KAKO BITI DOBAR I SIGURAN UČITELJ

Potrebna im je podrška

četvrtak, 2. svibnja 2019.

Žurba i zbrka svakodnevni su dio učiteljeva života i jednostavno nisu dugoročno održivi. Zbog toga svaki svoj dan moraju isplanirati do detalja…

Potrebna im je podrška

■  POVJERENJE

Ako vam se član školskog osoblja pojavi u učionici, vaša je prva pomisao: „Ovdje je da procjenjuje moj rad!” Ako je tako, morate preispitati kulturu vaše škole. Kad se vaše poučavanje procjenjuje, kad se propitkuju i seciraju vaši pristupi planiranju lekcija i ocjenjivanju ili kad vas se prisiljava da opravdate svaku malu stvar koju ste napravili s pojedinim učenikom – sve to pokazuje nedostatak povjerenja i potiče osjećaj krivnje, paranoje i nesigurnosti.

■  AUTONOMIJA

Prema mom iskustvu, učitelji ne vole kad se njima „mikroupravlja”. Oni žele osjećati slobodu u poučavanju, raditi ono što je najbolje za njih u njihovoj učionici, odjelu ili području. Vole se osjećati kao da mogu potpuno iskoristiti vlastito profesionalno iskustvo kako bi utjecali na učenike. Kad je njihova sloboda ograničena unošenjem kvačica u kućice bezbrojnih formulara, tada taj osjećaj autonomije nestaje. Slobodno razmišljanje ubrzava profesionalni razvoj.

■  SIGURNOST

Učitelji ne mogu biti zadovoljni ako se svaki put kad prolaze školskim hodnikom osjećaju fizički ili verbalno zlostavljani. 

Učitelj se nikad ne bi trebao osjećati nesigurno ili ugroženo u svom radnom okruženju. Nažalost, to se događa prečesto. Zadovoljni učitelji znaju da njihova škola stavlja njihovu sigurnost na prvo mjesto.

■  PODRŠKA

Kad učitelj treba podršku u vezi s, primjerice, neprimjerenim ponašanjem učenika, on je treba odmah dobiti – bez ikakvih pitanja. Razgovori s nadležnima nikad ne bi smjeli počinjati onime što učitelj jest ili nije napravio, već ponašanjem samog učenika.

■  RAZUMIJEVANJE

U školama u kojima učitelji osjećaju da njihovi nadležni razumiju njihove probleme također će se osjećati zadovoljnije. Ako njihovi kolege zaista razumiju stvarnost poučavanja – koliko je poučavanje teško i probleme koji idu uz ovaj posao – to može pomoći učitelju da bude sigurniji u samoga sebe i ono što radi.

■  IZAZOV

Učitelji žele postati bolji. Oni vole vidjeti da profesionalno napreduju i da njihova škola pokazuje interes za njihov poseban razvoj. Učitelji općenito vole propitkivati vlastitu praksu i procijeniti postoji li bolji način.

■  CIJENJENOST

Najobičniji kompliment poput „dobro obavljen posao” može mnogo značiti. Poznajem učitelje koji prođu kroz cijelo polugodište, a da im to pritom nitko ne kaže ili da im zahvali na nečemu što su napravili. Kad učitelj zna koliko je važan školi i koliko se njegov doprinos cijeni, to može mnogo značiti.

Moj mi je prvi ravnatelj poslao zahvalnicu na kraju moga prvog polugodišta dok sam tek počeo poučavati, a prva je rečenica bila: „Zaista si ostavio velik utjecaj!” Nikad nisam zaboravio tu rečenicu koja je bila izvor neizmjernog osjećaja ponosa za mene i zbog nje sam se osjećao kao sastavni dio svoje škole.

■  UGODNOST

Kad se učitelji osjećaju kao da su dio školske zajednice i kad su 0pušteni u vlastitoj učionici, to može imati jako velik utjecaj na kvalitetu poučavanja. Taj osjećaj zajedništva koji često prožima škole u najizazovnijim područjima može biti vrlo koristan.

Saznanje da se u zbornici možete iskreno nasmijati, da vam kolega u učionici do vaše čuva leđa na bez obzira na sve ili da škola želi da se učitelji drže zajedno – sve to jako utječe na dobrobit učitelja.

  ZADOVOLJNI UČITELJI IMAJU VREMENA OTIĆI NA WC

Mnogo pričamo o Konvenciji o ljudskim pravima kad se radi o učenicima i zakonskim odredbama koje reguliraju njihovu slobodu, ali što je s učiteljima koji nemaju vremena za jednostavne potrebe?

Kad morate birati hoćete li na brzinu pojesti sendvič ili ručak provesti upisujući podatke u računalo, odlazak na WC jednostavno mora pričekati. Ali to ne bi trebalo biti tako.

Sama činjenica da sam uključio ovu zadnju točku govori nam mnogo o tome gdje se nalazi naša profesija.

.........................

NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih online korisnika u 279 zemalja i područja te stoga najveća online mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati te inspirirati edukatore diljem svijeta.
  • Izvor: tes.com
Vezani članci
Školski portal: Koliko vrijedi dobar učitelj u javnoj školi

Koliko vrijedi dobar učitelj u javnoj školi

… i velikom dobiti u budućem životu tih učenika. Ipak,…

Školski portal: 5+ klub

5+ klub

5+ klub je program namijenjen svim učiteljima prvog, petog i sedmog…

Školski portal: „Dobar” i „zao” učitelj – pristup na granici pedagogije

„Dobar” i „zao” učitelj – pristup na granici pedagogije

Svi pamte filmske policijske metode gdje jedan igra dobrog policajca…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…