MATEMATIKA NA IGRALIŠTU
Potrči, uskoči!
Ako ste ikad radili u prvom razredu osnovne škole, dobro znate da dječja pažnja u toj životnoj dobi ne traje dulje od 15 minuta (možda sam i previše rekla). A sat traje 45 minuta!
Ispod stolova nožice cupkaju, olovke se vrte, ispadaju iz ručica... U školi je katkad tako teško! Prvi sat, drugi sat, treći sat... Sjedi, okreni se, listaj, čitaj, slušaj!
Na sve moguće načine trudim se svaki sat osmisliti nekoliko različitih aktivnosti koje će se sasvim prirodno izmjenjivati i nadopunjavati. Na početku sata svi smo u krugu. Igramo se, napeto je. Djeca te dobi rado uče uz pokret.
Posebno su im drage natjecateljske igre. Često izađemo na igralište za vrijeme sata matematike pa me kolegice pitaju kako to da opet imamo tjelesni.
U prvom i drugom razredu na satu matematike često uvodni i završni dio sata namijenim za matematičke igre uz pokret. Jedna nam je od dražih Potrči, uskoči! [tako smo je nazvali]. Izvrsna je, jer je primjenjiva na mnogim nastavnim sadržajima.
ZBRAJANJE I ODUZIMANJE DO 20 / TABLICA MNOŽENJA I DIJELJENJA
■ Igra se izvodi na školskom igralištu.
- Nacrtamo krugove i u njih napišemo brojeve do 20 ili brojeve iz pojedine tablice množenja.
- Učenike podijelimo u tri kolone.
- Izgovaramo naglas zadatak, a prvi iz kolona trče u krug koji je točno rješenje.
- Kolona najbržeg učenika dobiva bod.
- Pobjednik je kolona s najviše bodova.
VEĆI OD … MANJI OD …
■ Učenici stoje na sredini igrališta.
- Dogovorimo se koja je polovica igrališta za veće, a koja za manje brojeve.
- Npr. jedan je dio igrališta za brojeve veće od 10, drugi za brojeve manje od 10.
- Sredina igrališta označava broj 10.
- Izgovaram brojeve, a učenici trče na određenu stranu ili ostaju na sredini.
- Može se igrati i na ispadanje.
U LOV NA GEOMETRIJSKA TIJELA, LIKOVE
■ Učenike podijelimo u skupine. Prvi u skupini drži košaricu.
- Ispred učenika su na tlu papirnati modeli ili crteži geometrijskih tijela.
- Izgovaramo naziv geometrijskog tijela.
- Prvi iz kolona trče, traže zadano tijelo/lik, stavljaju u košaricu i vraćaju se.
- Zadatak je da jedan po jedan učenik iz skupine odlaze npr. po trokut i za to kao skupina imaju jednu minutu.
- NA KRAJU se broji koja je skupina pronašla više zadanih tijela/likova.
Tad su najaktivniji oni najnemirniji đaci. To je vrijeme kojim ih možemo pridobiti za matematiku. Radoznale glavice bolje će slušati i pratiti u učionici, jer znaju da će to znanje primijeniti u igri. Nove sadržaje slušaju i rado uvježbavaju u učionici, jer su one „upute za igru”. Ne možeš igrati i biti uspješan u igri ako ne slušaš, ne shvatiš, ne vježbaš.
………………….
Sanela ŠKEVIN, učiteljica razredne nastave | OŠ Ivana Gundulića Zagreb
……….
Dugogodišnja učiteljica škole u srcu Zagreba. Za sebe mogu reći da volim istraživati, poučavati izvan učionice i stalno nešto novo raditi. Vodim skupinu malih istraživača koji svaki tjedan izvode neke pokuse, pripremam učenike za Lidrano, pišem igrokaze. Obožavam projekte Erasmus+ i eTwinning.
Za ljepši tjedan igrokaz jedan
IZGUBLJENA SVJETILJKA …………… o O o …………… NAPISALA Sanela ŠKEVIN …………… o…