JA TAKO MISLIM

Reforme se ne provode silom

četvrtak, 23. siječnja 2020.

Što reći o našem odgojno-obrazovnom sustavu? S jedne strane imamo veliki pad broja učenika, a sve više odgojno-obrazovnih djelatnika. Statistički gledano, izvrstan omjer za kvalitetan i uspješan rad.

Reforme se ne provode silom

No statistika ne otkriva naše slabosti kao što su neuvjetne zgrade škola, manjak stručnih suradnika u odnosu na broj djece s teškoćama u razvoju, razredne odjele s jednim učenikom, učitelje i nastavnike koji su izloženi različitim vrstama pritisaka i nasilju.

............

Napisala Nataša ŠIMIĆ, ravnateljica UD Hrvatskog radiše, Osijek

............

Došla nam je i reforma. Dugoočekivana, cjelovita ili manje cjelovita. Što smo dobili? Mnogo više administrativnih poslova, velik broj povjerenstava i odjela, Loomen i tablete u skoroj budućnosti.

Što smo očekivali?

Da ćemo uspjeti pobuditi želju i interes učenika za stjecanjem novih znanja (koju smo ugasili s početkom školovanja), da je učenik zaista u središtu našeg odgojno-obrazovnog procesa, da uloženi trud, rad i vrijeme budu vidljivi na ispitima državne mature.

Vjerujem da je u reformu prvo trebalo krenuti s visokim školstvom. Napraviti „strategiju budućnosti” tako da buduće učitelje i nastavnike obrazujemo prema potrebama četvrte industrijske revolucije. Smanjiti upisne kvote zvanja koje na Zavodu za zapošljavanje godinama „skupljaju” staž, a poticati potrebna i deficitarna zanimanja.

Potrebno je poraditi i na kvaliteti obrazovanja, što sigurno ne ćemo dobiti otvaranjem različitih fakultetskih ispostava u svakom većem mjestu koje ima kolodvor. Iznoseći prethodno, zaboravila sam da sveučilišta imaju autonomiju.

Kao nastavnica, tijekom 28 godina radnog iskustva bila sam svjedok i sudionik više reformi obrazovnog sustava.

Lako je biti kritičar bez neposredne odgovornosti i nije mi to namjera. Jasno mi je da je naš sustav velik i trom i da se silom može teško mijenjati. Jasno mi je i da su nositelji reforme ljudi, učitelji i nastavnici koji bi trebali biti partneri u provođenju reformi, dobiti pravo i odgovornost u kreiranju obrazovnog procesa.

Ne može se graditi reforma na odluci o (ne)pisanju priprema ili nagrađivanjem sljedbenika.

Ostaje mi nejasno zašto nismo spremni pravodobno priznati svoje pogrješke, analizirati neuspjehe i manjkavosti sustava, okupiti pametne i uspješne ljude koji će biti spremni poslušati iskustva i savjete drugih ljudi i mijenjati sustav nabolje.

Vjerujem u poduzimanje odlučnih poteza u kojima će strategija razvoja odgojno-obrazovnog sustava biti zajednička svim političkim opcijama.

Uvjetovano da opći interes bude iznad osobnog ili interesa određene grupe ljudi. Zbog društva bez razvijenog sustava odgovornosti i iskrivljenog sustava vrijednosti potrebno je stoga uvijek nagrađivati pravu izvrsnost, a nerad sankcionirati. [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Napisala Nataša ŠIMIĆ, ravnateljica UD Hrvatskog radiše, Osijek ]

Vezani članci
Školski portal: Nedostaje nam povezanost predškolskih ustanova i škola

Nedostaje nam povezanost predškolskih ustanova i škola

Dijete koje nema psiho-fizičke sposobnosti za završavanje prvog razreda trebalo…

Školski portal: Za pad godine kriv je sustav, a nikako dijete

Za pad godine kriv je sustav, a nikako dijete

Ipak, zabrinjava podatak da svake školske godine na ponavljanje razreda…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir dječaci stavljaju na glavu…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…