DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Dvadeset zrnaca dobrote
Dobrota nije nešto što se dijeli samo u vrijeme adventa, dobrota je stanje duha koje nastojimo poticati kod učenika.
Projekt „Dvadeset dana dobrote“ provodimo već četvrtu godinu i ovih dana ulazi u svoje posljednje dane. U tom projektu iskrice dobrote sudionika mogu zapaliti svačiju dušu. Gledajući objave na društvenim mrežama, čitajući kako djeca reagiraju i pisma učiteljica, promatrajući objave na eTwinning portalu, odnosno čestitke koje putuju između partnera, sjetim se večeri kad je projekt nastao.
Moja prijateljica iz Minnesote i ja sjedile smo i razgovarale. Uspoređivale smo školstvo u Hrvatskoj i Sjedinjenim Američkim Državama i razgovarale o tome kako njima obilježavanje Božića počinje odmah nakon Dana zahvalnosti, a nama otprilike oko Svetog Nikole. Dok sam opisivala kako mi obilježavamo advent izrađujući čestitke, kako smo usmjereni prema roditeljima i da djeca očekuju darove, rodilo se prvo od dvadeset zrnaca koliko sam ih smislila do kraja večeri.
Ideja mi je odmah bila posebna, ali znala sam da treba vremena da bude prepoznata i ostvarena diljem Lijepe Naše. Prve su godine učitelji govorili: „Mi to sve radimo, što je tu novo?“
Druge i treće godine s projektom sam dospjela na državnu razinu natjecanja u sklopu GOO-a. Tako je projekt rastao u očima zajednice. Ove je godine projekt napokon zasjao punim sjajem.
Provođenje projekta i administraciju na eTwinning portalu preuzele su mlade učiteljice i tako mu dale prpošnost. Taj mladenački zanos potaknuo je mnoge od nas da nađemo nova zrnca dobrote kojima možemo oplemeniti projekt.
U mojem je razredu projekt postao dio nas, učenici su sami odabrali aktivnosti, trudili su se svakodnevno sudjelovati, poticali su jedni druge i ispunjavali svoje zadatke.
Za njih sam izradila i online adventski kalendar.
Poveznica: https://calendar.myadvent.net/?id=7f4f9d2a1a5289a1e66e5bbe439a016a
Kalendar je dostupan do Božića.
Moje učenike ove godine najviše zanimaju aktivnosti koje su vezane za prijateljstvo i upoznavanje (imamo novu učenicu u razredu).
Projekt se može pratiti i na razrednim stranicama:
https://sites.google.com/view/2-b-sveta-nedelja/projekti/20-dana-dobrote
Mnoge aktivnosti povezali smo s nastavnim sadržajima, pa je tako nastala čajanka: dan kada smo kuhali i pili čaj te uživali u njegovu mirisu i okusu.
Poveznica s našim prvim opisima čaja:
https://read.bookcreator.com/ADp17qxtm9emP6cZ56KGYX0fUhE3/jFxrVra3Tum_cx1m1bC_zA
To mi je jedan od najdražih projekata koje sam „postavila na noge“. Nadalje, sviđa mi se i što mnogi učitelji objavljuju predivne primjere dobrote: kako su posjetili lokalni azil za životinje, kako učenici pomažu kod kuće, kako za vrijeme ručka ni roditelji, a ni djeca ne upotrebljavaju mobitel, nego razgovaraju.
Od mnoštva predivnih aktivnosti nisam znala koju odabrati, ali to što su učenici (sada već na kraju projekta) pitali: „Zašto cijela godina nije godina dobrote?“ dovoljno govori koliko su u sklopu projekta naučili.
- Mali građani za velika djela.
Hvala svim školama, učenicima i učiteljima/učiteljicama koji su se uključili u projekt, hvala i roditeljima koji su nas podržali.
Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/prvibsvetanedelja/ | UHURN Zvono
...........
Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.