DO PLANA PLANOM
Kako se služiti rubrikama za povratne informacije
Povratne informacije lako je pogrešno shvatiti, katkad su teške i osjetljive. Model rubrika za povratne informacije pomoći će vam da razvrstate povratne informacije koje dajete ili primate kako biste jasnije utvrdili plan djelovanja.
USMENE POVRATNE INFORMACIJE
Prema akademskom istraživanju, povratne informacije imaju više od 73 posto utjecaja na uspjeh tijekom nastavne godine. Ako uz to u obzir uzmemo i ispitna povjerenstva i razredne inspekcije koje preferiraju pismene bilješke akademskog napretka učenika, vidimo zašto se s povratnim informacijama trebamo dodatno pozabaviti.
Znamo da postoje mnogi oblici povratnih informacija – pismeni, usmeni i neverbalni. Zainteresiran sam pokrenuti istraživanje usmenih povratnih informacija s University Collegeom u Londonu u akademskoj godini 2018./2019. S radnim preopterećenjem koje pritišće učitelje diljem Ujedinjenoga Kraljevstva, možda bi razgovor s učenicima eksplicitnim jezikom koji omogućuje kvalitetnije povratne informacije i upućuje na daljnje djelovanje smanjio opterećenje učitelja i poboljšao akademske rezultate učenika. Tad bi prikupljeni dokazi na višoj razini mogli informirati ispitna tijela i školske inspekcije o tome koji je oblik povratnih informacija učinkovit, a koji nije.
KRITIKA ILI KOMPLIMENT?
Povratna informacija jedan je od najtežih i najosjetljivijih procesa u učionici, a isto tako i prilikom ocjenjivanja drugih učitelja. Povratna se informacija lako izgubi ako se primi kao kritika ili pak lažni kompliment. Jednako tako, pohvale nas mogu učiniti samozadovoljnima, a potpuna suprotnost tome može narušiti motivaciju i mentalno zdravlje.
S učiteljima i školama s kojima sam radio proteklih dvanaest godina pokazat ću kako djeluju modeli nazvani P.P.I.P.L i G.R.O.W prilikom strukturiranja razgovora koji iznosi povratnu informaciju.
U knjizi ćemo navesti savjete koji se djelomično pozivaju na Talmud.
- Obratite pažnju na svoje misli, jer one postaju vaše riječi.
- Obratite pažnju na svoje riječi, jer one postaju vaša djela.
- Obratite pažnju na svoja djela, jer ona postaju vaše navike.
- Obratite pažnju na svoje navike, jer one postaju vaš karakter.
- Obratite pažnju na svoj karakter, jer on je vaša sudbina.
U ovom modelu povratnih informacija ne radi se samo o tome u čemu je učenik uspio ili nije uspio, već pomaže odlučiti kako i kad reagirati. Koristan je i za one koji daju i one koji primaju povratnu informaciju. Služeći se jednostavnom mrežom, možete kategorizirati povratnu informaciju kako biste donijeli plan daljnjeg djelovanja. Pogledajte video čiji se link nalazi u prilogu članka.
..................
NAPOMENA
- TheTeacherToolkit – britanski izvor nastao kao projekt alternativnog programa osposobljavanja učitelja The Region 13 Educator Certification Program (ECP), koji profesionalcima iz različitih područja djelovanja omogućuje da postanu učitelji pomoću alternativnog programa razvijenog u Teksasu.
- Izvor: teachertoolkit.co.uk

Tehnike koje potiču na razmišljanje i djelovanje
U tekstu možete pronaći 10 strategija koje bi vam mogle…

Prijedlozi mogućih komentara i fraza za izvješće o napretku učenika
___________________ potpuno razumije koncepte društvenih predmeta u skladu s dobnim zahtjevima.…