VJEŽBANJE FINE MOTORIKE I KONCENTRACIJE

Pletemo košaricu

četvrtak, 20. veljače 2020.

Prošle smo godine pleli šalove. Ove godine nema zime, a naše ručice traže akciju, traže zadatke. Možda bismo mogli napraviti košarice? Za voće ili bombone? Nema veze, glavno da se plete.

Pletemo košaricu

Zapravo, ovo nije pletivo, više je tkanje ili motanje vune oko kartona.

POTREBAN PRIBOR

  • papirnati tanjuri
  • vuna, što deblja to bolja
  • škare i olovka.

Počinjemo tako da papirnati tanjur podijelimo na devet jednakih dijelova. Može i sedam ako je tanjur manji. Jako je važno da je broj neparan, jer se vuna prebacuje na prednju i stražnju stranu tanjura i kad napravimo cijeli krug, nit vune treba ići obratno. Na mjestima gdje je bila naprijed, sad ide na stražnju stranu.

Kad označimo devet dijelova tanjura, zarežemo ih pet-šest centimetara. Meni je to bilo do oznake dubine na tanjuru, tako da zarežem zapravo obod tanjura.

Također je potrebno izrezati trokute, da dobijemo oblik zdjele kad obod tanjura podignemo u zrak, a da se rubovi ne preklapaju. Sad zdjelica već ima oblik.

 

Uzimamo vunu i pletenje počinje. Jedan kraj vune zalijepimo na dno tanjura da nam ne bježi

i možemo voditi nit naprijed-nazad do kraja. Kad stignemo do mjesta odakle smo krenuli nit vune trebala bi poći iza oboda. 

 

Zato smo imali neparan broj dijelova da možemo plesti u krug i da redovito vuna ide naprijed-nazad te tako omotava svaki dio tanjura. 

Kad smo prepleli nekoliko krugova, zdjelica dobiva oblik.

 

Zdjelica je ljepša ako imamo više boja vune pa radimo nekoliko prugica.

Možemo upotrijebiti deblju ili tanju vunu, a zanimljivo bi bilo pokušati i s trakicama razrezanih starih majica. 

Aktivnost je odlična za finu motoriku, za vježbanje koncentracije, za „brze brziće” koji su prvi gotovi sa zadatcima, za sve koji vole ručni rad... Ma svima će dobro doći malo petljanja i pletenja. Mi smo uživali.

 

………….

Piše: Božidarka HRVAČIĆ, učiteljica razredne nastave, OŠ Gustava Krkleca, Zagreb

………….

Nakon deset godina rada u vrtiću, odlučila sam malo odrasti i poći u školu. Sad radim u produženom boravku u OŠ Gustava Krkleca u Zagrebu. Svoj rad temeljim na kreativnom pristupu učenju, a omiljena mi je izreka ona Alberta Einsteina: „Mašta je mnogo važnija od znanja. Može se sve znati, ali ništa ne napraviti, dok se s malo mašte može napraviti sve.”

Vezani članci
Školski portal: Muke po č i ć

Muke po č i ć

Neki učenici mogu lijepo čuti i pravilno napisati riječ, a…

Školski portal: Sastavi pa rastavi

Sastavi pa rastavi

Možda se čini da nemaju smisla kad su razbacani na…

Školski portal: Kutak za kazališni trenutak

Kutak za kazališni trenutak

S tvrdnjom da takve zadaće učenici ne vole ne mogu…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…