DREZDEN: UPOZNAJTE JOŠ JEDNU ŠKOLU
Jedan dan u osnovnoj školi Montessori
Upoznajte našu školu i pratite Lea tijekom uzbudljivoga školskog dana u osnovnoj školi Montessori u Dresdenu. Ovako izgleda njegova svakodnevica.
Kao i svakoga radnog dana, Leo dolazi u školu u 7:40. On pohađa drugi razred škole Montessori u Dresdenu.
■ Zabava i igra za doručkom
Lea u predsoblju škole dočekuje pedagoginja. Ponio je doručak, sjeda za stol kraj svojih prijatelja i doručkuje. Ostaje im dovoljno vremena i za partiju karata ili razgovor o jučerašnjem nogometnom treningu prije nego što ih školski pedagozi upute u učionicu.
■ Dobrodošli na jutarnje okupljanje
Lea u učionici dočekuje njegova učiteljica i on se odmah upućuje prema svom radnom tepihu. Trenutačno radi sa zlatnim perlama na podu, jer radni materijal zauzima mnogo prostora i Leo radije sjedi na jastucima.
U 8:30 sva djeca jedne studijske grupe okupljaju se u „jutarnjem krugu”. Tu se obrazlaže dnevna rutina, najavljuju se promjene i objavljuju radne grupe. Leo saznaje da učiteljica nudi radnu grupu o temi „Vrste riječi” u kojoj bi želio sudjelovati.
■ Zajedničko učenje u radnoj grupi
Leo nastavlja samostalno raditi na svojim zadatcima sve dok učiteljica ne najavi početak radne skupine s temom „Vrste riječi”. S još nekoliko djece sluša izlaganje o vrstama riječi. Sa svojim partnerom u paru postavlja simbol za imenicu iznad primjera rečenice, a zatim određuju njezine zamjenice.
■ Treba naučiti i napraviti stanku
Oko 10:00 sati Leo primjećuje da se umorio i da mu je potrebna kratka stanka. Zamoli učiteljicu za jedan od onih „tajnih zadataka” koji mu se uvijek čine tako zabavnima. Učiteljica zapiše zadatak u njegovu bilježnicu.
Leo čita zadatak: „Idi u vrt i provjeri je li proljetno cvijeće već izvirilo iz zemlje.” Leo se oblači i trči u vrt. Zapiše odgovor u bilježnicu i pokazuje ga učiteljici. Svježi zrak i kretanje su mu godili i Leo može nastaviti raditi.
■ Razgovor u „vodenom krugu”
Na kraju rada po slobodnom izboru održava se „vodeni krug”. Leova prijateljica Paula danas predsjedava krugom. Ovdje djeca razgovaraju o svojim iskustvima i brigama i pokušavaju zajednički riješiti probleme. Leo se razveselio vježbanju tišine koje je predložila Paula. Nakon okupljanja u „vodenom krugu”, po Lea i njegov razred dolazi pedagog. Slijedi jednosatna stanka gdje se Leo igra u vrtu, a nakon toga s prijateljima gradi u sobi za gradnju.
■ Glazba razbuđuje umornu djecu
Od 13:15 do 14:00 Leo pohađa nastavu glazbene kulture. Raduje se zajedničkom stvaranju glazbe i već je isprobao brojne glazbene instrumente.
■ Jedite, igrajte se i trčite
Nakon glazbene kulture, odlazi u predsoblje na ručak. Nakon ručka uvijek se igra u sobi za gradnju, a prijavio se i za igranje nogometa. Oko 14:30 s drugom djecom i pedagogom odlazi na nogometno igralište.
■ Užina – mala popodnevna stanka
Gladan i žedan, nakon mnogo trčanja, raduje se svojoj užini. Sa svom djecom objeduje užinu u školskom predsoblju te oko 15:45 po njega dolaze roditelji.
..................
NAPOMENA
- NJEMAČKA: SRH Montessori Dresden – službene stranice osnovne škole Montessori u Dresdenu.
- Izvor: srh-grundschule.de
- Forografije: Facebook SRH Montessori-Grundschule Dresden
Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u utorak će učenici razredne…
Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava bez uljepšavanja komunicirati probleme…
Medijski opismeniti djecu, ali i roditelje
Većina se njime koristi za društvene mreže ili igrice, a…