LIKOVNI MI VOLIMO [65.]

Akromatske boje, moj zavičaj

petak, 7. veljače 2020.

Živimo u brežuljkastom zavičaju. Čim krenemo od škole prema sjeveru pruža se predivan pogled prema Medvednici, ako se okrenemo zapadno vidimo Samoborsko gorje, a na jugozapadu vlastiti brežuljak koji se zove Svetonedeljski breg.

Akromatske boje, moj zavičaj

Okruženi tako zorno brežuljcima promatrali smo kako su smještene kuće i naselja te koje vrste drveća prevladavaju.

Ponovili smo o akromatskim tonovima. Nazivamo ih još i nešarenim bojama.

Ponovili smo što je kontrast (naglašena različitost, suprotnost). Naveli smo neke kontraste (veliko – malo, brzo – sporo, toplo – hladno), ponovili što je monotonija (kad je nešto isto) i povezali s novim pojmom harmonija – stoji na pola puta između kontrasta i monotonije; djeluje staloženo, mirno, opušteno.

Objasnila sam da u tamnim tonovima ima mnogo crne, a u svijetlim bijele. Ton je promjena svjetline u boji. Svaka se boja može potamniti dodatkom crne boje i isto tako posvijetliti dodatkom bijele boje. Tako nastaju svjetliji, odnosno tamniji tonovi neke boje, u našem slučaju sive.

1. Cjelina: boja

2. Nastavna tema: harmonija akromatskih tonova

3. Likovno područje: slikanje

4. Likovni problemi (ključni pojmovi): harmonija, akromatski ton

5. Motiv: a) vizualni: moj zavičaj

6. Likovno-tehnička sredstva i likovne tehnike: tempera

OBRAZOVNI ZADATCI:

a) stjecanje znanja: promatrati, uspoređivati i izražavati kontraste svijetlih i tamnih tonova boje; usavršiti rad temperama

b) stjecanje sposobnosti: opažati kontraste svijetlih i tamnih boja u svojoj okolici i na umjetničkim djelima, razvijati fluentnost u odabiru svijetlih i tamnih tonova boje te u odabiru oblika

ODGOJNI ZADATCI: razvijanje pozitivnog stava prema grupnom radu, razvijanje estetičkih i radnih sposobnosti

2. Doživljaj i kritički stav

OŠ LK B.3.1.

Učenik povezuje likovno i vizualno umjetničko djelo s osobnim doživljajem, likovnim jezikom i tematskim sadržajem djela.

Učenik opisuje osobni doživljaj djela i povezuje ga s vlastitim osjećajima, iskustvom i mislima.

Učenik opisuje:

  • materijale i postupke
  • likovne elemente i kompozicijska načela
  • tematski sadržaj djela (motiv, teme, asocijacije).

 

Vezani članci
Školski portal: Učiteljica koja je kolegama blizu i na daljinu

Učiteljica koja je kolegama blizu i na daljinu

Svi koji znaju Sandru ili prate njezin rad znaju s…

Školski portal: Druga strana medalje

Druga strana medalje

Naime, dosta pojedinaca drži da mogu raspolagati našim slobodnim vremenom.…

Školski portal: Lisnata sobna biljka

Lisnata sobna biljka

… s nekoliko kapljica vode i tuš-perom krenuli oblikovati niz…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…