Dnevnik jednog odrastanja

DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA

Likovni (mi) volimo (2. dio)

ponedjeljak, 1. listopada 2018.

Današnja je kolumna nastavak prikaza mojeg metodičkog poučavanja likovne kulture. O tome često govorim na različitim županijskim stručnim vijećima, na skupovima udruga te na sjednicama školskih vijeća razredne nastave.

Likovni (mi) volimo (2. dio)

Danas, na temelju svega što su me naučili profesorica Grgurić i profesor Jakubin, držim predavanja i radionice na suvremen način – s pomoću obrnute učionice. Pokazalo se da je pozornost puno bolja kad predavanje počnem kao da su učitelji moji učenici, a ja im metodičkim scenarijem približavam neku nastavnu jedinicu.

Nakon što im objasnim koji su likovni pojmovi cilj, izrađuju svoje radove, a ja ponovim teoretsko-metodički dio vezan za likovnu kulturu: kako programirati sadržaje, kako napraviti projekte koji su vezani za likovnost, kako smisliti zapis nastavne jedinice, kako je katkad potrebno djecu i učiti nekim sadržajima, odnosno da ne očekujemo da, na primjer, znaju raditi s tušem jer tako piše u priručniku.

  

✿ Prvi vau-efekt dogodi se kad izlože svoje radove. Tada učitelji u ruke uzimaju pametne telefone i fotografiraju radove jer su pomalo u nevjerici da su to stvorili u tako kratkom vremenskom roku, odnosno da im je rad uspješan/neuspješan i da ga procjenjuju/vrednuju zajedno s drugima. U tom trenutku znam da imam njihovu punu pozornost, da ne igraju igrice na mobitelu ili ne rješavaju križaljke.

✿ U drugom dijelu predavanja/radionice dajem osvrt na nove teme kurikula i s njima ponovno izvodim metodički scenarij po novom načinu poučavanja da bi istražili sadržaje i zanimljivosti o određenom likovnom umjetniku, da se usredotoče kako bi mogli te specifičnosti pripremiti za osmogodišnje dijete. Naravno, na kraju radionice opet učitelji rade.

 

✿ Na kraju se svi učitelji žele rukovati sa mnom i čestitati mi. Najčešća rečenica koju čujem je: „Hvala Vam, vidi se da ste osoba iz prakse i da radite s učenicima.“ Zadovoljstvo koje opisuju ne trebam posebno isticati, ali mi puno govori to što odmah jure u učionice i žele isprobati naučeno.

Moj je zaključak da su i učitelji poput učenika, odnosno da traže potvrdu svojeg rada, da žele biti primijećeni, da vole učiti, da imaju veliku intrinzičnu motivaciju i da vole likovni.

Mnogima je potrebno samo malo da se ohrabre i da ponovno prenesu taj stav u učionice i da svima nama likovna kultura bude predmet kojem se radujemo.

Na posljednjem predavanju u Semeljcima (Đakovo) predložila sam učiteljima da sami izrade rad prije nego ga rade s učenicima jer, uzimajući u obzir psihološku pozadinu i metodički scenarij, učitelj tijekom izrade rada može osvijestiti više stvari: koliko će vremena učenicima trebati za izradu rada, na koje elemente trebaju obratiti pozornost, koje ciljeve treba naglasiti i kako ih ostvariti. Isto tako, na taj se način stvara psihološki osjećaj zadovoljstva, smiruje se rad srca, raste osjećaj uspješnosti i motiviranosti.

 

Sve što znam i radim u svojoj učionici odlučila sam podijeliti s drugima (cilj učitelja 21. stoljeća je dijeljenje prakse), stoga sam se u dogovoru s uredništvom Školskog portala obvezala na prikaz 35 nastavnih jedinica iz svojeg 2. b razreda tijekom jedne školske godine uz kratak metodički artefakt o svakoj nastavnoj jedinici.

Želim potaknuti učitelje na prikaze dobre prakse i na kritičko mišljenje. Možda na taj način promijenimo paradigmu i svi zajedno uzviknemo: „LIKOVNI MI VOLIMO!“

 

………………..

Sandra VUK, OŠ Sveta Nedjelja | https://sites.google.com/view/2-b-sveta-nedelja/ | osobne stranice [s interaktivnim materijalom]  goo.gl/tXVqPa

  • Svi su radovi nastali pod mentorstvom Sandre Vuk.
Vezani članci
Školski portal: Prodajem Pinokija

Prodajem Pinokija

U ovoj drugoj, gudačkoj, ništa im se ne da, sve…

Školski portal: Učiteljica koja je kolegama blizu i na daljinu

Učiteljica koja je kolegama blizu i na daljinu

Svi koji znaju Sandru ili prate njezin rad znaju s…

Školski portal: Malo edukacije (3. dio)

Malo edukacije (3. dio)

U suradnji sa svojim pripravnicama Lanom Jager i Nevenom Petrović…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…