INOVATIVNE ŠKOLE

Vođe inovativnih škola rade drukčije, mi imamo popis…

srijeda, 25. srpnja 2018.

Proučili smo niz inovativnih škola diljem svijeta i pokušali odgovoriti na pitanja „Što se u ovim školama radi drukčije?” i „Što oni koji vode ove škole rade drukčije?” (u usporedbi s onima u tradicionalnim školama).

Vođe inovativnih škola rade drukčije, mi imamo popis…

EVO POPISA STVARI KOJE SMO OTKRILI.

Vođe inovativnih škola…

■  Daju dopuštenje za uvođenje inovacija i pružaju podršku. Učitelji znaju da mogu riskirati i da će ih njihovi nadređeni podržati.

■  I sami riskiraju i shvaćaju da stvari neće uvijek ići po planu. Oni su dovoljno hrabri da izlože riziku sebe i svoje škole.

■  Mogu promijeniti postojeće rasporede, prijevoz, osoblje, proračun i druge strukture na konkretne, opipljive, produktivne i strateške načine kako bi podržali nove oblike učenja.

■  Podupiru izbor učenika. Oni i njihovo osoblje žele otkriti što motivira i inspirira njihove učenike i zatim to iskoristiti kako bi stvorili kulturu intrinzične motivacije.

■  Mogu stvoriti akademska iskustva koja učenicima pomažu da budu uspješni na temelju njihovih jedinstvenih interesa, vještina i talenata. Oni također stvaraju stručna i profesionalna partnerstva i mentorstva.

■  Smanjuju opseg posla svojim učiteljima i povezuju različite inicijative kako bi smanjili broj stvari koje edukatori moraju napraviti.

■  Kultiviraju organizacijsku jasnoću i utemeljuju vezu poučavanja u partnerstvu sa svojim učiteljima i drugim osobljem.

■  Svom osoblju omogućuju mnogo vremena za suradnju.

■  Angažiraju svoju zajednicu u procesima redizajniranja poučavanja i organizacije te pružaju prilike članovima zajednice da budu dio ovoga posla. Posao redizajniranja manje je ovisan o pojedincu i više usmjeren zajednici.

■  Razumiju da svaka osoba donosi vlastita stajališta, ideje, pretpostavke i vrijednosti. Oni te razlike smatraju pozitivnima, a ne problemima koje treba riješiti.

■  Pomažu učiteljima, učenicima, roditeljima i članovima zajednice da uvide nove mogućnosti i moć preobrazbe poučavanja.

■  Kultiviraju zajedničke dogovore i obveze prema temeljnim vrijednostima i svakodnevnim očekivanjima. Uvode protokole za raspravu, neslaganje i razmatranje prethodnih odluka.

■  Stvaraju ozračje otvorene komunikacije i sigurnosti u kojoj svi dijele informacije, uspjehe, izazove i pitanja.

■  Zauzimaju holistički pristup prema prepoznavanju i rješavanju učeničkih potreba.

■  Imaju viziju tog uspjeha – krajnji cilj. Proslave su povezane ujedno s procesom i napretkom. Eksplicitne su strukture stvorene da bi se podijelio i proslavio taj uspjeh.

■  Sposobni su posaditi sjeme inovacije i uspješno ga kultivirati te u isto vrijeme pretpostaviti probleme do kojih bi moglo doći tijekom procesa transformacije. Stvaraju proaktivne – a ne reaktivne – strukture odgovora koje automatski reagiraju kad se pretpostavljeni problemi neizbježno pojave.

■  Pronalaze načine da „oni koji potiču promjenu” pobijede pred onima koji se toj promjeni odupiru. Štite i potiču inovativne učitelje.

■  Pomažu učiteljima da velike ideje i misli pretoče u svakodnevnu nastavničku praksu.

Ne znam obuhvaća li ovo sve, ali to je odličan početak želimo li pričati o inovativnom vodstvu. Ovo je očito složen posao, a to je razlog zbog kojega ga većina škola i ravnatelja ne provodi.

  • Koja je od ovih točaka najsloženija?
  • Kako se vaši školski vođe nose s ovim točkama: koje dobro prolaze, a kojima bi trebalo posvetiti više pozornosti?
  • Što biste dodali ovom popisu?

……………………..

NAPOMENA:

  • Autor je teksta Scott McLeod – jedan od vodećih stručnjaka u području primjene tehnologije u obrazovanju. McLeod na svom blogu redovito objavljuje tekstove koji se bave tehnologijom.
  • Izvor: dangerouslyirrelevant.org
Vezani članci
Školski portal: Što je zajedničko najboljim školama

Što je zajedničko najboljim školama

Postoji nekoliko studija koje se usredotočuju na obilježja učinkovitih škola.…

Školski portal: Što možemo naučiti od pet najinovativnijih škola na svijetu

Što možemo naučiti od pet najinovativnijih škola na svijetu

Suvremeno tržište rada, automatizacija i tehnologija tjeraju učenike da budu…

Školski portal: Satove će voditi naši vrhunski sportaši

Satove će voditi naši vrhunski sportaši

… za svaki razred od dva do tri sata emitirat…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…