NA SVE TREBA MISLITI
Kako (ne)ukrašavati zidove učionice
Iako nastavnici i nastavnice u najboljoj namjeri ukrašavaju učionice, katkad njihov izgled može uzrokovati senzoričko preopterećenje za djecu, što može imati suprotan učinak na proces učenja, kazala je Josefa PANDEIRADA, psihologinja…
… koja je s kolegom Pedrom RODRIGUESOM provela istraživanje o vezi između izgleda učionice i funkcije pamćenja, pozornosti i samoregulacije kod učenika.
U studiju su uključili 64 djece u dobi između 8 i 12 godina koja su bila raspoređena u dvije učionice – u prvoj su zidovi sasvim prekriveni fotografijama svakodnevnih predmeta i scena, dok na zidovima druge učionice nije bilo nikakvih ukrasa. Djeca iz prve učionice imala su lošije rezultate na sva četiri testa, dva pamćenja i dva pozornosti.
Ipak, zidovi u učionicama ne moraju biti potpuno ogoljeni.
Istraživačice koje su 2015. godine analizirale 153 učionice u Ujedinjenom Kraljevstvu preporučuju da se na zidove stavlja sadržaj koji će učionici dati veselo ozračje, ali je ne će učiniti kaotičnom, što znači da treba ostaviti između 20 i 50 posto prostora bez ikakvih ukrasa.
One predlažu da se na zidove postave: učenički radovi – to će djeci dati osjećaj odgovornosti u procesu usvajanja znanja i pomoći im da se sjete važnih informacija; fotografije uzora koje će učenicima pružiti inspiraciju – fotografije i citati koji im mogu pomoći u razvijanju osjećaja pripadnosti, a to treba biti sadržaj koji potiče inkluziju i ne pada u zamku stereotipnih ideja koje mogu naškoditi njihovu samopouzdanju; vizualna pomagala – mape, dijagrami i slično; prirodno svjetlo – učenici koji u učionici imaju prirodnu svjetlost imaju bolje rezultate iz matematike i čitanja; boje – zidovi ne moraju biti bijeli, ali se preporučuje da jedan od njih bude svjetliji od ostalih. Također, popis ocjena ili rezultati ispita nisu poželjni, jer mogu imati negativan utjecaj na učenike koji su imali lošije rezultate, a treba izbjegavati i gomilanje sadržaja na zidovima odnosno stare sadržaje poželjno je mijenjati novima. [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Prema Edutopia ]
Ključne riječi

Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih
Nedavno smo svoga trogodišnjeg sina upisali u predškolu. Nakon loših…

Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u…

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete
...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?
Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima
Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…
Uredništva Školske knjige
Ako voliš ono što radiš, samo ti uspjeh može stati na put.

Politika i gospodarstvo,
Pravo,
Trgovina,
Turizam i ugostiteljstvo
Docendo discimus. (Poučavajući (druge) učimo (i sami)).

Svi naši snovi mogu se ostvariti, ako ih imamo hrabrosti slijediti.
W.Disney

Uvijek činiti dobro ‒ sebi, drugima i prirodi!

Medicina,
Stomatologija
Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo, stvorena.Tin Ujević

„Ničega se u životu ne trebamo bojati. Samo trebamo razumjeti.“
Marie Skłodowska Curie

Život je kratak, prekrši pravila. Oprosti brzo, ljubi polako. Voli istinski. Smij se nekontrolirano i nikada nemoj žaliti ni za čime što te nasmijavalo.
Mark Twain

Teci! Budi voda, a ne stijena!

Hrvatski jezik
Prava radost ozbiljna je stvar.
Seneka Mlađi

Tek kad osjetiš da ti stopala više ne mogu dodirnuti tlo, na pravome si mjestu da napraviš nešto uzbudljivo.
David Bowie

„Nikad nećete dobiti želju, a da pritom niste dobili i moć da je ispunite.“
Richard Bach

Ujedinjena snaga je jača.

Glazbena umjetnost,
Priroda i društvo
Svaki je trenutak zanosa duboko ukorijenjen u prošlosti i ne rađa se na jalovoj zemlji ni pukom slučajnošću, već je plod duboke brižnosti, razvoja i truda. -Anaïs Nin

Najljepše što možete doživjeti je zagonetnost. Ona je izvor svake istine, umjetnosti i znanosti.
Albert Einstein

„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu – bila bi vedrina. Kristalna kocka vedrine.“
Tin Ujević

Bog je u detaljima.
Mies van der Rohe

Likovna umjetnost
„Sine ira et studio (Bez mržnje i pristranosti).“
Publije Kornelije Tacit

„Carpe diem (Iskoristi dan).“
Horacije

Razredna nastava
Osmijeh i lijepa riječ otvaraju sva vrata.

Ako nešto ne možete objasniti jednostavno, onda to ne razumijete dovoljno dobro.
Albert Einstein

Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.
Mahatma Gandi

Dobri rezultati i zadovoljstvo počivaju na upornosti i vjeri u ono što radimo.

„The limits of your language are the limits of your world.“
Ludwig Wittgenstein

Sutra je novi dan.

„Osim tišinom, ono čime se još jedino može izreći neizrecivo jest glazba.“
Aldous Huxley

Glazbena umjetnost
„Usuditi se – to je cijena napretka.“
V. Hugo

Priroda
Samo za korisnike portala
Za dodavanje članaka u „Moje članke” morate biti prijavljeni na Školski portal.