PAZITE SAD! NOVA SAZNANJA …
Bogato uređene učionice odvlače pozornost i ometaju učenje
Mape, crteži, slova, brojevi i drugi edukativni materijali često prekrivaju zidove u učionicama osnovnih škola. Ipak, sudeći po istraživanju objavljenom u časopisu Psychological Science …
…previše dekoracija na zidovima može ometati dječju pažnju i otežavati im učenje.
Psiholozi Sveučilišta Carnegie Mellon provjerili su imaju li izloženi radovi i ukrasi na zidovima učionica utjecaja na dječju sposobnost da zadrže pozornost tijekom predavanja i nauče lekcije. Otkrili su da su u učionicama s uređenim zidovima djeca ometena, da provode više vremena ne radeći zadatke kao i da su zapamtila manje nego kad su dekoracije sklonjene.
– Djeca provode mnogo vremena u istoj učionici, i pokazali smo da vizualno okruženje u učionici ima utjecaja na učenje – rekla je Anna FISHER, glavna autorica studije i izvanredna profesorica psihologije društvenih znanosti i humanistike na koledžu Dietrich.
Bi li učitelji trebali skinuti dekoracije u svojim učionicama na osnovi zaključaka ove studije?
– Ni na koji način ne predlažemo da je ovo rješenje svih obrazovnih problema. Štoviše, potrebna su dodatna istraživanja da bi se znalo kakav utjecaj vizualno okruženje u učionici ima na dječju pozornost i sposobnost u praksi – dodaje Fisher.
Za sklopu ove studije 24 djece odvedeno u laboratorijske učionice i prisustvovalo je lekcijama s temama koje su im bile nepoznate. Tri su im lekcije bile predavane u učionicama s smnogo dekoracija, a ostale tri u učionicama s čistim zidovima. Rezultati su pokazali da su djeca, iako su naučila ponešto u obje učionice, više zapamtila u učionici bez dekoracija. Precizno, postotak točnih odgovora na ispitima bio je veći u učionici s čistim zidovima (55 posto točnih odgovora) nego u dekoriranoj učionici (42 posto).
– Također smo željeli saznati bi li se, u slučaju da se vizualne postavke uklone, dječja pažnja prebacila na neku drugu distrakciju, kao na primjer razgovor s vršnjacima i bi li istu količinu vremena proveli ometeni – navodi Karrie Godwin, suradnica u programu za istraživanje interdisciplinarnog obrazovanja.
Kad su istraživači zbrojili sve vrijeme koje su djeca provela ne rješavajući zadatke u obje vrste učionica, ta je stopa bila viša u dekoriranim učionicama (38,6 posto vremena provedeno ne rješavajući zadatke) nego u nedekoriranim učionicama (28,4 posto). Istraživači se nadaju da će ova otkrića voditi do daljnjih studija koje će pomoći učiteljima da optimalno urede svoje učionice. [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Prema Education World ]

Kako poboljšati pozornost i koncentraciju
Katkad je djeci teško usredotočiti se, toliko im toga odvraća…

Kako učitelji raspoređuju svoju pažnju?
Jedno je takvo istraživanje uz to zabilježilo i zaključke učitelja…

Evo kako možete pomoći učenicima da obraćaju pozornost tijekom sata
Ravnodušni učenici. Apatični odgovori. Neinspiriran rad. Pričanje. Slanje poruka. Bihevioralni…

Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u…

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete
...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?
Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima
Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…
Uredništva Školske knjige
Prava radost ozbiljna je stvar.
Seneka Mlađi

Najljepše što možete doživjeti je zagonetnost. Ona je izvor svake istine, umjetnosti i znanosti.
Albert Einstein

„Nikad nećete dobiti želju, a da pritom niste dobili i moć da je ispunite.“
Richard Bach

Ujedinjena snaga je jača.

Glazbena umjetnost,
Priroda i društvo
Tek kad osjetiš da ti stopala više ne mogu dodirnuti tlo, na pravome si mjestu da napraviš nešto uzbudljivo.
David Bowie

„Ničega se u životu ne trebamo bojati. Samo trebamo razumjeti.“
Marie Skłodowska Curie

Docendo discimus. (Poučavajući (druge) učimo (i sami)).

Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.
Mahatma Gandi

Svi naši snovi mogu se ostvariti, ako ih imamo hrabrosti slijediti.
W.Disney

Ako nešto ne možete objasniti jednostavno, onda to ne razumijete dovoljno dobro.
Albert Einstein

Ako voliš ono što radiš, samo ti uspjeh može stati na put.

Politika i gospodarstvo,
Pravo,
Trgovina,
Turizam i ugostiteljstvo
Život je kratak, prekrši pravila. Oprosti brzo, ljubi polako. Voli istinski. Smij se nekontrolirano i nikada nemoj žaliti ni za čime što te nasmijavalo.
Mark Twain

Sutra je novi dan.

Svaki je trenutak zanosa duboko ukorijenjen u prošlosti i ne rađa se na jalovoj zemlji ni pukom slučajnošću, već je plod duboke brižnosti, razvoja i truda. -Anaïs Nin

„Sine ira et studio (Bez mržnje i pristranosti).“
Publije Kornelije Tacit

Dobri rezultati i zadovoljstvo počivaju na upornosti i vjeri u ono što radimo.

„Carpe diem (Iskoristi dan).“
Horacije

Razredna nastava
Uvijek činiti dobro ‒ sebi, drugima i prirodi!

Medicina,
Stomatologija
„Usuditi se – to je cijena napretka.“
V. Hugo

Priroda
„Osim tišinom, ono čime se još jedino može izreći neizrecivo jest glazba.“
Aldous Huxley

Glazbena umjetnost
„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu – bila bi vedrina. Kristalna kocka vedrine.“
Tin Ujević

„The limits of your language are the limits of your world.“
Ludwig Wittgenstein

Bog je u detaljima.
Mies van der Rohe

Likovna umjetnost
Teci! Budi voda, a ne stijena!

Hrvatski jezik
Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo, stvorena.Tin Ujević

Osmijeh i lijepa riječ otvaraju sva vrata.

Samo za korisnike portala
Za dodavanje članaka u „Moje članke” morate biti prijavljeni na Školski portal.