OŠ SUNJA ■ VIŠEDNEVNI PROJEKTI > PRIMJER DOBRE PRAKSE
Razglednica mog mjesta
PROJEKTNA NASTAVA vrsta je nastave u kojoj učenici rade na određenim istraživačkim ili radnim projektima. Projekti mogu biti različiti, a vrste projekata ovise o stupnju školovanja te nastavnim zadatcima i sadržajima.
Projekt može trajati dan, tjedan, mjesec i duže. Može biti samostalan, razredni, školski projekt.
Školski projekti, kao i svaki organizirani rad, obvezatno moraju biti navedeni kao dio Školskoga kurikuluma te se planiraju na početku nastavne godine.
Učenički je rad neophodan u svim koracima projektne nastave i učenici trebaju biti aktivni i bitni sudionici od početka održavanja projekta pa sve do njegova kraja.
PRIPREMA PROJEKTA ■ RAZGLEDNICA MOG MJESTA ■
Živimo u malom predivnom mjestu Sunja koja se vremenom jako promijenila. Po velikom stradanju u Domovinskom ratu prozvana je Mali Vukovar i nažalost vrlo se sporo obnavlja. Često sam učenicima pričala kakva je nekad bila Sunja, što oni ne mogu zamisliti pa smo se dogovorili da sve detaljno istražimo, proučimo i napravimo projekt o našemu mjestu.
U goste sam pozvala mladog fotografa Josipa HRENA koji godinama prati i kamerom bilježi sva zbivanja u Sunji i okolici, ali i fotografijom prikazuje mnoge ljepote našeg mjesta i kolekcionara stoljetnih dokumenata, fotografija i razglednica Sunje Matu ADAMOVIĆA.
Zamolila sam ih da učenicima prikažu Sunju nekad i u današnje vrijeme, da svi proputujemo kroz povijest Sunje i napravimo videouradak o Sunji. Osmislili smo projekt Razglednica mog mjesta koji bismo završili uz suradnju s kolegicama i kolegama diljem Hrvatske, a prema ideji projekta kolegice i kolumnistice Školskog portala, Sandre VUK.
TIJEK PROJEKTA ■
- Planiranje, istraživanje i prezentacija učenika
Projekt smo počeli nakon obrade tema iz nastave prirode i društva Moj zavičaj i Putujemo kroz vrijeme u 3. razredu kako bi se projekt nadovezao na stečena učenička znanja. Osmislili smo plan rada, metode, načine, materijale i vremenski rok od dva tjedna za završetak projekta. Učenici su dobili zadatke po grupama:
ZADATCI ZA UČENIKE:
1) prva grupa – opisati sve javne ustanove u Sunji, fotografirati ih i zapisati sve što je bitno o njima
2) druga grupa – napraviti isti zadatak samo s kulturnim ustanovama
3) treća grupa – raspitati se o svim spomenicima i spomen-pločama u Sunji, fotografirati ih i zapisati kome su namijenjene
4) četvrta grupa – saznati i napisati sve o pet mlinova na rijeci Sunji
5) peta grupa – raspitati se, zabilježiti i fotografirati kulturnu baštinu Sunje i okolice.
- Provedba i predstavljanje projekta – praktični rad učenika, prezentacija učenika te predavanje i prezentacija gostiju
Učenici su fotografirali i prikupili informacije o svim javnim i kulturnim ustanovama, spomenicima, spomen-pločama i kulturnoj baštini. U radu su se koristili IKT-om, razgovarali s roditeljima, mještanima, javnim osobama našeg mjesta… Svaka je grupa imala zadatak napraviti prezentaciju svog rada. Sve što su saznali prezentirali su gostima razreda Josipu i Mati.
S pomoću veoma vrijednih fotografija, razglednica i dokumenata od 18. stoljeća do danas, uz detaljno objašnjenje i vremenskim slijedom, gospodin Mato prikazao je učenicima bogatu povijest Sunje. Čudili smo se i divili tim fotografijama i pričama, jer su skoro sve zgrade i kuće iz 18. stoljeća tijekom povijesti srušene i zamijenjene drugim novijim objektima.
Sunja, koju moji učenici znaju i u kojoj sad žive velikim je dijelom razrušena u Domovinskom ratu, slabo obnovljena i još uvijek je obilježavaju ruševine i minska polja.
Na sasvim drukčiji način Josip nas je zadivio bezbrojnim suvremenim fotografijama i kadrovima Sunje u punoj ljepoti prirode i tijekom svih godišnjih doba. Veoma je vješto fotografijom prikazao očuvanu kulturnu baštinu posavskoga kraja, mnoge znamenitosti i kulturna događanja poratne Sunje te su ružne slike ruševina pomalo iščezle.
USUSTAVLJIVANJE SADRŽAJA – PRAKTIČNI RAD UČENIKA ■
Kako bi sve informacije utvrdili i ponovili, učenici su na pripremljenu veliku razrednu vremensku crtu slijedom lijepili isprintane fotografije Sunje upotpunjene kratkim bilješkama povijesnih događanja prema starim Matinim zapisima i pričama.
Uz moju su pomoć u računalnom programu Smilebox obradili fotografije i napravili videouradak o našoj Sunji pod nazivom Razglednica mog mjesta.
- Projekt smo predstavili roditeljima, a zatim javnošću, objavivši ga na školskoj stranici na Facebooku Moji školarci Sunja.
- Videouradak možete pogledati OVDJE.
VREDNOVANJE PROJEKTA ■
Projekt smo završili međusobno razmjenjujući razglednice s učenicima iz mnogih hrvatskih škola na kojima smo im uz pozdrave poslali poveznicu kako bi i oni upoznali znamenitosti našega kraja. Na našu adresu stigle su mnoge razglednice i pozitivne kritike o našem projektu, što nam je najbolje vrednovanje našeg truda.
Hvala kolegicama i njihovim učenicima što su nas razveselili mnoštvom prelijepih razglednica te nas tako upoznali s mnogim drugim hrvatskim mjestima!
…………………..
Irena JOVANOVIĆ, dipl. učiteljica RN s pojačanim programom Glazbena kultura | OŠ Sunja
…………….
Volim raditi projekte s djecom da potaknem njihovu znatiželju, da nauče kako učiti i postanu što samostalniji i odgovorniji. Zato mnogo slobodnog vremena ulažem u rad. Zadovoljstvo su mi i poticaj moji učenici koji rado i s veseljem dolaze u školu, pričljivi su i kreativni na nastavi. Prije osam godina osnovala sam dječji zbor Lastavice. Pišem i skladam dječje pjesme za koje snimamo videospotove za Dječju televiziju, organiziram priredbe i koncerte za djecu koji su uglavnom humanitarni, sudjelujemo na međunarodnim dječjim festivalima.
![Školski portal: Obrada lektire Družba Pere Kvržice po uzoru na Escape room [bijeg iz sobe]](/site/resize/424x150/media/galerije/1119/770-escape-room-2.jpg)
Obrada lektire Družba Pere Kvržice po uzoru na Escape room [bijeg iz sobe]
…kako napisati kratki sadržaj ili redoslijed radnji koji na kraju…

Primjena metoda aktivnog učenja i projekata u razrednoj nastavi
Već odavno znamo da nastavu treba prilagoditi učenicima i pri…

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir dječaci stavljaju na glavu…