KOLUMNA ■ INKLUZIVNA UČIONICA [13]
Likovna kultura i sve radosti
Mara nije na nastavi posljednja dva tjedna. Svima nam nedostaje. Bili smo u Hrvatskom školskom muzeju i učenici su me pitali zašto je Mara tako dugo bolesna? Zašto ne može s nama u muzej?
Mara fali svima nama i čekamo s nestrpljenjem da nam se vrati.
Petu generaciju zaredom, u razredu imam drukčije dijete – dijete s teškoćama. Mara je četvrto dijete s Downovim sindromom u mojem razredu.
Naučila sam da svakom djetetu, baš svakom, posebno djetetu s teškoćama moramo pronaći jaku stranu. Ponekad traženje jače strane potraje. Ne zato što mi to ne možemo i ne znamo pronaći, nego zato što se djeca razvijaju i mijenjaju.
Danas pišem o mojoj Lari. U usporedbi s drugom djecom i njihovim likovnim mogućnostima svaki me put iznenadila i razveselila. Dijete s teškoćama, kao i svako drugo dijete, vizualno percipira stvarnost oko sebe, ali ju predočava na jedinstven, sebi svojstven način.
Larini radovi tematski likovno su u skladu s propisanim kurikulumom. Od prvog razreda krenula sam od zadanog kurikuluma i obrazovnih postignuća te nisam učenici s teškoćama prilagođavala zadatke.
Na dodatnoj nastavi učenici sami biraju tehniku u kojoj žele crtati, slikati ili oblikovati. Lara je prvo proučavala koju su tehniku izabrali prijatelji iz razreda, a zatim bi se i ona odlučila s čime želi raditi.
Na satu likovne kulture imala sam dogovor s njenom pomoćnicom da je ne usmjerava, već da je pušta slobodno se likovno izražavati. Usporedno ću prikazati njene likovne radove s radovima ostale djece u mom razredu.
✿ Na crtežu „Kolo“ Lara je crtala kolo u jednoj boji, ali nacrtala ga je u perspektivi na temelju svog iskustva.
■ Usporedimo Larino kolo s još dva kola, dva likovna rada učenika iz razreda. Smatram da je Larin rad izuzetno uspješan.
Prvi rad s ugljenom u proljeće (2. razred): „Ptice nam se vraćaju iz toplijih krajeva“. Razgovarali sam s djecom o pticama stanaricama i pticama selicama, istraživali smo ptice na internetu, a onda smo ih crtali ugljenom.
✿ Larin rad
■ I još dva rada za uporedbu:
Bila sam ponosna na Laru. Njeni su radovi bili izuzetno kreativni. Kada sam sve radove stavila na izložbu i nisam stavila potpis učenika uz rad, teško smo mogli prepoznati koji je rad Larin. Smatram kako dijete s Downovim sindromom treba jednaku priliku i šansu, kao i svaki drugi učenik u razredu. Volim likovne natječaje i veselim se kada na likovni natječaj mogu poslati radove svojih učenika. Nadam se da će na nekom likovnom natječaju i moja Lara osvojiti neku nagradu.
Svakom učeniku, pa tako i učeniku s teškoćama treba pružiti šansu.
……………….
Ivančica TAJSL DRAGIČEVIĆ, magistra primarnog obrazovanja, učiteljica, savjetnica | OŠ Trnjanska, Zagreb
Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u…
Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…
Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete
...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…
Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?
Zašto je važna dinamička akomodacija i…
Nadahnjujući citati o učiteljima
Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…
Uredništva Školske knjige
Dobri rezultati i zadovoljstvo počivaju na upornosti i vjeri u ono što radimo.
Teci! Budi voda, a ne stijena!
Hrvatski jezik
„Osim tišinom, ono čime se još jedino može izreći neizrecivo jest glazba.“
Aldous Huxley
Glazbena umjetnost
„Usuditi se – to je cijena napretka.“
V. Hugo
Priroda
„The limits of your language are the limits of your world.“
Ludwig Wittgenstein
Tek kad osjetiš da ti stopala više ne mogu dodirnuti tlo, na pravome si mjestu da napraviš nešto uzbudljivo.
David Bowie
Ako voliš ono što radiš, samo ti uspjeh može stati na put.
Politika i gospodarstvo,
Pravo,
Trgovina,
Turizam i ugostiteljstvo
Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.
Mahatma Gandi
Uvijek činiti dobro ‒ sebi, drugima i prirodi!
Medicina,
Stomatologija
Ako nešto ne možete objasniti jednostavno, onda to ne razumijete dovoljno dobro.
Albert Einstein
„Carpe diem (Iskoristi dan).“
Horacije
Razredna nastava
Ujedinjena snaga je jača.
Glazbena umjetnost,
Priroda i društvo
„Sine ira et studio (Bez mržnje i pristranosti).“
Publije Kornelije Tacit
Svi naši snovi mogu se ostvariti, ako ih imamo hrabrosti slijediti.
W.Disney
Prava radost ozbiljna je stvar.
Seneka Mlađi
Bog je u detaljima.
Mies van der Rohe
Likovna umjetnost
Sutra je novi dan.
Docendo discimus. (Poučavajući (druge) učimo (i sami)).
Osmijeh i lijepa riječ otvaraju sva vrata.
Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo, stvorena.Tin Ujević
Najljepše što možete doživjeti je zagonetnost. Ona je izvor svake istine, umjetnosti i znanosti.
Albert Einstein
„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu – bila bi vedrina. Kristalna kocka vedrine.“
Tin Ujević
„Ničega se u životu ne trebamo bojati. Samo trebamo razumjeti.“
Marie Skłodowska Curie
Život je kratak, prekrši pravila. Oprosti brzo, ljubi polako. Voli istinski. Smij se nekontrolirano i nikada nemoj žaliti ni za čime što te nasmijavalo.
Mark Twain
„Nikad nećete dobiti želju, a da pritom niste dobili i moć da je ispunite.“
Richard Bach
Svaki je trenutak zanosa duboko ukorijenjen u prošlosti i ne rađa se na jalovoj zemlji ni pukom slučajnošću, već je plod duboke brižnosti, razvoja i truda. -Anaïs Nin
Samo za korisnike portala
Za dodavanje članaka u „Moje članke” morate biti prijavljeni na Školski portal.