesto za nastavni zadatak.
Zaključci studije sadržani su u izvješću stručnog tima srednje škole Ratoath College s tisuću učenika u okrugu Meath koja je nedavno odlučila odbaciti mjeru obvezatne i isključive uporabe iPada i ponovno uspostaviti primjenu školskih udžbenika.
Irish Times dobio je uvid u izvještaj koji će vjerojatno utjecati na uvođenje tehnologije u učionice drugih škola.
Ključna je riječ u ovom izvješću „odvlačenje pažnje”, pri čemu nastavnici i roditelji ističu kako je nadgledanje monitora stalni izazov.
Mnogi su učitelji izvijestili da je na nastavi sposobnost učenika da se prebace s nastavnog zadatka na slobodne aktivnosti poput igranja igrica, kupnje ili komunikaciju putem društvenih mreža razlog za zabrinutost.
Izvješće citira izjavu jedne majke o njezinu sinu: „On je potpuno rastresen. Nema knjige iz kojih bi mogao učiti stoga mu ne mogu oduzeti iPad. A Wi-Fi ne mogu isključiti, jer mi je potreban za posao budući da radim od kuće.”
DOPISIVANJE
Učitelji također ističu kako su dodatni problem poruke koje roditelji šalju učenicima za vrijeme nastave.
Učenici obuhvaćeni studijom također su prepoznali odvlačenje pažnje kao problem, kako se izjasnilo više od trećine učenika.
U izvješću autora navedeno je također da je vrijeme koje su učenici proveli ispunjavajući online upitnik za potrebe studije „pokazatelj količine ometajućih sadržaja koje nudi iPad”. Iako je za ispunjavanje ovog upitnika obično potrebno oko 15 minuta, učenici su mu posvetili od tri do pet minuta.
Vrlo malo roditelja smatra da njihova djeca uživaju u korištenju iPadom i da je to poboljšalo njihovo učenje.
Izvještaj također naglašava loš pristup digitalnim resursima i e-knjigama putem ovih uređaja.
U mnogim se slučajevima pokazalo da su učitelji bili prisiljeni dijeliti „velike količine fotokopija i bilješki”.
Također se navodi kako su često jedine bilješke koje su učenici ponijeli s nastave samo fotografije niske kvalitete koje su napravili sami fotografirajući bijelu ploču.
Nastojeći istaknuti zaključke studije, izvješće citira međunarodno istraživanje koje je pokazalo da „brz, neselektivni odmak od papira ipak ima negativnih posljedica”.
INSTRUKCIJE
Roditelji izvještavaju da su bili prisiljeni organizirati privatne instrukcije za predmete koji sadržavaju vrlo malo primjerenoga digitalnog sadržaja za djecu.
Međunarodna istraživanja podupiru ovaj zaključak, ističući kako tiskani tekst nudi brojna i stabilna „sidra” koja pomažu pamćenju, za razliku od digitalnog teksta koji je u tom smislu mnogo siromašniji.
Dodatni su razlozi za zabrinutost navedeni u izvješću visoka cijena uređaja, još više vremena provedenoga pred ekranom te svađa u kući radi ograničenja upotrebe digitalnih uređaja.
Nezavisna skupina za preispitivanje uporabe digitalnih uređaja u siječnju ove godine predala je svoje izvješće upravnom odboru Ratoath Collegea. Među njezinim preporukama stoji kako učenici prve godine više ne trebaju kupovati iPad.
U budućnosti se poučavanje i učenje treba temeljiti na kombiniranom pristupu koji uključuje i udžbenike i tehnologiju.
Škola se zatekla u središtu javne rasprave nakon glasne kampanje nekih roditelja koji su bili zabrinuti zbog količine vremena koje njihova djeca provode pred ekranima.
..................
NAPOMENA
- IRSKA: Irish Times – dnevne novine pokrenute 1859 godine.
- irishtimes.com

Pred izazovima darovite djece generacije Z
...novim generacijama, koje imaju različita iskustva i vrjednote. Osim toga našu…

Odbacuju domaću zadaću na mjesec dana i umjesto nje čine plemenita djela
Isto tako, unatoč dokazima da mala djela humanosti mogu „zaraziti”…