OŠ BARTULA KAŠIĆA, ZADAR

Pjesme na nastavi biologije i kemije

srijeda, 17. listopada 2018.

Moždani živci, molekula DNA, difuzija, osmoza, ioni, atomi... nastavnicima često zadaju glavobolje. Kako i na koji način poučavati učenike da se zainteresiraju i shvate sve te pojmove i važne procese?

Pjesme na nastavi biologije i kemije

Ovih dana to i mene muči, osmaši uče o metabolizmu. Kako im objasniti taj pojam, pojednostavniti ga a da me ne gledaju blijedo? Na njihovim licima čitam: Joj, tko će to uspjeti naučiti?!

I sjetim se svojega dragoga kolege Borisa MILINA koji je nastavne sate počinjao na osebujan način. Napisao bi pjesmu o temi koju obrađuju. Duhovito, jednostavno i razumljivo. I, što je najvažnije, svi su pomno upijali te neobične stihove i način na koji im je Milin objašnjavao apstraktne i često neizgovorljive pojmove.

Posegnula sam i ja za njegovim stihovima da bih pomogla i sebi i učenicima.

Naravno, bio je to vrlo uspješan i neobičan sat, a moji su učenici pokazali veliko zanimanje nakon čega se razvila i prava rasprava.  

Zašto pjesme u nastavi biologije i kemije?

Nakon što ih poslušaju, učenici su ponajprije na nastavi puno opušteniji, nema grča, straha, osjećaju pozitivan pristup učitelja, a nastavne sadržaje usvajaju znatno lakše jer su pojednostavnjeni i prikazani na njima zanimljiv način.

Neobično kreativan način Borisova poučavanja zaista je pravi primjer dobre prakse. Svi želimo da učenici s radošću dolaze u školu i ugodno se osjećaju na nastavi, a znamo da je potrebno mnogo truda da bismo to i ostvarili.

Ako mi, učitelji, stvorimo takav ugođaj u svojoj učionici, poučavanje će biti znatno uspješnije, a djeca će sa zanimanjem pratiti nastavu, bit će produktivnija, lakše će učiti i postizati bolje rezultate.

Boris je imao jedinstven način i pristup radu s djecom, bio je spontan, duhovit, jedan od najomiljenijih profesora u OŠ Bartula Kašića u Zadru. Znao je da djeca zaslužuju više i bolje od štrebanja suhoparnih činjenica i to im je pružao na svoj osebujan način. Uostalom, ne bi li nam svima cilj trebao biti sretan i zadovoljan učenik koji uči za život, a ne za ocjenu?

………………..

Dušanka DUJIĆ, prof. biologije i kemije | OŠ Bartula Kašića, Zadar | Photo by Tim Marshall on Unsplash | Photo by Hugo 700 Kemmel on Unsplash

Vezani članci
Školski portal: Otvorimo vrata PRIČOGRADA!

Otvorimo vrata PRIČOGRADA!

Einstein je govorio o tome kako da svoju djecu učinimo…

Školski portal: Međunarodni dan broja π

Međunarodni dan broja π

... odlučile su obilježiti ovaj dan na drukčiji način, djeci…

Školski portal: Prikupljenim novcem učenici će kupiti boju za učionice

Prikupljenim novcem učenici će kupiti boju za učionice

Do posljednjeg dana Božićnog sajma ostala je tek nekolicina učeničkih…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…