OŠ FRANA GALOVIĆA, ZAGREB
Zahvaljujući projektu Erasmus+ KA2 bolje razumijevanje znanosti putem igre
OŠ Frana Galovića iz Zagreba partner je u projektu Erasmus+ „Games for learning Science”, koji će potrajati do 31. kolovoza 2020. godine, a kojem je glavni zadatak putem igara učenicima približiti znanost i olakšati usvajanje ishoda iz STEM područja.
Partnerske su škole iz Španjolske, koordinatori, te iz Grčke, Češke i Latvije.
Učenici naše škole pisali su motivacijska pisma te je Povjerenstvo projekta održalo intervjue na hrvatskom i engleskom jeziku, a najbolji su učenici pozvani u Erasmusov tim.
LTTA [ Learning, teaching, training activities ] održat će se u svakoj zemlji, a prisustvovat će dvoje učitelja i četvero učenika u dobi od 12 do 14 godina.
Prvi LTTA održan je u španjolskom gradu Benetusser nedaleko od Valencije u studenome 2018. godine. Učenici su tijekom šest dana upoznali školu domaćina, tradiciju i običaje valencijskog područja koja je jedinstvena i posebna u odnosu na ostale španjolske regije. Učenici su bili glavni sudionici svih aktivnosti: predstavljanje škola, igre ice breaker za upoznavanje i povezivanje, predstavljanje i snimanje igre koju su osmislili španjolski učenici, upoznavanje Valencije radnim listićem i u igri, posjeta Ocenariju i Muzeju umjetnosti u kojem su učenici imali praktičnu radionicu kemije.
Učenici su također svako popodne provodili sa svojom domaćinskom obitelji kako bi što bolje upoznali način života, običaje i osnažili svoje jezične kompetencije. Domaćini su također priredili druženja s učiteljima i roditeljima te iskazali srdačnu dobrodošlicu i veliko veselje što su domaćini, kao i gradonačelnica koja nas je primila. Svaka je škola provela natječaj za logo projekta te smo odabrali najbolji logo koji će predstavljati naš projekt, a osmislio ga je španjolski učenik.
Drugi LTTA održan je u Grčkoj u gradu Heraklion na Kreti početkom ožujka 2019. godine. Tijekom šest dana naši su učenici upoznali školu domaćina i školski sustav koji se razlikuje od našega, tradiciju i običaje Krete koji su posebni u odnosu na ostatak Grčke. Učenici su za ovaj LTTA morali osmisliti igru koju su predstavili svojim vršnjacima, nakon čega je uslijedilo igranje igara i snimanje, budući da će svi materijali biti objavljeni i dostupni širokoj publici. Posjetili smo Prirodoslovni povijesni muzej, Arheološki muzej, palaču Knossos, učenici su interaktivno istraživali o Heraklionu te su se bavili sportskim aktivnostima u školi i stadionu Pankritio u Heraklionu kao i znanstvenim radionicama iz fizike i robotike. I ovdje su domaćinske obitelji omogućile još detaljnije upoznavanje grada, jezika i običaja. Također smo imali zajednička druženja s učiteljima i roditeljima te svečano primanje kod dogradonačelnika.
I za učitelje je u tome iznimna dobrobit: jačanje jezičnih kompetencija, stvaranje mreže partnerstava za buduće projekte, upoznavanje tradicije i običaja, jačanje komunikacijskih i socijalnih vještina. Učitelji su na sastancima procjenjivali pojedini LTTA i dogovarali daljnje diseminacijske aktivnosti.
Nakon svakog susreta LTTA provedena je procjena među učenicima domaćinima, učenicima putnicima, roditeljima domaćinima i roditeljima učenika putnika.
Učenici u školama, koji nisu u Erasmusovu timu, rješavali su test o poznavanju partnerskih zemalja koji ćemo ponoviti i na kraju projekta kako bismo pratili napredak u znanju, budući da će učenici Erasmusova tima izvještavati svoje vršnjake nakon što se vrate sa svakog susreta LTTA te će izrađivati panoe i plakate.
Pozivamo čitateljice i čitatelje da posjete našu Facebook stranicu te mrežnu stranicu, kao i kanal na YouTubeu.
- Za bolje razumijevanje znanosti, uživajte i igrajte naše igre.
……………..
NAPISALA
Melita POVALEC, prof. biologije

JEDNAKOST I UKLJUČENOST – glavna obilježja finskog i estonskog obrazovnog sustava
Tečaj se održavao u Helsinkiju u Finskoj, uz studijski posjet…

Erasmus+ mobilnost i prekrasno iskustvo učenika na Cipru
… od 18. do 25. listopada 2019. godine boravile su…