DA BI POMOGLE MENTALNOM ZDRAVLJU UČENIKA

Pet stvari koje škole mogu i moraju napraviti

petak, 12. listopada 2018.

Ujedinjeno Kraljevstvo: kad je u pitanju mentalno zdravlje djece situacija je alarmantna – između 2010. i 2015. broj hospitalizirane djece porastao je za 50 posto…

Pet stvari koje škole mogu i moraju napraviti

zbog samoozljeđivanja. 

A u 2016. godini Međunarodna udruga za prevenciju samoubojstava registrirala je najviše poziva. Ta se brojka udvostručila u posljednjih pet godina.

Izvještaj dječjeg povjerenika za Ujedinjeno Kraljevstvo upozorio je da ondje živi više od 800 tisuća djece s psihičkim problemima, a mnogo njih potječe iz ranjivih obitelji. Problemi s kojima su ta djeca suočena uključuju roditelje ovisnike o alkoholu, uključenost u sustav socijalne skrbi kao i opasnosti koje donose ulične bande i moderno ropstvo.

Dok mentalno zdravlje djece postaje jedno od najvažnijih društvenih pitanja, mnogi su se učitelji našli na „prvoj crti bojišnice”. U 2017. 79 posto učitelja u osnovnim i srednjim školama izvijestilo je o povećanju stresa, tjeskobe i napadaja panike kod svojih učenika kao i porastu depresije, samoozljeđivanja i poremećaja prehrane. Međutim, bez posebnog osposobljavanja – koje trenutačno nije obvezatno – dobar dio onih koji rade u školama osjeća se nespremno za izazove s kojima su suočeni.

 S OVIME NA UMU, U NASTAVKU TEKSTA PRONAĆI ĆETE PET NAČINA NA KOJE ŠKOLE MOGU POKUŠATI POMOĆI.

✿ 1  POČNITE PRIČATI O TOME

Mentalno zdravlje mora biti ugrađeno u školski kurikulum što će pomoći povećati razumijevanje i smanjiti stigmu povezanu s mentalnim problemima. Bez toga učenici možda nisu svjesni da se njihovo mentalno zdravlje pogoršava i osjećaju se posramljeno kad zatraže pomoć.

Ako učenici i učitelji počnu češće i otvorenije pričati o mentalnom zdravlju, probleme će tad biti lakše ranije prepoznati, a to će pomoći izgraditi znanje i razumijevanje učenika o tom problemu.

U idealnom slučaju, o mentalnom zdravlju moramo pričati na isti način na koji pričamo o potrebi za tjelovježbom ili zdravoj prehrani, zbog toga što istraživanja pokazuju  da učenici imaju podršku kad škole usvoje sveobuhvatan pristup raspravi o mentalnom zdravlju, uključujući one učenike koji već pate od psihičkih poremećaja.

✿ 2  STVORITE SIGURAN PROSTOR

Učenici postižu bolji uspjeh u školi kad se osjećaju sigurno – to znači pobrinuti se da incidenti poput vršnjačkoga nasilja budu što rjeđi i da ih se pravodobno rješava, uključujući i sve češće incidente virtualnoga zlostavljanja. 

Dokazi također pokazuju da pozitivnom mentalnom ozračju u školi pridonosi kad učenici imaju osjećaj pripadnosti, kad imaju dobre odnose s vršnjacima i učiteljima te kad ima tko saslušati njihove probleme.

✿ 3  PODRŠKA ZA SVE

Svi u školi, od učitelja do pomoćnika i ukupnoga školskog osoblja, imaju ulogu u poboljšanju školskog okruženja – i njegova otvaranja prema raspravama o mentalnom zdravlju.

Međutim, oni mogu to napraviti samo ako su i sami zdravi i imaju podršku svojih kolega. Vođenje računa o blagostanju školskog osoblja samo po sebi može imati pozitivan utjecaj na učenike. A istraživanja pokazuju da školsko osoblje osposobljeno u području mentalnog zdravlja ima više samopouzdanja pri pružanju podrške učenicima. Isto istraživanje također pokazuje da je ovo dodatno osposobljavanje u području mentalnog zdravlja također pomoglo pojačati otpornost osoblja i njihovo zadovoljstvo na radnome mjestu.

✿ 4  POBRINITE SE DA UČITELJI ZNAJU KAKO POMOĆI

Ravnatelji bi trebali zahtijevati osposobljavanje u području mentalnog zdravlja za sve nove učitelje. A prije nego što škola zaposli novog učitelja, ravnatelj bi trebao provjeriti je li učitelj osposobljen u području mentalnog zdravlja. To bi moglo uključivati razumijevanje rizika i faktora otpornosti za svoje učenike, kako uočiti znakove narušenoga mentalnog zdravlja, te kako pružiti podršku i pomoći učenicima s rizikom od narušenoga mentalnog zdravlja.

Time će svi novi učitelji imati osnovno razumijevanje o izazovima mentalnog zdravlja s kojima će biti suočeni te lakše pomoći učenicima kojima je potrebna takva pomoć.

✿ 5  SHVATITE DA JE POTREBNO CIJELO SELO…

Paziti na mentalno zdravlje djece nije nešto što može biti napravljeno u malim razmjerima, to uključuje pomak u načinu na koji svi ne samo rade zajedno već i komuniciraju o problemima.

Dobra je vijest to da postoji mnogo dodatnih stvari koje škole već rade u ovom području, uključujući rad s roditeljima i dodjeljivanje mentora ranjivim učenicima. Mnoge su škole također uvele vršnjačko mentorstvo, u kojem su djeca udružena sa starijom djecom koja mogu paziti na njih.

Vođenje izvannastavnih društvenih aktivnosti za učenike također može imati pozitivan utjecaj na učenike, jer im nudi prostor u kojem mogu osvijestiti svoje emocije i razviti strategije za rješavanje problema s kojima su suočeni.

………………

NAPOMENA

  • Portal The Conversation neovisni je izvor vijesti i stavova koji potječu iz akademske i istraživačke zajednice. Naš tim profesionalaca surađuje sa sveučilištima i istraživačkim institutima te stručnjacima koji svoje znanje žele podijeliti sa širom publikom.
  • Izvor: theconversation.com
Vezani članci
Školski portal: Djeca koja predugo sjede sklonija su depresiji

Djeca koja predugo sjede sklonija su depresiji

Rezultati pokazuju kako dodatni sat lagane tjelesne aktivnosti (šetnja ili…

Školski portal: Smireno nastavite s lekcijom, a s učenikom razgovarajte nasamo

Smireno nastavite s lekcijom, a s učenikom razgovarajte nasamo

EVO NEKIH PRIMJERA: trčanje učionicom ili ganjanje vikanje, glasno smijanje,…

Školski portal: Škole bi mogle učiti djecu kako da budu sretna, a umjesto toga potiču konkurenciju

Škole bi mogle učiti djecu kako da budu sretna, a umjesto toga potiču konkurenciju

…da 20 posto djece pati od mentalnih poremećaja poput depresije,…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…