KAKO POSTIĆI DA MALIŠANI ZAVOLE ŠKOLU
Moj prioritet za prvi dan škole
Često mi postavljaju pitanja u vezi s prvim danom škole i na tu sam temu već napisao mnogo tekstova. Većina ih je o utemeljenju rutina i uvođenju učinkovitog plana upravljanja učionicom – što je dakako važno.
Međutim, to nije moj prioritet kad je riječ o prvom danu škole. A ne bi trebao biti ni vaš!
Prije nekoliko godina u razgovoru s Jennifer GONZALEZ koja vodi blog Cult of Pedagogy, spomenuo sam svoj prioritet za prvi dan škole i iznenadio neke ljude.
Naime, riječ je o sljedećemu: moj prioritet za prvi dan škole jest postići da moji učenici zavole biti u mojoj učionici.
Zašto? Zato što to ima mnogo veze s učinkovitim poučavanjem i upravljanjem učionicom.
Vidite, kada dobijete tridesetak novih, uplašenih i nervoznih učenika i uspijete postići da se oni osjećaju ugodno, da budu opušteni i uzbuđeni jer su u vašoj učionici, tad imate veliku prednost koja od samog početka može sve promijeniti.
Time aktivirate njihovu istinsku motivaciju za slušanjem i učenjem.
Uvodite Zakon reciprociteta zbog kojeg vam oni žele vratiti dobrim ponašanjem i angažmanom jer ste stvorili učionicu koju vole.
Još važnije, to je najučinkovitiji potez koji možete napraviti da bi vaš zakon pravila i posljedica učenicima bio važan.
Štoviše, svaki će učenik u vašem razredu sa svojim roditeljima podijeliti koliko je uzbuđen što vas ima kao svog učitelja, što odmah stavlja obitelj na vašu stranu, u vaš kut.
Stoga, kako to postići? Kako prvog dana na vaše učenike ostaviti dojam odličnoga zbog kojeg će oni poželjeti biti dio vaše učionice?
To je zapravo vrlo jednostavno:
- Smiješite se.
- Budite ljubazni.
- Budite iskreni.
- Budite otvoreni.
- Budite jasni.
- Budite autentični.
Prigrlite radost koju poučavanje nudi – strast, uzbuđenje, dobre odnose s učenicima. Prenesite im sva svoja očekivanja i odgovornosti jasno i vrlo potanko.
Naglasite da je vaš plan upravljanja učionicom namijenjen njima, a ne vama, a njegova jedina svrha jest zaštiti njihov0 pravo na učenje i uživanje u školi i da ih pritom nitko ne gnjavi, ne zlostavlja ili ometa.
Zatim im obećajte da ćete se do posljednjeg slova držati svog plana upravljanja učionicom.
Poučite ih barem jednoj rutini – poput ulaženja u učionicu ili postrojavanja za objed – s istom energijom i predanošću s kojom biste poučavali bilo koju lekciju, znanstvenu metodu ili osnove gramatike.
Neka vaša prva predavanja u školskoj godini budu dinamična, uključite u njih učenike. Koristite se humorom, budite jasni, svrhoviti i zatim odgovornost za razumijevanje predajte učenicima.
Dopustite im da iskuse uspjeh odmah na početku i recite im to. Dajte im povratne informacije svojom izravnom i zasluženom pohvalom.
Pokažite im da će u vašoj učionici učenje uvijek biti na prvome mjestu.
Već u dobi od pet godina djeca mogu prepoznati odlično poučavanje. Njihova zahvalnost što imaju vas kao učitelja i što su u vašoj učionici neće proći neprimijećeno ili neuzvraćeno. Oni će željeti slušati, dobro se ponašati i udovoljiti vam.
Ako učenici već prvog dana budu iskusili dobrobiti vaše učionice, to će vam osigurati neposredan utjecaj, poštovanje i odnos na kakvu čak i najiskusniji učitelji moraju tjednima raditi, a vi ćete hrabro koračati prema najboljoj školskoj godini koju će vaši učenici ikad imati.
……………..
NAPOMENA:
- Blog Smart Classroom Management je projekt Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko najbolje prodavanih knjiga. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih temi upravljanja učionicom, s više od 120 000 pretplatnika.
- Izvor: smartclassroommanagement.com

Jesu li domaća zadaća i ocjene potrebni u prvom razredu?
Natalija, ovo što ste napisali vječito je pitanje roditelja prvašića.…

Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u utorak će učenici razredne…