PAMETNIM PLANIRANJEM MOGU SE IZBJEĆI NESPORAZUMI
Točno odredite ponašanja koja neposlušne učenike isključuju iz zabavnih aktivnosti
Trebate li učenike koji se neprimjereno ponašaju uključiti u zabavne aktivnosti? Naši su čitatelji posljednjih godina često postavljali ovo pitanje. I razumijem zašto su to činili.
To je odluka koja vas može potaknuti da propitkujete vlastite metode i uzrokovati nedoumicu. Međutim, postoji i treća mogućnost, koja uklanja nagađanje o tome hoćete li dopustiti određenim učenicima da sudjeluju u zabavnim aktivnostima s ostalima i time vas isključuje iz jednadžbe.
Štoviše, to može rezultirati boljim ponašanjem problematičnog učenika, ali i cijelog razreda.
Dakle, o čemu se radi?
Stvar je u tome da na vrijeme postavite uvjete koje svi učenici moraju zadovoljiti da bi sudjelovali u aktivnosti.
Ako se koristite osnovnoškolskim planom koji preporučujemo, tad će to bili lako. Ako je učenik u kazni onda kad ste počeli određenu aktivnost, tad i ostaje u kazni, sve dok ne istekne vrijeme njegove kazne i učenik ne zadovolji zahtjeve ponašanja koji su potrebni da se pridruži svojim kolegama.
Drugim riječima, ništa se ne mijenja.
Bez obzira na to sudjeluju li učenici u aktivnostima i koliko dugo, to nema nikakve veze s vama. Vi ste samo sudac koji donosi odluke na temelju onoga što vidi i morate biti dosljedni bez obzira na aktivnost.
Ali što ako imate nešto zaista posebno u planu, poput zabave ili nekog događaja koji se događa jednog godišnje? Ili što ako se koristite našim srednjoškolskim planom?
U tom slučaju, nekoliko tjedana prije, a najbolje na početku nastavne godine ili polugodišta, morate točno odrediti koja bi ih ponašanja ili njihova učestalost isključila iz sudjelovanja u aktivnostima.
Napišite to u sklopu plana upravljanja učionicom i kurikuluma ili informacije koju ćete poslati roditeljima na potpis. Ako je potrebno, možete čak i izraditi dokument posebno za tu aktivnost.
Obavijestite učenike i roditelje na vrijeme kako biste izbjegli svađe ili nesporazume. Prebacite odgovornost o sudjelovanju i stupnju sudjelovanja na svoje učenike.
Stavite odgovornost na njihova ramena, gdje i pripada.
Na ovaj će način, ako ih morate isključiti iz sudjelovanja u aktivnosti umjesto da krivite sebe za nešto što bi se moglo činiti kao proizvoljna ili subjektivna odluka, oni morati razmišljati o svom neprimjerenom ponašanju.
Učenici će shvatiti u čemu su pogriješili i odlučiti da ne ponove istu grešku i sljedeći put.
Dakle, vaša je jedina uloga da budete nepristrani sudac koji se pridržava svojih pravila, što učinkovito odstranjuje stres i sumnju koji nosi pokušaj donošenja ispravne odluke.
To također uklanja mogućnost da vas vaši učenici smatraju nepoštenim ili da misle da vama mogu upravljati.
………………………
NAPOMENA
- SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih upravljanju učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
- Izvor: smartclassroommanagement.com

120 sekundi do boljeg ponašanja učenika
… o sportu, automobilima, obiteljskom životu, Legovim kockicama, bilo čemu…

Studija otkriva da nastavnici provode više vremena ocjenjujući i planirajući nego u učionici
… otkriva da nastavnici provode više vremena ocjenjujući i planirajući…

Ima načina i kako na kraj s problematičnim učenicima
To je mnogo lakše od pokušaja da ih s vremenom…