KAKO LJEPLJIVI PAPIRIĆI POMAŽU DA POBOLJŠAMO RAZUMIJEVANJE
Poticanje suradnje i bolji protok povratnih informacija
Iako se ljepljivi papirići u učionici obično upotrebljavaju za označavanje ili dodavanje bilježaka na tekstove, poticanje suradnje i bolji protok povratnih informacija, u tekstu možete pronaći nekoliko alternativnih strategija…
… koje unaprjeđuju nastavu ili interdisciplinarne aktivnosti u srednjoškolskim učionicama koje uz pomoć ljepljivih papirića svih oblika, boja i veličina poboljšavaju razumijevanje kod učenika.
01 / STRATEGIJA SAŽIMANJA „TARZAN/JANE”
Sažetak „Tarzan/Jane”
■ tekstu (fikcijskom ili nefikcijskom) s mnogo odlomaka brojkama označite svaki odlomak.
■ Pripremite ljepljive papiriće za svakog učenika; veličina bi učeniku trebala omogućiti da na njemu sažme svaki odlomak teksta.
■ Nakon što su učenici označili jednak broj ljepljivih papirića kao i odlomaka, trebaju napisati kratki sažetak za svaki odlomak.
■ Potom trebaju prikupiti ljepljive papiriće i posložiti ih u nizu (prema brojevima).
■ Naposljetku, neka učenici u skupinama ponude proširene usmene sažetke u sklopu prepričavanja priče (Ja Tarzan, ti Jane) za svaki odlomak.
02/ STRATEGIJA „PITAM SE”
Strategija prije čitanja / poslije čitanja:
PRIJE ČITANJA: predstavite temu.
■ Koristeći se ljepljivim papirićima, neka učenici napišu pitanja poput „Pitam se je li…” ili misli koje bi mogle proizaći iz teme.
■ Prikupite sve papiriće.
POSLIJE ČITANJA: nakon što završite čitanje, stavite sve ljepljive papiriće na isto mjesto.
■ Formirajte stupce: „Pitam se je li... – odgovoreno” te „Pitam se je li... – neodgovoreno”.
■ Neka učenici razvrstaju odgovorena i neodgovorena pitanja stavljajući ih u odgovarajuće stupce.
■ Uzmite neodgovorena pitanja i odredite koje su informacije još potrebne da bi učenici mogli odgovoriti na njih.
03 / STRATEGIJA „SVEDITE NA / PRECIZIRAJTE”
Dva vrlo slična načina na koje učenici mogu rezimirati tekst.
SVEDITE NA
Ova prva aktivnost zahtijeva ljepljive papiriće različitih veličina.
■ Zamolite učenike da na najveće ljepljive papiriće napišu sažetak teksta (fikcijski ili nefikcijski).
■ Zatim neka na druge po veličini papiriće napišu još jedan sažetak prijašnjeg sažetka.
■ Nastavite na ovaj način sa sve manjim ljepljivim papirićima, vodeći brigu o tome da učenici pišu slovima iste veličine.
PRECIZIRAJTE
- Nakon čitanja teksta (fikcijskog ili nefikcijskog) sažmite svaki odlomak u jednoj rečenici.
- Zatim sažmite sve rečenice u jednu rečenicu.
- Naposljetku, sažmite rečenicu u jednu riječ.
04 / STRATEGIJA „ZALIJEPITE LJEPLJIVI PAPIRIĆ NA... SLIKU”
Učitelj projicira sliku ili tekst na ploču i traži od učenika da pojedinačno ili u skupinama napišu pisane odgovore/komentare/objašnjenja koje zatim lijepe na odgovarajuće područje:
■ matematika: lijepljenje papirića s odgovorom na odgovarajuću točku grafikona, uz objašnjenje
■ povijest: lijepljenje papirića s odgovorom na povijesni lik/kartu/infografiku sa sažetim objašnjenjem
■ engleski: lijepljenje papirića s napisanom rečenicom ili dvjema o jednom aspektu opisne slike u određenom tekstu ili analiza prezentacijskog uređaja u medijskom tekstu
■ u svim predmetnim područjima: višestruki odgovori koji mogu produbiti kvalitetu analize.
05 / STRATEGIJA „STANICE ZA RASPRAVU”
U strategiji „stanice za raspravu” postoje natuknice za poticanje rasprave na raznim mjestima diljem učionice (stolovi, zidovi itd.). Dok učenici posjećuju svaku točku s natuknicom, mogu davati ideje drugim učenicima. Možda će biti potrebno nekoliko krugova kako bi svi učenici vidjeli sve komentare.
■ Učenici dobivaju ljepljive papiriće.
■ Posjećuju sva označena mjesta u prostoriji i ostavljaju svoje ideje na ljepljivim papirićima.
■ Međusobno dijele ljepljive papiriće s idejama i komentarima tijekom nekoliko krugova obilaska učionicom.
Moguće natuknice mogu biti postavljene kao:
■ ogledi testova
■ etičke rasprave
■ istraživanje novog materijala
■ analiziranje književnosti.
06 / STRATEGIJA POGODI TKO/ŠTO/GDJE?
■ Napišite ključnu riječ / ime lika / koncept na ljepljivi papirić.
■ Stavite ljepljivi papirić na učenikovo čelo ili leđa.
■ Učenici mogu postavljati ograničen broj pitanja (ovisno o veličini skupine, neka broj pitanja bude što manji) prije nego što pogode izraz/temu na ljepljivom papiriću.
BONUS:
■ Ova zabavna grupna aktivnost može pomoći učenicima da poboljšaju svoje vještine postavljanja pitanja te potaknu raspravu da bi se prisjetili ključnih informacija.
…………………….
NAPOMENA
- SAD: ThoughtCo jedna je od deset najboljih informacijskih mrežnih stranica usmjerena na obrazovni sadržaj koji su osmislili stručnjaci, a ima više od 13 milijuna korisnika.
- · Izvor: thoughtco.com
Pisanje bilježaka može biti skrojeno prema pojedinom učeniku
… nevjerojatno je lako izgubiti fokus pri slušanju dugih, neprekinutih…
Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u utorak će učenici razredne…
Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava bez uljepšavanja komunicirati probleme…