TRI VAŽNA PITANJA U VEZI S USPJEHOM U ŠKOLAMA
S učenicima treba često raspravljati o uspjehu
Tekst „Devet jednostavnih načina da poboljšate život u samo devet dana” * ima nekoliko izvrsnih savjeta koji bi mogli pomoći mnogima, pogotovo učiteljima i učenicima. Prvih nekoliko rečenica o uspjehu privuklo je moju pozornost:
„Uspješni ljudi žive prema drukčijim pravilima. Nizanje priznanja, napredovanje na poslu ili stjecanje materijalnog bogatstva nije jednako važno kao steći određeno zvanje, slijediti svoj san i mijenjati živote.”
„Misija je uspješnih ljudi ostaviti svojevrsno nasljedstvo. Međutim, treba upozoriti da se na kraju ne svodi sve na vas. Trebale su mi godine da shvatim da se život svodi na davanje, na služenje drugima i na važne međusobne odnose.”
Vaša je verzija uspjeha možda drukčija od moje, i trebala bi biti. Međutim, način na koji je uspjeh često prikazan u društvu može poslati poruku učenicima da njihov uspjeh nije jednako vrijedan kao i tuđi.
Ako govorimo o uspjehu i o onome što on znači u kontekstu škole i obrazovanja, evo nekih pitanja koja su me zabrinjavala:
- Vodimo li s učenicima česte rasprave o tome što je za njih uspjeh ili je uspjeh nešto što mi definiramo i planiramo za njih? Na koji način učenike možemo uključiti u te rasprave?
- Kad pričamo o uspješnoj školi, na koji način to prikazujemo zajednici osim ocjenama i rezultatima?
- Svodi li se školski uspjeh više na ono što odrasli smatraju uspjehom i na mjerilo njihova rada ili na ono što učenici rade, stvaraju i način na koji djeluju?
Na svojim sam putovanjima posjetio mnogo škola, učionica i učitelja koji pomažu učenicima razumjeti i težiti uspjehu koji je više temeljen na svrsi umjesto na nekoj vanjskoj vrijednosti.
O takvim stvarima moramo pričati zato što učenici tada znaju da ih cijenimo i da su za nas vrijedni kao pojedinci.
To je važno zapamtiti. Odrasli trebaju pomoći učenicima, a to će najlakše učiniti vodeći s njima rasprave o uspjehu. Isključiti učenike iz tih rasprava neće nam pomoći ni sad ni u budućnosti.
NAPOMENA
- Kanada: George COUROS vodeći je američki edukator u području inovativnog vođenja, poučavanja i učenja. Radio je kao učitelj, administrator i ravnatelj. Autor je knjiga The Innovator’s Mindset; Empower Learning, Unleash Talent te Lead a Culture of Creativity. Poznat je kao govornik o inovaciji učenja i uključivanju učenika, a surađivao je sa školama i organizacijama širom svijeta.
- Izvor: georgecouros.ca
Ključne riječi
Zamijenite riječ „neuspjeh” riječju „učenje”
U svojoj knjizi „Mindset: The New Psychology of Success” („Način…
Pitanja koja će vam pomoći da „izmjerite” školsko iskustvo učenika
… zapeo za oko: „Nije tajna da starenje pomaže da…
Zahvalite svom razredu – primjenjujte sretniju strategiju
Vjerovao sam da je sreća posljedica uspjeha. Vjerovao sam da…
Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u…
Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…
Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete
...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…
Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?
Zašto je važna dinamička akomodacija i…
Nadahnjujući citati o učiteljima
Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…
Uredništva Školske knjige
Najljepše što možete doživjeti je zagonetnost. Ona je izvor svake istine, umjetnosti i znanosti.
Albert Einstein
Sutra je novi dan.
Uvijek činiti dobro ‒ sebi, drugima i prirodi!
Medicina,
Stomatologija
Ujedinjena snaga je jača.
Glazbena umjetnost,
Priroda i društvo
Tek kad osjetiš da ti stopala više ne mogu dodirnuti tlo, na pravome si mjestu da napraviš nešto uzbudljivo.
David Bowie
Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.
Mahatma Gandi
Ako voliš ono što radiš, samo ti uspjeh može stati na put.
Politika i gospodarstvo,
Pravo,
Trgovina,
Turizam i ugostiteljstvo
„Sine ira et studio (Bez mržnje i pristranosti).“
Publije Kornelije Tacit
Svi naši snovi mogu se ostvariti, ako ih imamo hrabrosti slijediti.
W.Disney
Život je kratak, prekrši pravila. Oprosti brzo, ljubi polako. Voli istinski. Smij se nekontrolirano i nikada nemoj žaliti ni za čime što te nasmijavalo.
Mark Twain
Teci! Budi voda, a ne stijena!
Hrvatski jezik
„Osim tišinom, ono čime se još jedino može izreći neizrecivo jest glazba.“
Aldous Huxley
Glazbena umjetnost
Bog je u detaljima.
Mies van der Rohe
Likovna umjetnost
Docendo discimus. (Poučavajući (druge) učimo (i sami)).
„Usuditi se – to je cijena napretka.“
V. Hugo
Priroda
„Ničega se u životu ne trebamo bojati. Samo trebamo razumjeti.“
Marie Skłodowska Curie
„The limits of your language are the limits of your world.“
Ludwig Wittgenstein
„Nikad nećete dobiti želju, a da pritom niste dobili i moć da je ispunite.“
Richard Bach
Osmijeh i lijepa riječ otvaraju sva vrata.
Svaki je trenutak zanosa duboko ukorijenjen u prošlosti i ne rađa se na jalovoj zemlji ni pukom slučajnošću, već je plod duboke brižnosti, razvoja i truda. -Anaïs Nin
Prava radost ozbiljna je stvar.
Seneka Mlađi
Dobri rezultati i zadovoljstvo počivaju na upornosti i vjeri u ono što radimo.
Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo, stvorena.Tin Ujević
„Carpe diem (Iskoristi dan).“
Horacije
Razredna nastava
Ako nešto ne možete objasniti jednostavno, onda to ne razumijete dovoljno dobro.
Albert Einstein
„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu – bila bi vedrina. Kristalna kocka vedrine.“
Tin Ujević
Samo za korisnike portala
Za dodavanje članaka u „Moje članke” morate biti prijavljeni na Školski portal.