10 OBILJEŽJA PRILAGODLJIVE UČIONICE
Suosjećajno okruženje čini čuda za učenje
Nedavno su moju razrednu praksu nazvali „prilagodljivom”, što me potaknulo na razmišljanje o tome što moju učionicu zapravo čini takvom. Mislim da to ima veze s činjenicom da se djeca osjećaju sigurno i zaštićeno u takvom okruženju.
Vjerojatno vas ništa od ovoga neće pretjerano iznenaditi, ali želim s vama podijeliti svoju razrednu praksu.
STOGA EVO MOJIH 10 OBILJEŽJA PRILAGODLJIVE UČIONICE:
- NEMAM ODREĐENI UČITELJSKI STOL. To zaista dobro funkcionira za mene, jer mi omogućuje fleksibilnost i kretanje po učionici prema potrebi. To mi također omogućava da radim s djecom kad trebaju pomoć, bilo u emocionalnom ili akademskom smislu. Tim putem također mogu na licu mjesta riješiti bilo kakvo neprimjereno ponašanje u učionici. Prilagodljivost i tečnost omogućavaju mi da se pobrinem da je svako dijete svjesno svoje vrijednosti.
- MJESTO NA KOJEM SJEDIM NAZIVAM „STOL ZA POMOĆ” I SVAKO MI DIJETE MOŽE PRIĆI I ZATRAŽITI POMOĆ. Ne volim redove. Stoga, ako sam zaposlena, učenici napišu svoje ime na ploču, a ja ih prozovem kad sam slobodna. To također potiče djecu da pomažu jedni drugima, što je obilježje koje moramo hvaliti i poticati kod djece.
- MNOGI OD NASTAVNIH MATERIJALA (POPUT OLOVAKA, ŠILJILA, GUMICA, RAVNALA ITD.) UČENICIMA SU DOSTUPNI U UČIONICI, A SKLADIŠTIMO IH U PROZIRNIM PLASTIČNIM POSUDAMA. To znači da svako dijete može lako pristupiti opremi. Djeca to vole.
- KAD NE TREBAMO KNJIGE, PRIMJERICE TIJEKOM SATA LIKOVNE KULTURE, POSPREMAMO IH U ORMARIĆ PORED VRATA. Na taj nam način ne smetaju na stolu, ali su lako dostupne. Svako dijete zna gdje je njegova knjiga, a to je važno.
- DJECU AKTIVNO POTIČEM DA RADE S DRUGOM DJECOM U PAROVIMA I SKUPINAMA. Ona također mogu odlučiti tko će zapisati rezultate zajedničkog rada. Na taj način ne moraju uvijek brinuti o bilježenju vlastitih misli.
- IZRAĐIVANJE VLASTITIH NASTAVNIH MATERIJALA POTIČE FLEKSIBILNOSTI. Ako ispišete praznu mrežu/rešetku i stavite je u plastičnu foliju, to djeci daje obrazac na kojem mogu pisati i brisati koordinate i druge informacije. Djeca to vole jer se njihov rad lako može obrisati.
- RAZMJESTITE STOLOVE. Znam da to može biti pomalo kaotično, ali zašto ne? Tko je rekao da stolovi moraju zauvijek ostati jednako posloženi?
- DOPUSTITE DJECI DA KATKAD SJEDE NA PODU. To im omogućuje da istražuju svoje okruženje i osjećaju se udobno tijekom učenja.
- KUĆNE PAPUČE PETKOM. Zašto ne? Moj razred i ja volimo nositi papuče petkom i veselimo se tome. To je zaista privilegij – hodati po školi u kućnim papučama ili u čarapama, ako to djeca požele. Katkad moji učenici jedva čekaju petak.
- PISANJE PO STOLU S MARKEROM ZA PLOČU. Djeca obožavaju raditi nešto što inače spada u kategoriju kršenja pravila. Divno je gledati djecu kako uživaju u pisanju po svojim stolovima s markerom za ploču. To je nova dimenzija učenja u kojoj djeca uživaju.
Prilagodljiva učionica mjesto je ugode, užitka, novih iskustava, gdje se djeca osjećaju sigurno i zaštićeno te uživaju u tom osjećaju. Ništa od ovoga nije revolucionarno niti novo.
Međutim, za mene ova obilježja zajedno oblikuju zaštićeno, mirno okruženje u kojem učenje može biti sretno, važno i sigurno.
………………
NAPOMENA
- TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati poučavatelje širom svijeta.
- Izvor: tes.com
Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u utorak će učenici razredne…
Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava bez uljepšavanja komunicirati probleme…
Medijski opismeniti djecu, ali i roditelje
Većina se njime koristi za društvene mreže ili igrice, a…