NOVO DOBA > ŠKOLAMA TREBAJU PROMJENE
Predmeti koje bi trebalo poučavati u srednjoj školi
Nekoliko je životnih vještina kojima nas škole ne poučavaju, a koje bi bilo korisno naučiti u tinejdžerskoj dobi, umjesto da u svijet odraslih ušetaju u neznanju i moraju sve naučiti sami.
Moje je školsko iskustvo bilo prilično dobro. Išla sam u višekulturnu školu s jednogodišnjim prijelaznim programom naprednog razmišljanja, gdje smo raspravljali o tome što nas čini ljudima na satovima antropologije, naučila sam vještine prve pomoći te ponešto o filozofiji, tek toliko da nam potakne um na razmišljanje. Problem je bio jedino u tome što ta jedna prijelazna godina dana nije dovoljna, a neki su je učenici odlučili i preskočiti.
Kad bi škole nudile širi raspon predmeta od početka obrazovanja, vjerujem da bi već sljedeća generacija imala velike koristi od toga. Neki bi predmeti mogli biti uvedeni kao pozitivan odmak od osnovnih predmeta i ne bi se ispitivali ni ocjenjivali.
Učenici bi bili otvoreni prema različitim kulturama i idejama, naučili bi vrijedne vještine samostalnog života i više poštovali i sebi i ostale.
Od nekih bismo stvari svi imali koristi da smo ih učili u srednjoj školi.
■ OSOBNE FINANCIJE ■
Završetak školovanja i preuzimanje odgovornosti za plaćanje računa i vlastiti novac vrlo je stresno. Tinejdžeri bi trebali učiti o kreditnim karticama (i opasnostima vezanima za njih), štednji, kamatama, pametnim načinima ulaganja novca, porezima i upravljanju dugom. Baratanje novcem može biti vrlo stresno ako se dosad s time u praksi niste susreli.
■ VRIJEDNOSTI U MEĐUSOBNIM ODNOSIMA ■
Učenje o tome kako zaustaviti manipulativno i nasilno ponašanje, o važnosti pristanka na spolni odnos i razumijevanje seksualnosti u cjelini zaista pomaže ljudima u unaprjeđenju odnosa u njihovu životu. Ako dopustimo dječacima i djevojčicama da otvoreno razgovaraju o svojim iskustvima i osjećajima, to će stvoriti sigurnije okruženje za sve. Ovdje bi pritom trebale biti ključne komunikacijske vještine.
■ SVJESNOST ■
Stres u tinejdžerskoj dobi ne bi trebao biti podcijenjen. Svjesnost može razviti vještinu koncentracije i kontrole impulsa. Može pomoći mladim ljudima da bolje upravljaju svojom brigom i otkriju kako zaista funkcioniraju mozak i um. Jednostavna meditacija, vježbe disanja i učenje prisutnosti vrijedne su životne lekcije.
■ VJEŠTINE PREŽIVLJAVANJA ■
Jednostavne mehaničke vježbe, prva pomoć, izgradnja skloništa, paljenje vatre, uzgajanje hrane, samoobrana. Ako želite biti proaktivni i naučiti kako se snaći u opasnim situacijama, vještine preživljavanja mogu biti snažan poticaj u izgradnji samopouzdanja.
■ PSIHIČKO ZDRAVLJE ■
U posljednje vrijeme škole ističu važnost fizičke aktivnosti, i to je sjajno, ali psihičko je zdravlje jednako važno, posebno za mlade ljude. Vještine upravljanja stresom, simptomi depresije i ovisnosti ili samo učenje o tome kako govoriti o svom psihičkom zdravlju može biti dobra stvar. Kod mladih je veći rizik od samoubojstava i zato treba ohrabriti djecu da govore o svojim osjećajima i brigama.
■ ODRŽIVI RAZVOJ ■
Ovo je era zastrašujućih klimatskih promjena, stoga će održivo življenje uskoro postati iznimno važno. Educiranje mladih o činjenicama i uzrocima klimatskih promjena, kako uživati u ekološki prihvatljivom načinu života konzumirajući lokalnu, sezonsku hranu i ekološke proizvode može donijeti veliki napredak.
■ LJUDSKA PRAVA ■
Mladi koji žive u nekoj od privilegiranih zemalja često uzimaju zdravo za gotovo osnovna ljudska prava koja mnogi u drugim zemljama nemaju. Učenje o pravima izbjeglica i rješavanju konflikata te traženje primjera istraživanja pomaže potaknuti empatiju i želju tinejdžera da daju svoj doprinos pozitivnoj promjeni.
■ PRIMIJENJENA MATEMATIKA ■
„Kad će nam to uopće trebati?” To je gotovo svaki učenik izgovorio na satu matematike. Mislim da mnogo ljudi ne zna koliko matematičke vještine mogu biti zabavne i kreativne. Naučiti kako koristiti matematiku, poput izračunavanja kuta ili brzine kojom se treba kretati kazaljka na satu, odnosno potaknuti razred da izgradi vlastitu vremensku kapsulu može unaprijediti njihove vještine kritičkog razmišljanja i ponuditi im novi pogled na matematiku.
■ SOCIOLOGIJA I ANTROPOLOGIJA ■
Što nas čini ljudima te na koji smo način i zašto toliko različiti? Učenje o različitim kulturama, rasama, društvenim klasama i na koji se način miješaju politika i društvo stvarno je zanimljivo za mlade i proširuje njihove vidike te ih potiče na propitivanje svijeta koji ih okružuje.
■ PREHRANA ■
Ponegdje je ova tema obrađena unutar predmeta Domaćinstvo, ali predmet koji se usredotočuje samo na prehranu bio bi vrlo koristan. Učenici bi naučili osnove zdrave prehrane, kako se prehraniti unutar svog proračuna, učili bi razumjeti poremećaje u prehrani i stekli bi općenita znanja i vještine vezane za hranu.
..................
NAPOMENA
- Lovin.ie – popularni multimedijski irski portal.
- Izvor: lovin.ie

Izjave koje morate izbjegavati u novoj školi
Stoga ne želite povećati pritisak pogrešnom izjavom. EVO NEKOLIKO IZJAVA…

Što je sve dobro napraviti prije kraja nastavne godine
…a što bi vam moglo pomoći da poboljšate svoj rad,…