REAKCIJE NA REZULTATE PISA ISTRAŽIVANJA U DRUGIM ZEMLJAMA
Učenici iz Kine i Singapura opet ispred svih
Rezultati PISA testiranja objavljeni su prošlog utorka (https://nces.ed.gov/surveys/pisa/) U sve su tri kategorije najbolji kineski učenici. Oni pohađaju škole u Pekingu, Šangaju i okolici te u dvije provincije…
… Jiangsu i Zhejiang, dok je Singapur završio na petome mjestu u studiji.
Kineska su područja s vrha obrazovnih ljestvica svrgnula najbolji školski sustav na PISA-inim testovima iz 2015., Singapur.
Ali, ostaje nejasno odnosi li se ispitana skupina učenika iz Kine na sve kineske učenike te radi li se o mjerodavnom uzorku njihove učeničke populacije.
U područjima koja su sudjelovala u testiranju žive neki od najbogatijih ljudi u Kini.
Tom LOVELESS, obrazovni istraživač iz Kalifornije, rekao je da je u ispitanim kineskim provincijama došlo do bitnog poboljšanja rezultata. Istaknuo je da je Kina jedina zemlja u kojoj nacionalna vlada bira provincije koje će sudjelovati u testiranjima.
„Vrlo je teško interpretirati kineske rezultate”, rekao je Loveless.
Andreas SCHLEICHER, voditelj OECD-ova obrazovnog odjela, rekao je da postoji nada za zemlje u kojima nema velike razlike u uspješnosti učenika iz siromašnijih i bogatijih pozadina. Obrazovanje i dalje put, kaže Schleicher, kojim siromašna djeca u nekim zemljama mogu doći do uspjeha.
Također, Loveless sveukupni rezultat američkih učenika naziva osrednjim. Naime, američki su učenici postigli iznadprosječne rezultate u čitanju i prirodoslovnoj pismenosti, ali ispodprosječne u matematici.
Ti rezultati pokazuju da su najbolji učenici postizali bolje rezultate u čitanju i matematici, dok se slabiji učenici nisu poboljšali.
NEKA OD OTKRIĆA PISA-inih TESTIRANJA
- Prosječni rezultati američkih škola nisu se promijenili ni u jednom od ispitivanih područja od 2015.
- Američki su rezultati uglavnom nepromijenjeni od prvog testiranja 2000. za čitanje te od 2003. za matematiku, dok su iz prirodoslovne pismenosti porasli od 2006.
- Od 79 ispitivanih područja, samo ih je sedam poboljšalo svoje rezultate od početka testiranja: Albanija, Kolumbija, Makao – Kina, Moldavija, Peru, Portugal i Katar.
- OECD je skupina od 36 uglavnom industrijskih zemalja, uključujući SAD. Financiranje – količina novca uložena u obrazovanje jest važna, ali nije presudna za dobre rezultate na testovima. Primjerice, Estonija je ove godine jedna od najboljih zemalja na testovima, a troškovi za obrazovanje ondje su 30 posto ispod OECD-ova prosjeka.
- Ove je godine u fokusu PISA-ina testiranja bila provjera čitalačkih sposobnosti, a svaki četvrti učenik u OECD-ovim zemljama nije mogao završiti osnovne zadatke iz tog područja.
- Prosječno 10 posto učenika u nepovoljnom položaju u OECD-ovim zemljama postiglo je vrlo dobar rezultat u čitanju, smjestivši se među najboljih 25 posto učenika u svojoj zemlji.
………………
NAPOMENA:
- SAD: Portal Learning English prenosi vijesti i informacije za sve koji uče engleski jezik diljem svijeta.
- Izvor: learningenglish.voanews.com

Nisu učitelji krivi što djeca ne čitaju i ne razmišljaju
…hrvatski su prosvjetari za Školske novine iznijeli neka svoja razmišljanja…

Što je zaista važno pri usporedbi uspješnosti učenika u različitim zemljama
[ Piše Andreas SCHLEICHER, voditelj OECD-ova obrazovnog odjela ] Čini…

Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u utorak će učenici razredne…