OŠ SUNJA ■ VIŠEDNEVNI PROJEKTI > PRIMJER DOBRE PRAKSE

Razglednica mog mjesta

srijeda, 4. ožujka 2020.

PROJEKTNA NASTAVA vrsta je nastave u kojoj učenici rade na određenim istraživačkim ili radnim projektima. Projekti mogu biti različiti, a vrste projekata ovise o stupnju školovanja te nastavnim zadatcima i sadržajima.

Projekt može trajati dan, tjedan, mjesec i duže. Može biti samostalan, razredni, školski projekt.

Školski projekti, kao i svaki organizirani rad, obvezatno moraju biti navedeni kao dio Školskoga kurikuluma te se planiraju na početku nastavne godine.

Učenički je rad neophodan u svim koracima projektne nastave i učenici trebaju biti aktivni i bitni sudionici od početka održavanja projekta pa sve do njegova kraja.

PRIPREMA PROJEKTA RAZGLEDNICA MOG MJESTA

Živimo u malom predivnom mjestu Sunja koja se vremenom jako promijenila. Po velikom stradanju u Domovinskom ratu prozvana je Mali Vukovar i nažalost vrlo se sporo obnavlja. Često sam učenicima pričala kakva je nekad bila Sunja, što oni ne mogu zamisliti pa smo se dogovorili da sve detaljno istražimo, proučimo i napravimo projekt o našemu mjestu.

U goste sam pozvala mladog fotografa Josipa HRENA koji godinama prati i kamerom bilježi sva zbivanja u Sunji i okolici, ali i fotografijom prikazuje mnoge ljepote našeg mjesta i kolekcionara stoljetnih dokumenata, fotografija i razglednica Sunje Matu ADAMOVIĆA.

Zamolila sam ih da učenicima prikažu Sunju nekad i u današnje vrijeme, da svi proputujemo kroz povijest Sunje i napravimo videouradak o Sunji. Osmislili smo projekt Razglednica mog mjesta koji bismo završili uz suradnju s kolegicama i kolegama diljem Hrvatske, a prema ideji projekta kolegice i kolumnistice Školskog portala, Sandre VUK.

TIJEK PROJEKTA

  • Planiranje, istraživanje i prezentacija učenika

Projekt smo počeli nakon obrade tema iz nastave prirode i društva Moj zavičaj i Putujemo kroz vrijeme u 3. razredu kako bi se projekt nadovezao na stečena učenička znanja. Osmislili smo plan rada, metode, načine, materijale i vremenski rok od dva tjedna za završetak projekta. Učenici su dobili zadatke po grupama:

ZADATCI ZA UČENIKE:

1) prva grupa – opisati sve javne ustanove u Sunji, fotografirati ih i zapisati sve što je bitno o njima

2) druga grupa – napraviti isti zadatak samo s kulturnim ustanovama

3) treća grupa – raspitati se o svim spomenicima i spomen-pločama u Sunji, fotografirati ih i zapisati kome su namijenjene

4) četvrta grupa – saznati i napisati sve o pet mlinova na rijeci Sunji

5) peta grupa – raspitati se, zabilježiti i fotografirati kulturnu baštinu Sunje i okolice.

  • Provedba i predstavljanje projekta – praktični rad učenika, prezentacija učenika te predavanje i prezentacija gostiju

Učenici su fotografirali i prikupili informacije o svim javnim i kulturnim ustanovama, spomenicima, spomen-pločama i kulturnoj baštini. U radu su se koristili IKT-om, razgovarali s roditeljima, mještanima, javnim osobama našeg mjesta… Svaka je grupa imala zadatak napraviti prezentaciju svog rada. Sve što su saznali prezentirali su gostima razreda Josipu i Mati.

S pomoću veoma vrijednih fotografija, razglednica i dokumenata od 18. stoljeća do danas, uz detaljno objašnjenje i vremenskim slijedom, gospodin Mato prikazao je učenicima bogatu povijest Sunje. Čudili smo se i divili tim fotografijama i pričama, jer su skoro sve zgrade i kuće iz 18. stoljeća tijekom povijesti srušene i zamijenjene drugim novijim objektima.

Sunja, koju moji učenici znaju i u kojoj sad žive velikim je dijelom razrušena u Domovinskom ratu, slabo obnovljena i još uvijek je obilježavaju ruševine i minska polja.

Na sasvim drukčiji način Josip nas je zadivio bezbrojnim suvremenim fotografijama i kadrovima Sunje u punoj ljepoti prirode i tijekom svih godišnjih doba. Veoma je vješto fotografijom prikazao očuvanu kulturnu baštinu posavskoga kraja, mnoge znamenitosti i kulturna događanja poratne Sunje te su ružne slike ruševina pomalo iščezle.

USUSTAVLJIVANJE SADRŽAJA – PRAKTIČNI RAD UČENIKA

Kako bi sve informacije utvrdili i ponovili, učenici su na pripremljenu veliku razrednu vremensku crtu slijedom lijepili isprintane fotografije Sunje upotpunjene kratkim bilješkama povijesnih događanja prema starim Matinim zapisima i pričama.

Uz moju su pomoć u računalnom programu Smilebox obradili fotografije i napravili videouradak o našoj Sunji pod nazivom Razglednica mog mjesta.

VREDNOVANJE PROJEKTA

Projekt smo završili međusobno razmjenjujući razglednice s učenicima iz mnogih hrvatskih škola na kojima smo im uz pozdrave poslali poveznicu kako bi i oni upoznali znamenitosti našega kraja. Na našu adresu stigle su mnoge razglednice i pozitivne kritike o našem projektu, što nam je najbolje vrednovanje našeg truda.

Hvala kolegicama i njihovim učenicima što su nas razveselili mnoštvom prelijepih razglednica te nas tako upoznali s mnogim drugim hrvatskim mjestima!

…………………..

Irena JOVANOVIĆ, dipl. učiteljica RN s pojačanim programom Glazbena kultura | OŠ Sunja

…………….

Volim raditi projekte s djecom da potaknem njihovu znatiželju, da nauče kako učiti i postanu što samostalniji i odgovorniji. Zato mnogo slobodnog vremena ulažem u rad. Zadovoljstvo su mi i poticaj moji učenici koji rado i s veseljem dolaze u školu, pričljivi su i kreativni na nastavi. Prije osam godina osnovala sam dječji zbor Lastavice. Pišem i skladam dječje pjesme za koje snimamo videospotove za Dječju televiziju, organiziram priredbe i koncerte za djecu koji su uglavnom humanitarni, sudjelujemo na međunarodnim dječjim festivalima.

Vezani članci
Školski portal: Obrada lektire Družba Pere Kvržice po uzoru na Escape room [bijeg iz sobe]

Obrada lektire Družba Pere Kvržice po uzoru na Escape room [bijeg iz sobe]

…kako napisati kratki sadržaj ili redoslijed radnji koji na kraju…

Školski portal: Primjena metoda aktivnog učenja i projekata u razrednoj nastavi

Primjena metoda aktivnog učenja i projekata u razrednoj nastavi

Već odavno znamo da nastavu treba prilagoditi učenicima i pri…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir dječaci stavljaju na glavu…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…